نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها

نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها

نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها ، در استان البرز برگزار گردید. موضوع پژوهش و ترویج باید در کنار آموزشها دیده شود ولی در حال حاضر ما به آموزش بسنده کرده ایم

کد خبر: 010616002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ شهریور ۰۱ - ۹:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها ، در استان البرز برگزار گردید. موضوع پژوهش و ترویج باید در کنار آموزشها دیده شود ولی در حال حاضر ما به آموزش بسنده کرده ایم

نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها

نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش نظام مهندسی ساختمان استان ها
همایش و نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در استان البرز برگزار گردید
این همایش به میزبانی مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و مرکز تربیت مربی سازمان فنی حرفه ای کشور در کرج برگزار گردید.
مدیران و روسای کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بهمراه جمعی از مسوولین و کارشناسان آموزش شورای مرکزی و استانها در یک همایش یکروزه میهمان البرز بودند.
در این همایش یک روزه در ۲ بخش صبح و عصر برگزار گردید، در بخش صبحگاهی میهمانان پس از پذیرش و صرف صبحانه در جلسه توجیهی با حضور یزدانی عضو شورای مرکزی، باجولوند رییس مرکز تربیت مربی شرکت کردند.
در این بخش و نشست هم اندیشی پس از خیر مقدم خانم خدادادی مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، یزدانی در سخنانی ضمن تشکر از میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و مرکز تربیت مربی به علل ارتقای نظام آموزشی در سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت.
یزدانی با اشاره به پیشرفتها و عبور از مرحله صنعتی ساخت و ساز و عبور از ساختمان پایدار و سبز و در حال حاضر پرداختن به ساختمان بر مبنای فن آوری نانو در کشورهای پیشرفته را علتی برای حرکت نظام ساخت و ساز کشور به سمت دانش روز و دستاورد های صنعت ساختمان در دنیا بیان کرد.
وی نشست هم اندیشی ناپیوستگی آموزش دانشگاهی تا ورود به حرفه مهندسان را یکی از عوامل کاهش بهره وری آموزش مهندسان برشمرد و بر به روز رسانی آموزشها و پایش مستمر آن تاکید کرد.
سپس باجولوند رییس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن خیر مقدم به میهمانان به بیان ظرفیتها و امکانات آموزشی مجموعه تربیت مربی کشور پرداخت.
باجولوند، وجود ششصد مرکز آموزشی و ۱۲۰۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در کشور را ظرفیت مناسبی برای همکاری با سازمان نظام مهندسی برشمرد.
باجولوند عضویت در سازمان بین المللی کار و فنی و حرفه ای را از ظرفیتهای فنی و حرفه ای کشور برای توسعه آموزشها و ایجاد بازار کار برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشور خواند.
رییس تربیت مربی کشور، ظرفیتهای تولید محتوی از جمله تولید فیلمهای آموزشی و ارتباط مستمر و نزدیک مجموعه با صدا و سیما و بویژه شبکه آموزش سیما را فرصت مناسبی برای همکاری در زمینه آموزش و ترویج دانش روز مهندسی و حتی برگزاری جشنواره فیلم های آموزشی در سطح نظام مهندسی استانهای کشور بیان کرد.
سپس میهمانان از کارگاه های مجهز مرکز تربیت مربی بازدید کردند و در گفت و گو با مربیان ارشد تربیت مربی کشور از نزدیک با ظرفیتها و قابلیتهای آموزشی این مجموعه آشنا شدند.
بازدید از کارگاه های برق، تاسیسات حرارتی و برودتی، جوشکاری، کارگاه چوب و تولید محتوای از برنامه های این همایش بود.
در بخش عصرگاهی میهمانان بعد از صرف ناهار، در نشست هم اندیشی مدیران و روسای کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها شرکت کردند.
در این بخش که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید، ابتدا، افراسیابی نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ضمن خیر مقدم به میهمانان بیان داشت: علی‌رغم تلاش پیوسته همکاران در بخش آموزش استانها بهره وری آموزشی ما قابل قبول نیست و خروجی مجموع آموزشهای دانشگاهی و ورود به حرفه به پرورش مهندسان با دانسته های کافی علمی و عملی برای پذیرش مسوولیتهای پس از اخذ پروانه اشتغال ختم نمی گردد.
خلا محتوا در آموزشهای دانشگاهی، فاصله زمانی ۳ ساله بین دانشگاه و ورود به حرفه، سیلابس دوره های ارتقا که تکرار بیهوده مباحث آزمون ورود به حرفه است را از علل عدم بهره وری آموزش مهندسان برشمرد.
ماجد از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی نیز در سخنانی با تایید مضر بودن فاصله فارغ التحصیلی از دانشگاه تا ورود به حرفه، آموزشهای عملی و کاربردی به مهندسان پیش از ورود به حرفه یک ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد.
بدرلو، مسوول آموزش شورای مرکزی دیگر سخنران این بخش بود که ضمن اشاره به برگزاری نخستین نشست مجازی مدیران آموزش استانها و برگزاری همایش جاری، با تاکید بر رویکرد تعاملی آموزش و فعال سازی ظرفیتهای آموزشی استانها، برگزاری نشستهای تخصصی یا صاحبان صنعت و دانش در استانها را یک ضرورت برشمرد.
وی، ضمن تشکر از میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و مرکز تربیت مربی گفت: موضوع پژوهش و ترویج باید در کنار آموزشها دیده شود ولی در حال حاضر ما به آموزش بسنده کرده ایم.
بدرلو، هدف گذاری در این مورد را خیلی مهم دانست.

در ادامه مدیران آموزش استانها و روسای کمیته های آموزش به بیان دیدگاهها و نظرات خود در مورد نقاط ضعف و بسترهای لازم برای تحول در نظام آموزشی نظام مهندسی کشور پرداختند.
اشتراک گذاری محتوای آموزشی استانها، توجه به دستاورد کمیسیونهای گذشته شورای مرکزی و نظام مند کردن دوره های ارتقای پایه از جمله موضوعات مطرح در این بخش بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۰۱
225 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0