دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی

دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی

دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران صورت گرفت. پانزده هزار مهندس دارای پروانه‌ی اشتغال به کار حرفه‌ای در سطح استان مازندران فعال هستند

کد خبر: 000919015 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ آذر ۰۰ - ۶:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران صورت گرفت. پانزده هزار مهندس دارای پروانه‌ی اشتغال به کار حرفه‌ای در سطح استان مازندران فعال هستند

دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی

دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی
دیدار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت الله لایینی، نماینده ولی فقیه در استان
اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با آیت‌الله لایینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار، سفیدگر رئیس سازمان با اشاره به شکل‌گیری سازمان نظام‌ مهندسی بر پایه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، ارائه خدمات طراحی، نظارت، اجرا، تفکیک و بررس ی‌های آزمایشگاهی را مهم‌ترین وظایف این سازمان برشمرد و گفت: پانزده هزار مهندس دارای پروانه‌ی اشتغال به کار حرفه‌ای در سطح استان مازندران فعال هستند و در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌ های موجود، به ارائه خدمات مهندسی به سازندگان می‌ پردازند.
سفیدگر در ادامه گزارشی کوتاه از نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در این استان ارائه کرده و ضمن بیان میزان مشارکت مهندسان در این انتخابات، بخشنامه‌ی تعارض منافع و تاثیرات آن را تشریح کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی مازندران در انتهای اظهارات خود، ضمن مقایسه مسئولیت مهندسان با دیگر مشاغل از جمله پزشکان، این مسئولیت را بسیار سنگین و از جنسی خاص توصیف نمود که همواره تا پایان عمر ساختمان تداوم می‌یابد.
در ادامه‌ی این دیدار، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن تبریک به منتخبان نهمین دوره هیات مدیره سازمان، نظام مهندسی و مهندسین قوی و کارآمد را یکی از نیازهای امروز جامعه دانسته و بر رعایت ضوابط شهرسازی تاکید کرد.
وی، ساخت‌وسازهای فاقد پروانه که بدون نظارت مهندسان ساخته می ‌شوند را مورد انتقاد خود قرار داد و با معرفی این موضوع به عنوان یکی از آسیب ‌های اصلی شهرسازی، از سازمان نظام مهندسی مازندران خواستند این موضوع مهم را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار دهد.
امام جمعه ساری در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای بخشنامه‌ی تعارض منافع، کاهش زمان صدور پروانه را اقدامی مثبت در راستای از بین بردن ساخت‌وسازهای غیرقانونی دانست و از مدیران سازمان نظام مهندسی خواستند زمینه‌ای فراهم گردد که مهندسان عضو سازمان مسئولیت اینگونه ساختمان‌ها را نپذیرند تا از این طریق، ساخت‌وساز غیر قانونی به طور کلی از بین برود.
وی در پایان، به سلامت کاری مهندسان اشاره نموده و تاکید کرد سازمان نظام مهندسی باید فضایی ایجاد نماید تا مهندسان ضمن فعالیت سالم و با‌نشاط، چشم‌شان را بر خلاف ‌ها و مطامع احتمالی صاحبان پروژه‌ها نبندند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۰۰
469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0