اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد

اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد

اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد ، با موضوع باید و نباید های مدیریت مصرف آب در کشاورزی یزد است

کد خبر: 000502002 تاریخ انتشار: شنبه ۲ مرداد ۰۰ - ۵:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد ، با موضوع باید و نباید های مدیریت مصرف آب در کشاورزی یزد است

اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد

اقدامات انجام شده در حوزه آب، چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد
دغدغه کشاورزی یزد کمبود آب شیرین است/صنایع پر آبخواه جایگزین کشاورزی یزد نگردد
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در برنامه رصد از شبکه تلویزیون استان یزد با موضوع باید و نباید های مدیریت مصرف آب در کشاورزی یزد، حضور پیدا کرد.
محمدرضا خلف باغی اظهار داشت: در مورد اقدامات انجام شده در حوزه آب، می توان به چهل شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد اشاره داشت که حتی به استان‌ های جنوبی کشور هم خدمت‌رسانی می ‌کنند.
خلف باغی در موضوع خاک استان و اقداماتی که برای بهتر شدن کیفیت خاک انجام شده، ادامه داد: خاکهای مرغوب در استان یزد بیشتر مورد ساخت و ساز قرار گرفتند و مناطق شهری که مشاهده می گردد، اغلب پیش از این به شکل باغ وجود داشتند و بدنبال آن خاک با درجه مرغوبیت پایین‌تر مورد استفاده کشاورزی قرار گرفته است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با عنوان این که توسعه کشت در استان کویری یزد وجود ندارد و خاکهای بایر در یزد مورد کشت قرار نگرفتند، گفت: به علت اینکه شرایط خاکی و آبی استان اجازه توسعه کشت را نمی‌ دهد این اقدام انجام نشده ولی شانزده آزمایشگاه آب و خاک در استان فعال هستند که به رصد خاکها و مرغوبیت آن ها می پردازند ولی مشکل و دغدغه اصلی در استان یزد برای کشاورزی کمبود آب شیرین است.
وی یکی از معضلات حوزه آب یزد را نگاه مقطعی به خشکسالی عنوان کرد و افزود: باید باید در نظر بگیریم که آب با ارزش ترین کالای حیات است و در کنار آن کشاورزی و وجود اکسیژن جدا از حیات نیست.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: مبنای یزد ابتدا بر کشاورزی بوده است و از این پس نیز باید کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری در یزد ادامه پیدا کند و صنایع پر آب خواه، نباید جای کشاورزی را بگیرند و به کمبود آب در استان یزد دامن بزنند.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۰۰
649 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0