جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، در روز 2 شنبه هفدهم آبانماه و در سالن کنفرانس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید

کد خبر: 000821004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۰۰ - ۶:۵۶ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی ، در روز ۲ شنبه هفدهم آبانماه و در سالن کنفرانس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید

جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی
جلسه اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد
اعطا احکام اعضا اصلی و علی البدل هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی
در نشستی با حضور معاونت امور عمرانی استانداری،مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار بیرجند و عضو قضایی شورای انتظامی، احکام اعضا دوره نهم هیات مدیره اعطا شد.
در ابتدای این نشست که در روز ۲ شنبه هفدهم آبانماه و در سالن کنفرانس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید، ولی پور رییس هیات اجرای انتخابات گزارشی را در مورد شرایط و نحوه برگزاری انتخابات عنوان و تصریح کرد: در تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ شیوه نامه انتخابات هیات مدیره های نظام مهندسی اقدام و براساس آن هیات اجرایی کار خود را شروع کرد.
یکی از پیشنهاداتی که عنوان و پی‌گیری گردید برگزاری آن به صورت تمام الکترونیک این دوره بود که خوشبختانه کاملا الکترونکی و سراسری برگزار گردید.
رییس هیات اجرایی در ادامه ضمن اشاره به تعداد کاندیدها، گفت: تقریبا از ببست و هشت نفر کاندید طبق شرایط چهارده نفر نهایتا در روند رای گیری قرار گرفته و
طبق قانون نه نفر منتخب هیات مدیره هستند.
ولی پور انتخابات دوره نهم را از سالم ترین انتخابات نسبت به نحوه رای دهی در دوره های قبل اعلام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز ضمن خیرمقدم به قانون نظام مصوب سال هشتاد و سه اشاره کرد و گفت: طبق ماده سوم همان قانون سازمانهای نظام مهندسی شکل گرفت و یک تکلیف قانونی است.
داعی سازمان نظام مهندسی ساختمان را به عنوان بزرگ‌ترین NGO و نهادتخصصی موجود در حوزه ساخت و ساز کشور با حضور پانصد و پنجاه هزار نفر عضو دانست و در ادامه به ارائه آمار اعضا سازمان، در حوزه های مهندسی پرداخت.
در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای ۲۷۲۴ نفر عضو در سازمان ۱۳۳۹ دارای پروانه اشتغالل در هفت رشته اصلی هستند ۱۳۸۵ فاقد پرونده که از این تعداد ۱۰۸۹ نفر در انتخابات شرکت کردن و مشارکت حدود چهل درصدی را داشتیم.
داعی از مهم‌ترین وظایف هیات مدیره:
تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی در معمارری و شهرسازی
تنسیق در امور و مشاغل مبوط به حرفه های فنی و و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی
ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد اگاهی عمومی نسبت به ان و مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره وری
ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات
و ارتقا دانش فنی را بیان نمود.
داعی در ادامه وظیفه اعضا هیات مدیره را یکی از ارکانها ی که قانون‌گذار تعریف کرده است را مهم دانست و گفت: به فضل الهی هیات مدیره دوره هشتم در پی تعاملات و پی‌گیری های بسیار عالی که با راه و شهرسازی و معاونت عمرانی داشته شاهد اتفاقات خوبی بودیم.
در حوزه سازندگان مسکن و ساختمان یکی از موارد بی نظیری که در سطح کشور هست موضوع سازندگان مسکن و ساختمان است که با تدیبیر جناب فرهادی گسترده تر شده است.
بحث اصلاح در حوزه تعرفه خدمات مهندسی که با کمک معاونت اتفاق افتاد
در بحث دارایی‌های ثابت سازمان نیز افزایش بسیار خوبی اتفاق افتاده از جمله ساختمان فعلی سازمان، ساختمانی با بهترین متریال و در شان نظام مهندسی و ساخت اصولی و فنی، سامانه های مجازی تقویت شده و همکاری خیلی موثر و مفید هیات مدیره هشتم در حوزه طرحهای مسکن دولت که طرح اقدام ملی مسکن بود که سازمان نظام مهندسی استان و هیات مدیره نخستین سازمانی بودند در کشور که تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی (موضوع پنجاه درصد تخفیف) در طرح اقدام ملی مسکن اجرا کردن که جای تقدیر دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای هیات مدیره جدید و تشکر از هیات مدیره قبل برای همه عزیزان آرزوی موفقیت داشت.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی در مورد اتفاقات مثبت دوره هشتم مواردی از جمله پیشگام بودن سازمان نظام مهندسی در اقدامات متعدد که از سایر استانها پیشقدم بوده ایم را باعث افتخار دانست.
وی ادامه داد: در هیات مدیره های مختلف بعضی اهداف مغفول مانده و کم‌تر توجه شده است نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در کل کشور از جمله در حوزه شهرسازی و معماری که آیا ما واقعا در این حوزه برای نسل های آینده از خودمون به یادگار خواهیم گذاشت؟
فرهادی بحث فرهنگ ساخت و ساز معماری اسلامی از دغددغه های مسیولین دانست توجه به تکنولوژیهای روز و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی از مهم‌ترین موارد اعلام نمود که باید در راس امور قرارگیرد.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یکی از ثمرات اتفاقات خوب در دوره ی هشتم را تعاملات سازنده و ارزنده ارزشمندی است که بین سازمان و ارکان اداری استان و مردم برقرار بوده است می باشد.
شهردار بیرجند ضمن خداقوت خدمت هیات مدیره قبلی و تبریک به هیات مدیره جدید گفت: کمک فکری جامعه مهندسی به عنوان جامعه نخبه و آشنا بودنبا درد مردم و ارائه راه درمان از الزامات دانست و بیان کرد: اعضا هیات مدیره می توانند طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
داریوش عضو قضایی شورای انتظامی سازمان:مهندسان استان عملکرد مطلوبی دارند
مطلوب بودن از این جهت که در شورای انتظامی ما آن‌چنان پرونده های مهمی که در واقع موجب مجازات‌های بالا باشد نداشته که نشان دهنده این است که آن درجه مجازاتهای خفیف هم نکته سنجی و توجه به جزییات است. قوانین و مقررات و دستورالعملها تکالیفی را برای ما مشخص کرده اما موضوع این است ما در رعایت این قوانین و مقررات به نوعی باید تفسیرش کنیم که به نفع مردم باشد. سخت گیریهای بی جا مردم را ناامید کرده و ساخت و سازهای غیر اصولی و تخلفات را افزایش خواهد داد و به تبع آن مشکلاتی برای شهرداری سازمان و خود مردم به وجود خواهد آمد
بنابراین رعایت مقررات ملی ساختمان نباید موجب تاثر و فرار از قانون را در بر داشته باشد.
در پایان اعطا احکام هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گرفت.
منبع: سازمان ‌نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۰۰
350 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0