جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم

جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم

جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم ، برگزار شد. قانون در شرف تصویب، سازمان نظام مهندسی را به تعطیلی می کشاند

کد خبر: 001006007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ دی ۰۰ - ۱۰:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم ، برگزار شد. قانون در شرف تصویب، سازمان نظام مهندسی را به تعطیلی می کشاند

جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم

جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با حضور احمد خرم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:
قانون در شرف تصویب، سازمان نظام مهندسی را به تعطیلی می کشاند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: متاسفانه یک قانون به کمیسیون عمران مجلس ارایه و اکنون به هیات رئیسه خانه ملت ارجاع داده شده و در این قانون دخالت وزارت راه و شهرسازی و دولت از بیست درصد به هشتاد درصد رسیده که این قانون برای تعطیل کردن سازمان نظام مهندسی کافی است.
احمد خرم پیش از ظهر امروز ششم دی ماه در جلسه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان بیان کرد: وزارت‌خانه مسکن و شهرسازی در حال تعیین مصادیق تعارض منافع است و تا آخر سال احتمالا به اتمام می رسد.
خرم با عنوان اینکه قراردادهای همسان مجری ذی صلاح در دستور کار قرار میدهیم و ظرف ۲ ماه گرداوری خواهد شد و در ادامه گفت: قراردادهای همسان با ناظر با همکاری دفتر حقوقی سازمان و استانها انجام دادیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به اعضای شورای انتظامی سازمان تصریح کرد: هیچ مقامی حق دخالت در رای شما را ندارد و رای را با استقلال کامل صادر کنید اما مراجع ذی صلاح می توانند نظارت کنند.
خرم ادامه داد: ماده ۵ قانون، پنج رکن برای نظام مهندسی ساختمان مشخص کرده و با توجه به اینکه سی و یک استان داریم لذا به نظر بنده سی و پنج رکن دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انتقاد کرد: متاسفانه سازمان نظام مهندسی در جایگاه واقعی خود نیست و دارند از این سازمان سوءاستفاده می کنند و ما را خوار کردند. براساس قانون سازمان نظام مهندسی باید در کمیسیون ها و کمیته های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون های هیات دولت حضور داشته باشد.
خرم با اشاره به اینکه تعارض منافع باید در هیات مدیره مطرح گردد و با انتقاد از بخشنامه تعارض منافعی که در سال گذشته ابلاغ شده است، گفت: بعد از ابلاغ بخشنامه تعارض منافع بازرسین ما مساله دار شده اند و متاسفانه اعضاهای شوراهای انتظامی سازمان نظام مهندسی و نمایندگیهای شهرستانها در حال استعفا دادن هستند و تمام کاشته های نظام مهندسی نابود می گردد.
وی افزود: مجلس باید مدافع حقوق ملت باشد و اکنون جامعه مهندس ساختمان دچار مشکل شده و باید مجلس مشکل اصلاح قانون را حل کند.
خرم گفت: بخش خصوصی نباید در کشمکشهای سیاسی لطمه ببیند و این نهاد مدنی باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان عصر امروز نیز در جمع مدیران ستادی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر کرمان گفت: شخصی با کارها برخورد نکنید.
خرم گفت: مدیریت کشور باید فضای ذهنی خود را عوض کند و اعلام کند که حقوق واقعی فلان قشر چند میلیون است اما نمی توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم.
وی با تاکید بر آنکه مدیران و روسا در رابطه با احقاق حقوق کارکنانشان مردانه بایستند، در ادامه خطاب به روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها بیان کرد: طرح طبقه بندی مشاغل در سازمانهای نظام مهندسی اجرا کنید، باید این مهم را در اولویتهای خود قرار دهید. دنبال بهانه برای افزایش رفاه کارکنانتان باشید.
خرم به وضعیت احکام استخدامی اشاره کرد و افزود: مردم بازیچه دست ما نیستند و نباید به راحتی کارکنان را اخراج کنیم و هیچ جای دنیا این اختیار به وزیر و رئیس جمهور و روسا نداده اند که با گرفتن مسند، چندین نیرو را اخراج و چند نیروی جدید جایگزین کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد با آن مدیر برخورد شدید صورت می گیرد.
خرم ادامه داد: در حال گرداوری یک دستورالعمل هستیم تا وضعیت استخدام کارکنان مشخص کنیم و امنیت شغلی افراد را امیدوار می کند.
وی بر ضرورت تعیین چهارچوب در راستای استخدام های جدید تاکید کرد و افزود: آئین نامه نگه‌داری نیروها داشته باشید و آئین نامه تخلفات اداری را گرداوری کردیم و اینگونه دستورالعملها محیط کار را سالم می کند.
خرم در مورد صحبتهای دولتی مبنی بر نداشتن منابع مالی گفت: حدود ۲.۵ میلیون نفر استخدام دولت هستند و اگر دولت صدور شناسنامه فنی بخوبی اجرا کند می تواند فقط از همین محل چندین میلیارد تومان درآمد کسب می کند.
وی با بیان این که به علت ندادن حق عضویت، فرد را از حضور در آن NGO محروم نکنید، گفت: حدود پنجاه درصد پرسنل و اعضای سازمان نظام مهندسی فاقد مسکن هستند و با انجام طرحهای مشارکتی با نهادها و سازمان های دیگر مشکل مسکن کارکنانتان را حل کنید و در سال حدود دویست واحد مسکونی احداث و در اختیار اعضا قرار دهید.
طوفان رئیس سازمان نام مهندسی استان کرمان نیز افزود: این نهاد مدنی در استان کرمان ببست و یک دفتر نمایندگی دارد که سه مرکز آن دفتر رابط هستند و بهترین نیروها را جذب این سازمان کردیم.طوفان با بیان این که گفتمان را سرلوحه کار خود قرار داده ام، گفت: معتقد هستم که با تعامل و همکاری می توان کارها را پیش برد.
رئیس سازمان نطام مهندسی ساختمان پیش از ظهر امروز نیز به دیدار خانواده “علی دیدبان” یکی از مهندسین پیشکسوت رفت.
احمد خرم در این دیدار بیان کرد: خوشحالم که در خدمت یکی از پیشکسوتان موسس سازمان نطام مهندسی کرمان هستیم و از اینکه هنوز با انگیزه، پرنشاط و پویا هستند، خرسندم.
خرم با عنوان این که پشت هر مرد موفق یک زن فداکار و مدبر وجود دارد، گفت: اگر موفقیتی دارید مرهون زحمات همسرتان است لذا امروز برای تقدیر و تشکر از همسر شما به اینجا آمدیم. وقتی زندگی ساده پیشکسوتان را می بینیم در می‌یابیم که این عزیزان با وجدان کار کرده و حاضر نبوده برای رفاه بیشتر مال شبهه‌ناکی وارد زندگی‌شان کنند. باید این اخلاقیات را به نسل های جوان و آینده منتقل کنیم.
وی با عنوان اینکه باید برای پول ارزش قائل بود و در ادامه خطاب به جوانان، گفت: اگر در زندگی زحمت بکشید، قدر پول خود را می دانید. در سفره خود مانند امام علی (ع) یک خط بکشد و مقداری از درآمد خود را در راه خیر خرج کنید و متاسفانه این روحیه در جامعه ما رو به وفول است.
وی با تاکید برآنکه دستگیری از یتیم لطف خداوند را جاری می کند، ادامه داد: از اینکه در گوشه و کنار این مملکت انسانهای والایی زندگی می کنند، خرسندیم
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۰۰
595 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0