نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه

نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه

نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه ، صندوق مشترک استان‌ها با حضور اعضای کمیته به ریاست غلام‌حسین عسکری رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، مسئول این کمیته برگزار گردید

کد خبر: 990606031 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه ، صندوق مشترک استان‌ها با حضور اعضای کمیته به ریاست غلام‌حسین عسکری رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، مسئول این کمیته برگزار گردید

نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه

نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه

مسئول کمیته بازنگری آیین نامه ها بیان داشت: تغییر قانون و آیین نامه ها؛ به نفع کیفیت ساخت و ساز
غلام‌حسین عسکری، مسئول کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها، تغییر قانون و آیین نامه ها را به نفع کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد.
نشست کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی حول بررسی نظام نامه صندوق مشترک استان‌ها با حضور اعضای کمیته به ریاست غلام‌حسین عسکری رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، مسئول این کمیته برگزار گردید.
در این نشست، مدیرعامل صندوق مشترک به بیان اصلاحات در مورد صندوق پرداخت ولی نتیجه گیری و جمع بندی این نظام‌نامه به نشست های آتی موکول گردید.
عسکری، مسئول کمیته بازنگری آیین نامه ها گفت: چهل و سه نظام نامه و شیوه نامه در سازمان موجود است که یازده مورد در اولویت و در دستور کار کمیته بازنگری است تا زمانیکه کمیسیون حقوقی تشکیل شود، چون بعضی از این موارد فوریت داشت، مثل نحوه اداره جلسات شورای مرکزی بگونه ای که نشست ها، بازده بیشتری داشته باشد.
به گفته عسکری، در فاز اول با توجه به تعیین مدیرعامل صندوق مشترک و برخی اهداف آن که با نظام نامه هم‌خوانی ندارد، موضوع صندوق مشترک در دستورکار قرار گرفته است.
وی، ساماندهی تعیین حقوق رؤسای سازمانهای استانها و اصلاح مسائل مالی و اداری و استخدامی شورا در نظام نامه را از دیگر دستور کارهای کمیته بازنگری آیین نامه ها اعلام کرد.
عسکری ادامه داد: اصلاح نحوه اداره نشست های شورای مرکزی و حقوق روسا در حال بررسی است, ضمن این که با توجه به این که آیین نامه ها و نظام نامه ها نمیتواند خلاف قانون باشد، بطور استاندارد باید اول قانون، بعد آیین نامه اجرایی و سپس شیوه نامه ها انجام گردد.
وی، تغییرات فعلی در نظام نامه را در شرایط فعلی، یک مُسکن دانست و گفت: طرح یک لایحه در مجلس کار آسانی نیست. در عین حال، اگرچه طرح قانون جدید سخت است اما بعنوان اصلاح باید به صحن مجلس برود.
عسکری، تغییر قانون و آیین نامه ها را به نفع کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: قانون فعلی در زمانی تصویب شد که تعداد اعضا به صد هزار نفر نمی‌رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
472 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0