جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز ، برگزار گردید. این موضوع به همت جمعی همه ارگانها و مسئولان نیاز دارد و قانون نظام مهندسی بدون اراده مجریان آن امکان پیاده سازی ندارد

کد خبر: 010313012 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ خرداد ۰۱ - ۶:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز ، برگزار گردید. این موضوع به همت جمعی همه ارگانها و مسئولان نیاز دارد و قانون نظام مهندسی بدون اراده مجریان آن امکان پیاده سازی ندارد

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز
جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز برگزار گردید
جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه در محل فرمانداری شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز برگزار گردید.
جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه در محل فرمانداری شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز با حضور پژمان کیان پور (عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان) و سروش احمدی (مدیر اجرایی دفتر نمایندگی ایذه) برگزار گردید.
کیان پور، با اشاره به حادثه دلخراش ساختمان متروپل در شهر آبادان، موارد کلیدی و مهمی که کلیه دست اندرکاران ساختمان از حقوقی و حقیقی می ‌بایست در نظر داشته باشند تا به کمک هم از ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر ایمن جلوگیری نمایند، بیان کرد.
کیان پور تصریح کرد: این موضوع به همت جمعی همه ارگانها و مسئولان نیاز دارد و قانون نظام مهندسی بدون اراده مجریان آن امکان پیاده سازی ندارد.
در ادامه جلسه، مدیر اجرایی دفتر نمایندگی، سروش احمدی نیز بعنوان درخواست کننده مکرر طرح موضوع ساماندهی به ساخت و سازهای غیر مجاز در جلسات شورای مسکن مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر را که باعث ایجاد و تشدید این وضعیت شده اند را مطرح و به برخی نکات کلیدی و راه‌کارهایی که میتواند در این شرایط برای کاهش درصد ساخت و سازهای غیرمجاز موثر باشد بیان کرد، از این نکات بیان شده میتوان به اهمیت صدور گواهی استحکام بنا توسط افراد ذی‌صلاح با رعایت اصول مربوطه بعنوان مرحله ای مهم و تعیین کننده در بازدارندگی تمایل مالکان به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد.
از دیگر موارد مطرح شده توسط وی، اشاره به حرمت خون جانباختگان در حادثه متروپل به مثابه خون شهدا به گردن همه مسئولان و متولیان ساخت و ساز است که می بایست هیچ‌گاه حرمت خون این عزیزان با سهل انگاری و مسامحه و قانون گریزی و ایجاد بستر فرار از قانون برای افراد، پایمال نشود.
در ادامه از طرف حاضران در جلسه مواردی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز و… مطرح و توسط مهندس کیانپور و مهندس احمدی پاسخهای لازم ارائه گردید.
در این جلسه جهت کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز مواردی مانند اهمیت صدور گواهی استحکام بنا توسط افراد ذی‌صلاح با رعایت اصول مربوطه بعنوان مرحله ای مهم و تعیین کننده در بازدارندگی تمایل مالکان به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره گردید.
با توجه به اهمیت موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ایذه که حدود نود درصد ساخت و سازها را در سال ۱۴۰۰ شامل می گردد، مقرر شد جلسات مستمری جهت طرح راه‌کارهای عملی برگزار شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۰۱
302 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0