دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ، صورت گرفت. با رعایت اخلاق حرفه ای و پایش منظم آن شاهد افزایش کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی شهروندان خواهیم بود

کد خبر: 001004004 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۰۰ - ۵:۵۱ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ، صورت گرفت. با رعایت اخلاق حرفه ای و پایش منظم آن شاهد افزایش کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی شهروندان خواهیم بود

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان

دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان
اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حضور در استانداری خوزستان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار محمد خانچی (معاون عمرانی استانداری خوزستان، دکتر کورش خواجوی (رئیس)، فیروز غلامی (نایب رئیس اول)، محمدعلی نوراله (نایب رئیس دوم)، محمدعلی عبداله پور (دبیر)، مظفر ساعد (عضو هیات مدیره) حاضر بودند.
در ابتدای این نشست خواجوی انتصاب مهندس خانچی را به سمت معاونت عمرانی استانداری خوزستان تبریک گفت و با بیان آمار اعضای سازمان و مهندسان دارای پروانه اشتغال به کار، به ظرفیت تخصصی این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان  وفق قانون مصوب سال هفتاد و چهار مجلس شورای اسلامی بعنوان یک نهاد عمومی تشکیل شد و وظیفه کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیردولتی را بر عهده گرفت.
خواجوی تصریح کرد: در این مسیر مباحث ببست و دو گانه مقررات ملی ساختمان گرداوری و منتشر گردید که رعایت آنها الزامی است و در فرآیند طراحی، اجرا و نظارت ملاک عمل است اما به عللی مانند کمبود امکانات، عدم هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و آموزش ناکافی اجرا، اعمال بخشهایی از آن مغفول مانده است.
خواجوی ادامه داد: با رعایت اخلاق حرفه ای و پایش منظم آن شاهد افزایش کیفیت ساخت و ساز و رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از تنظیم یک تفاهم نامه ۳ جانبه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان، بسیج مهندسان و سازمان فنی و حرفه ای در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه از ظرفیت بالای این سازمانها برای ارتقای سطح آموزش میان مهندسان، استادکاران و کارگران صنعت ساختمان بهره خواهیم برد.
وی به توسعه دفاتر نمایندگی در شهرستان های استان و آثار مثبت و رو به رشد کیفیت ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی اشاره کرد و از ابلاغیه هیات وزیران در مورد الزام اجرایی شدن مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان خبر داد و گفت: طبق این ابلاغیه برای ساختمان هایی که تا خرداد ۱۴۰۲ مبحث نوزدهم را رعایت نکرده باشند پایانکار صادر نخواهد شد.
خواجوی گفت: اکنون یک فرصت منطقی برای نظام مهندسی، شهرداری و دستگاههای دخیل در صنعت ساخت و ساز برای پرداختن به این مهم  است و این امر یک افق روشن در صنعت ساختمان است.
وی با بیان ماده چهل و یک قانون نظام مهندسی افزوذ: طبق این قانون همه ی ساختمانهای کشور به استثنای ساختمانهای دولتی که مشمول نظام فنی اجرایی هستند، باید در حوزه سازمان نظام مهندسی باشند اما عده ای برای ساختمانهایی که حتی بودجه دولتی ندارند از این فضا استفاده کرده اند و وارد حوزه نظام مهندسی نشده اند، در این رابطه میتوان به برخی از بیمارستانهای خصوصی، درمانگاهها و مجتمعهای تجاری اشاره کرد.
سپس فیروز غلامی، نایب رییس اول سازمان، ضمن عرض تبریک انتصاب مهندس خانچی گفت: ظرفیت بالای جامعه مهندسی در خدمت پیشرفت و توسعه استان است و اگر بتوانیم از این پتانسیل، ظرفیت و تخصص جامعه مهندسی در پروژه های عمرانی و غیرعمرانی به درستی استفاده کنیم، منافع آن برای عموم خواهد بود.
در ادامه محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان، بیان داشت: مشکلات فراوانی در استان وجود دارد و می ‌طلبد که همه برای رفع آنها پای کار باشیم و در مقطع زمانی که ما مسئولیتی بر عهده داریم، تکلیف و وظایف خود را انجام دهیم.
خانچی گفت: نگاه به نظام مهندسی ساختمان بیشتر جهت کسب درآمد است در حالیکه باید فراتر از این موضوع باشد و انتظار داریم فضای نظام مهندسی متفاوت تر باشد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به نقش بسیار مهم و کلیدی سازمان نظام مهندسی در حوزه ساخت و سازها گفت: انتظار داریم که روند همدلی و هماهنگی موجود در نظام مهندسی استمرار داشته باشد.
خانچی در ادامه به موضوع نظارت و لزوم توجه جدی به این مقوله از سوی نظام مهندسی استان تاکید کرد و افزود: این امر باید سخت‌گیرانه مورد توجه قرار بگیرد چرا که واقعیتی که وجود دارد این بوده که در این زمینه ضعف ‌هایی وجود دارد.
وی با تاکید بر لزوم اولویت بندی مسائل و مشکلات مربوط به نظام مهندسی و ارائه آنها به معاونت عمرانی افزود: اتاق فکر و کارگروه هایی نیز از طرف این سازمان با حضور صاحبان ایده و فکر ایجاد گردد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان  بر لزوم احصا و ارائه  اولویتهای  اساسی حوزه عمرانی در سطح استان از سوی سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: این اولویت ‌ها به معاونت عمرانی بصورت مکتوب ارائه و اعلام گردند، بصورت کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.
وی با عنوان اینکه به حلقه های فکری مانند شما نیاز داریم گفت: یکی از مباحث حائز اهمیت توجه به معماری اسلامی در ساختمانها، مدارس و مساجد و… است، با توجه به اینکه استان خوزستان محل ورود تشیع است باید در معماری اسلامی شاخص تر باشد و نسل جدید را با معماری اسلامی و این تمدن آشنا نماییم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۰۰
262 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0