نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

 نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ، برگزار شد. پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال استمرار دارد

کد خبر: 010119003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ فروردین ۰۱ - ۱۰:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ، برگزار شد. پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال استمرار دارد

نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

نشست سرپرست فرمانداری خلخال با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد:
پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال استمرار دارد
سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان خلخال بصورت مستمر ادامه دارد و با همکاری نظام مهندسی بر این امر اهتمام داریم.
سید جواد یحیی‌زاده عصر پنج‌شنبه در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: افزایش نظارت بر نحوه ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان از اولویت ‌های اساسی است.
یحیی زاده ادامه داد: استمرار نظارت و پیش‌گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از طرف اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب افزایش سطح مقاومت سازه‌ها و ساختمان‌ های تازه احداث در مقابل انواع بلایای طبیعی همچون زلزله شده و آسیب و خسارت را در مواقع بروز حوادث کاهش خواهد داد.
در ادامه این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از صدور شناسنامه ملکی برای ساختمان‌ها در این استان خبر داد.
ساسان میرزارحیمی اظهار داشت: مشخصات یک ساختمان و این که به صورت کیفی چطور اجرا شده یا تأسیسات به کار برده شده و بطور کلی تمام مشخصات فنی یک ساختمان توسط کسانی که عهده‌ دار طراحی و نظارت یک ساختمان بوده‌اند، در قالب یک دفترچه با عنوان شناسنامه ملکی آورده می‌ شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: معرفی یک ساختمان در طول سالیان به وسیله شناسنامه ملکی امکان ‌پذیر خواهد بود و تنها سند سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارائه در زمینه ویژگی ‌های یک ساختمان بویژه قسمت ‌هایی که غیرقابل رؤیت هستند، شناسنامه ملکی است.
میرزارحیمی ادامه داد: از زمان تشکیل این تشکل غیردولتی تاکنون دوازده هزار و ششصد مهندس در رشته‌های مختلف نقشه‌برداری، عمران، معماری، برق و مکانیک به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان درآمده‌اند که از این تعداد نه هزار مهندس دارای پروانه فعالیت بوده و بر ساخت و سازهای مرکز و مناطق مختلف استان نظارت می‌ کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مهندسان دارای پروانه این سازمان بر ساخت و ساز سه میلیون متر مربع ساخت و ساز و احداث بنا نظارت کردند، افزود: در سال‌ های اخیر با افزایش نظارت‌های سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها سطح استحکام بنای سازه‌ های احداث شده افزایش یافته و ایمنی ساختمان ‌های جدید در برابر حوادث قهری از جمله زلزله افزایش یافته است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ فروردین ۰۱
402 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0