نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ، با فرمانده کل سپاه فتح استان به مناسبت دهه پرفروغ فجر برگزار شد

کد خبر: 991118006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ بهمن ۹۹ - ۶:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ، با فرمانده کل سپاه فتح استان به مناسبت دهه پرفروغ فجر برگزار شد

نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد
نشست رئیس، اعضا هیات مدیره، بازرسین و دیگر اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده کل سپاه فتح استان به مناسبت دهه پرفروغ فجر
با افزایش تعامل بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسین عمران و معماری می ‌توان خدمات شایانی به جامعه بویژه جامعه مهندسی ارائه داد
جلسه ریاست، اعضا هیات مدیره، بازرسین و دیگر اعضای سازمان با فرمانده کل سپاه فتح استان به مناسبت دهه فجر و در راستای هم اندیشی فعالیتهای سازمان و بسیج مهندسین عمران و معماری و ارائه خدمات کیفی به مردم و هم‌چنین ارتقای جایگاه سازمان نظام مهندسی در سالن جلسات سپاه فتح استان برگزار گردید.
سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به زنجیره انسانی که در مواقع بحرانی برای کمک به نوع شکل می گیرد اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت مردم و همدلی شان در زمان بروز مشکلات بی نظیر است و باید قدر این مردم را بدانیم و تمام توان خود را برای حل مشکلات موجود به کار بگیریم.
خرم دل ادامه داد: فرهنگ و ایدئولوژی که مردم کشور ما چهل و دو سال پیش بخاطر آن انقلاب کردند اکنون مستحکم‌تر از گذشته شده است و امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورها در منطقه و دنیا بشمار میرود و انقلاب ما در خود خالق یک نوع مدیریت ایده ال است.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین ثروت است که به دست ما به امانت سپرده شده است و منطقه ای منحصر به فرد و دارای ویژگیهای خاصی است که باید این موضوع را باور داشته باشیم و بدانیم در بسیاری از شهرهای کشور پارک، رودخانه و تپه مصنوعی ایجاد میکنند اما این نعمتهای خدادادی بصورت طبیعی در استان ما وجود دارد که نیازمند حفاظت و نگه‌داری هستند و باید بتوانیم از این پتانسیلها و ظرفیتهای خدادادی و نیروهای متخصص انسانی و با جذب سرمایه گذار در راستای زیباتر کردن شهریاسوج و دیگر نقاط استان استفاده کنیم.
وی افزود: نظارت صحیح بر ساخت و سازها یکی از الزامات توسعه شهری است که خوشبختانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این مورد از نظر فنی و استحکام به نحو مطلوبی عمل کرده است اما دغدغه ما طراحی و پراکندگی فضای سبز و مبلمان شهری است که موثر بر ارتقای کیفیت فضاهای شهری و حقوق شهروندی است که تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری‌ها و شورا ها نقطه عطف توسعه استان است.
مهرجو رئیس سازمان در این نشست ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد دخت نبی مکرم اسلام به محضر شریف منجی عالم بشریت مهدی موعود ( عج )، رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان و خدمتگزارن نظام خصوصاً بسیجیان و سپاه پاسداران و ملت شریف ایران گفت: کارنامه اقدامات بسیج و سپاه که همیشه پشتیبان نظام در بحران های پیش آمده در کشور از خنثی کردن تهدیدها و تبدیل نمودن آنها به فرصتها و فتنه ازجمله سال هشتاد و هشت، کارهای عمرانی، سیل و زلزله گرفته تا کرونا بر کسی پوشیده نیست و تاریخ نیز ثابت کرده است زمانی که بسیج و سپاه به بحران ها ورود کند اوضاع را به بهترین شکل سروسامان خواهد داد.
مهرجو گفت: صحبت کردن در مورد بسیج هم سهل است و هم سخت، سهل از این جهت که هر کس طبق اعتقاد و نظام کار کند بسیجی است و سخت از این جهت بسیجی شدن آسان است ولی بسیجی ماندن سخت و دشوار است.
وی از بسیج مهندسین عمران و معماری و سپاه بعنوان یکی از بازوان توانمند در گردش چرخ صنعت نام برد و افزود: صنعت ساختمان یکی از مهم‌ترین و اساسی ‌ترین ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‌زایی است.
در این جلسه صمیمی گزارش کوتاهی از عملکرد سازمان در زمینه های مختلف از جمله حذف بروکراسی اداری و راه اندازی اتوماسیون اداری در تمام دفاتر نمایندگی در استان، ارتقای سیستم الکترونیکی، ساماندهی تخفیفات و اهدا تجهیزات بهداشتی به بیمارستانهای معین کرونا در استان، راه اندازی مجریان ذیصلاح، راه اندازی کمیته نظارت عالیه و … در هیات مدیره دوره هشتم ارائه داد.
