دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، صورت گرفت. این دیدار در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردید

کد خبر: 000907007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۰۰ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، صورت گرفت. این دیدار در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردید

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری
اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.
۴ شنبه سوم آذرماه، مهندس عامری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان به همراه هیات مدیره با فرهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفت‌وگو کردند.
این دیدار در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردید، عامری رییس سازمان ضمن تشکر بابت وقت اختصاص داده شده به خلاصه ای از مهم‌ترین اقدامات سازمان ازجمله، الکترونیکی شدن خدمات سازمان، ساماندهی دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان‌ها و موضوع تعارض منافع اشاره کرد و ادامه داد: در بحث سازندگان ذیصلاح سازمان با الزامی شدن حضور مجریان ذیصلاح در همه ساخت و سازها شاهد افزایش کیفیت و ایمنی در ساختمانها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: هماهنگی دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز در مورد جلوگیری از تخلفات ساختمانی به جد باید مورد بررسی قرار گرفته شود و پی‌گیری گردد.
در نظر گرفتن شرایط مردم و جو جامعه مهم‌ترین موضوع بیان شده توسط معاون امور عمرانی بیان شد و وی عملکرد مهندسین و سازمان را تاثیر گذار در این شرایط عنوان کرد.
وی در ادامه این نشست به طراحی بهینه و معرفی آن به مردم اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی درست در جامعه نقش بسزایی در ارتقا کیفیت ساختمانها خواهد داشت و سازمان با معرفی ساختمانهای استاندارد در استان می تواند در مورد ترویج این موارد بخصوص استفاده از مصالح استاندارد اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.
توجه به دفاتر طراحی در خصوص ارائه خدمات بهتر که در برگیرنده نفع مردم و جامعه مهندسی باشد و بازنگری طرح تفصیلی با رویکرد بومی، استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده ببست و هفتم، در مورد استحکام بنا،حفظ شان و جایگاه مهندسی و هم‌چنین ترویح مبحث ببست و‌ دوم مقررات ملی ساختمان (تعمیر و نگهداری ساختمان) از مهم‌ترین مواردی که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، به آن اشاره و مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این دیدار مواردی از جمله، پی‌گیری جدی تعارض منافع و مشکلات به وجود آمده به تبع آن، ساماندهی مجریان تاسیساتی،استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها و توجه به ساخت و سازهای سایر ارگانها، تعرفه خدمات نظام مهندسی،آسیب شناسی طرح تفصیلی و حذف ایرادات پرتکرار در کمیسیون ماده پنج، ضوابط تشویقی طرح تفصیلی و ضابطه مند شدن کارشناسان در بحث استحکام بنا از مهم‌ترین موضوعاتی بود که اعضا هیات مدیره سازمان به آن اشاره کردند و به ارائه نظرات پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۰۰
338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0