جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس

جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس

جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس ، شوراي اسلامي روز شنبه هجدهم دي 1400 در اتاق جلسات سازمان برگزار گردید

کد خبر: 001023006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۰۰ - ۹:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس ، شوراي اسلامي روز شنبه هجدهم دي ۱۴۰۰ در اتاق جلسات سازمان برگزار گردید

جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس

جلسه هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس
جلسه هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان و نماينده مردم بندر انزلي در مجلس شوراي اسلامي
جلسه هيئت مديره سازمان با دکتر احمد دنيامالي نماينده مردم بندرانزلي در مجلس شوراي اسلامي روز شنبه هجدهم دي ۱۴۰۰ در اتاق جلسات سازمان برگزار گردید.
در اين جلسه، بهزاد پارسا رئيس سازمان ضمن خير مقدم، مسائل و مشکلات سازمان را برشمرد و بطور ويژه از عدم تکريم شان و جايگاه مهندسان صحبت کرد.
پارسا، منشا اين برخورد را ناآگاهى جامعه و در مواردي مسئولين عالي رتبه نسبت به قوانين و آئين نامه هاى اجرايى نظام مهندسى ساختمان دانست.
وی در مورد اظهار نگرانى جامعه مهندسى از اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان توسط دولت و مجلس که بدون توجه به نظرات اين سازمان به عنوان بزرگ ترين تشکل حرفه اى در کشور صورت گرفته مواردي را مطرح کرد.
وی در صحبت هاي خود در حضور نماينده مجلس شوراي اسلامي نکاتي از تعارض منافع را بيان نمود و ابهامات آن از جمله ناديده گرفتن حقوق قانوني افراد را تشريح کرد.
وی در اظهارات خود به ضرورت بيمه تامين اجتماعي مهندسين و نحوه محاسبه اشتباه تعيين ماليات براي عملکرد مهندسان تاکيد کرد و افزود: محاسبه ماليات براساس تعرفه، موجب تضييع حقوق مهندسان ميشود و بايد طبق قرارداد واقعى محاسبه شود.
رئيس سازمان هم چنين گفت: دخالت سامانه سيماک در امور سازمان و موازي کاريهاي اين سامانه با عملکرد سازمان مشکلات و سردرگميهاي فراواني را براي مراجعان به وجود آورده است.
پارسا در نقد طرح تفصيلي و گسترش ناموزون شهر رشت بیان کرد: امروز در بحث شهرسازى براى نجات کمربند سبز موجود درشهرها از توسعه و رشد افقى آن ممانعت مي گردد و به سمت توسعه و رشد عمودى شهرها مى روند که پذيرفتن اين اصل چراهاى زيادى در طرح تفضيلى موجود توسط مشاوران غير بومى براى متخصصين بومي اين حوزه ايجاد کرده است.
در ادامه دنيامالي، در مورد اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداري مواردي را مطرح کرد. هم چنين از اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان صحبت کرد.
نماينده مردم بندر انزلي ضمن بيان وجود نيروهاي انساني متخصص در استان گيلان به ضرورت صدور خدمات مهندسي به خارج از استان و خارج از کشور تاکيد کرد.
اين عضو کميسيون عمران مجلس در جمع اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان ضمن اشاره به تاريخچه سازمان نظام مهندسي گفت: «اين سازمان يک سازمان نونهال است که از زمان تاسيس آن ۲۶ سال مي گذرد و در اين مدت عملکرد و نرخ رشد خوبي داشته است و لازم است با حمايت از آن به تنومند شدن اين نهال و رشدش کمک کرد.»
دنيامالي در صحبت هاي خود ضمن اشاره به حفظ نقش حاکميتي شهرداري به اهميت و لزوم دخالت سازمان نظام مهندسي در صدور پروانه هاي ساختماني، طرحهاي تفصيلي و تمامي امور مربوط به ساخت و ساز تاکيد کرد.
دنیا مالی در صحبت هاي خود خاطر نشان کرد انجام هر کاري بايد توسط متخصص آن حوزه صورت گیرد و لازم است در مديريت شهر علاوه بر توجه به سيما و منظر شهري به روان مردم و شهروندان نيز توجه شود.
وی ادامه داد: براي افزايش کيفيت ساخت و ساز، جايگاه سازمان نظام مهندسي در جامعه بايد تقويت شود و اين موضوع مهم نيازمند فرهنگ سازي است.
در ادامه جلسه اعضاي هيئت مديره نيز به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و مواردي نظير لزوم بررسي گزارشات مهندسان توسط مراجع صدور، تعيين تکليف اموال سازمان، ساماندهي ساخت و ساز در بافت هاي فرسوده و زمين هاي نسقي، تغييرات پيشنهادي هيئت مديره و اعضاي سازمان در مورد مواد اصلاحيه قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان را مطرح کردند. در اين جلسه در مورد مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان و ضرورت اجراي آن در بهره برداري از ساختمان نيز به تفصيل صحبت شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۰۰
370 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0