وی در مورد عملکرد کمیسیون ماده صد گفت: شهرداری ها باید به فلسفه وجودی کمیسیون ماده توجه ویژه ای داشته باشند و به آن بعنوان یک منبع درآمد نگاه نکنند و سازمان نظام مهندسی نیز در این راستا تاکنون جلسات زیادی را با شهرداری، شورای اسلامی شهر و معاونت پیش‌گیری از جرم تشکیل داده است که نتایج مطلوبی را تاکنون در پی داشته است.
رییس سازمان تصریح کرد: کیفیت ساخت و ساز از نظر فنی و مهندسی در سطح استان مطلوب است اما از نظر تراکم، سطح اشغال و رعایت اصول شهرسازی در رتبه پایینی قرار داریم و مرتفع شدن این امر مستلزم تعامل شهرداری است.
وی ادامه داد: در استان ۱۱۸۲ مهندس بسیجی عضو بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فتح استان هستند و بیست و چهار مهندس نیز عضو هیات اندیشه ورز که ۱۳ نفر آن اعضای هیات مدیره و پرسنل سازمان نظام مهندسی و هم‌چنین اعضای کارگروه های تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.
مهرجو با اشاره به تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فتح استان بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای ابلاغ سیاستهای ابلاغی سازمان بسیج مستضعفین جهت تعامل بین اقشار مختلف بسیج با سایر ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی منعقد شد که طبق این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در اجرای خدمات آموزشی رشته های هفت گانه، ارائه تخفیف شهریه دوره های آموزشی به اعضای فعال بسیجی، برگزاری اردوهای سیاحتی و علمی،ارائه تخفیف ویژه (کسر ۵۰ درصد سهمیه مهندسی) به مهندسینی که به جانبازان و خانواده های محروم و بی بضاعت خمات ارائه میدهند.
احمدرضا خورشیدی دبیر سازمان در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) یاد و خاطر شهدای مهندس در ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشته و نقش افرینی و دستاوردهای آنها درکنار حداقل امکانات و تجهبزات ممکن در میدان های نبرد را ستود ایشان ضمن قدردانی از رشادت ها و ایثارگری های بسیجیان، سپاهیان و پاسداران وطن و میهن از اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون،امنیت و اقتدار موجود را نشان از توان، تخصص و بصیرت انها در شناخت بحران‌ها دانست.
وی در گزارشی به فرماندهی منطقه مقاومت سپاه فتح استان (سردار خرمدل) ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی مستمر و نزدیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان بسیج مهندسی سپاه فتح استان به سوابقی از فعالیت‌های هماهنگ و مشترک هر دو سازمان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی و تخصصی اشاره کرد و یاداور شد: هیات مدیره و مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از عملکرد و رزومه خوبی در سازمان بسیج مهندسی کشور برخوردار هستند.
وی هدف از گرداوری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مشترک با هدف و ارزشهای پاسداران وطن دانست و گفت: همه ما هدفی مشترک دادیم و آن هم حفظ و تامین امنیت، آسایش و رفاه عمومی است و اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات مستمر طبق تقویم زمانی مشخص و با حضور دیگر دستگاه های اجرایی و نظارتی مرتبط، اهداف مشترکمان را در همه زمینه ها به اقدامی مشترک و اثر بخش مبدل سازیم.
در ادامه جلسه، شهامت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در این جلسه ضمن عرض تبریک دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س ) گفت: عزت، عظمت، امنیت و اقتدار کشور را امروزه مدیون خون پاک شهدا و از خود گذشتگی شما هستیم.
وی بیان کرد: هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج از جمله اساسی‌ترین عوامل تصمیماتی بود که اتخاذ شد، چرا که بسیج منشا فطری دارد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: طرح تفصیلی شهر یاسوج در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم با اجرای کامل این طرح میل مردم به تخلف در ساخت و ساز کمتر گردد.
وی در خاتمه افزود: جهت آسیب شناسی مدیریت کیفیت در ساخت و سازی شهری دست بسیج مهندسین را برای بررسی های علمی و تخصصی می فشاریم.
در ادامه اعضای محترم حاضر در جلسه از جمله وحید مهر عضو هیات مدیره، اشرف زاده معاون اداره کل راه و شهرسازی ،مهندس سلیمانی و جهان آرا بازرسین سازمان، مهندس تبریک رئیس کارگروه ارجاع نظارت سازمان استان به بیان نقطه نظرات خود در مورد موارد مختلف اعم از مسائل و معضلات شهری، لزوم تقویت کمی و کیفی شاخصای رشد استان در حوزه ساخت و ساز، اخلاق حرفه ای، فرهنگ سازی عمومی مقررات ملی ساختمان و روحیه همکاری و تعامل کارگروه های تخصصی در سازمان و بسیج مهندسین و سایر مسائل مطروحه پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ بهمن ۹۹
470 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0