دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین ، 3 شنبه مورخ 21 دی ماه صورت گرفت. حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌های ساختمانی در کاهش خسارات و تخلفات و به تبع آن کاهش شکایات در مراجع قضایی بسیار موثر است

کد خبر: 001029012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۰۰ - ۱۱:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین ، ۳ شنبه مورخ ۲۱ دی ماه صورت گرفت. حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌های ساختمانی در کاهش خسارات و تخلفات و به تبع آن کاهش شکایات در مراجع قضایی بسیار موثر است

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین
قانون؛ بهترین شاخص در عمل
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با دادستان قزوین ۳ شنبه مورخ ۲۱ دی ماه دیدار کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این دیدار، ضمن تشکر از فعالیتهای دادستان قزوین در شورای انتظامی سازمان و نگاه حمایتی وی به مهندسین عضو سازمان بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با داشتن بیش از یازده هزار عضو، از نظر قضایی با موارد متعددی مواجه است و این سازمان، مجموعه کارگران ساختمانی، استادکاران و معماران تجربی، کانون کاردان ها و … را جز بدنه خود می‌داند و معتقد است باید از ایشان به لحاظ مسائل معیشتی، اشتغال زایی، امور بیمه و هم‌چنین در دستگاه‌های قضایی نگاه حمایتی داشته باشد.
کلهر گفت: ماهیت سازمان نظام مهندسی ساختمان با توجه به حوزه ‌های طراحی، اجرا و نظارت، چیزی جز پیش‌گیری از خسارت‌های جانی و مالی در زمان حادثه نیست و ارتباط نزدیک سازمان و دستگاه قضایی با توجه به نگاه پیش‌گیرانه می ‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را به حداقل برساند.
کلهر با تاکید بر عمل به قانون ادامه داد: حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌های ساختمانی در کاهش خسارات و تخلفات و به تبع آن کاهش شکایات در مراجع قضایی بسیار موثر است و در قانون و مقررات ملی ساختمان به صراحت به حضور مجریان ذیصلاح در تمامی ساختمان‌ها اشاره شده است و باید مطابق قانون این موضوع، اجرایی شود.
وی پیشنهاد داد: مرکز داوری که از سوی قانون‌گذار به سازمان نظام مهندسی ساختمان محول شده است، با همراهی دستگاه قضایی استان برای نخستین بار در بین استان‌ها در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین دایر گردد که این امر سبب کاهش تشکیل پرونده در دادگستری خواهد شد.
رئیس کمیسیون حقوقی سازمان در این دیدار ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروهی ذیل کمیته صیانت و پیش‌گیری دادگستری گفت: همکاری نزدیک سازمان و دستگاه قضایی و تشکیل این کارگروه در کاهش سوانح ناشی از حوادث کار در کارگاه های ساختمانی می ‌تواند خیلی موثر باشد.
پیله‌چی ادامه داد: بعضاً در کارگاه‌ های ساختمانی حوادث غیرعمدی پیش می‌آید که مهندسین ناظر را با سیستم قضایی درگیر می‌کند و شاهد بازداشت و یا مجازات‌های حبس برای ایشان بوده‌ایم که امیدوار هستیم با توجه به بستری که قانون تعریف کرده، در این موارد از مجازاتهای جایگزین حبس، برای مهندسین ناظر استفاده گردد.
دادستان قزوین در این دیدار با اشاره به بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در شورای انتظامی سازمان بعنوان عضو حقوقی، افزود: بخشی از وظایف مدعی العموم به نظام مهندسی ساختمان محول شده است و باید بزرگ‌ترین دغدغه شما حراست از امانتی باشد که به شما سپرده شده است و از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
قاسمی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید با همراهی و کمک همه دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و قضایی و نمایندگان مجلس در راستای رسالت و اهداف خود گام بردارد.
قاسمی قانون را بهترین شاخص در عمل برشمرد و افزود: ما راهی جز عمل به قانون نداریم و زمانیکه در معیار و شاخص قانون حرکت کنیم، در حوزه پیش‌گیری نیز می‌توانیم موفق باشیم.
وی با اشاره به تعاملات دادستانی و سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: با توجه به حضور کارشناسان و متخصصان در سازمان نظام مهندسی ساختمان میتوان از ظرفیت کارشناسی این سازمان در راستای حقوق عمومی استفاده کرد که در این صورت کارشناسی منطبق با قانون و یا کار تخصصی همراه با ضمانت اجرایی قانونی خواهیم داشت.
دادستان قزوین گفت: با همراهی هم، انتظارات مردم و مهندسین عضو سازمان برآورده و مشکلات مردم در حوزه ساختمان کمتر خواهد شد و در حوزه های حقوقی، قضایی و دادستانی آماده همکاری هستیم تا با نشست‌های تخصصی و تشکیل کارگروه های مربوطه به نتایج مثبت برسیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۰۰
293 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0