نگاه کاسبانه مسولان به مسکن فرشید پورحاجت

مخالفت انبوه‌سازان در مورد نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه بشدت مخالف نامه معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هستیم، بیان کرد: علت این را نمیدانیم چرا یک شبه مسیر تغییر کرد یا چه سیاسیتی پشت این تصمیمگیری بوده است.

کد خبر: 980215003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۱۰:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه بشدت مخالف نامه معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هستیم، بیان کرد: علت این را نمیدانیم چرا یک شبه مسیر تغییر کرد یا چه سیاسیتی پشت این تصمیمگیری بوده است.

مخالفت انبوه‌سازان در مورد نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی

مخالفت انبوه‌سازان در مورد نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی

انبوه‌سازان گفتند: بشدت مخالف نامه اخیر وزارت  راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی هستیم

فرشید پورحاجت، در مورد نامه اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به ادارات راه و شهرسازی استانها مبنی بر اصلاحیۀ شیوه‌نامۀ تبصرۀ دوم مادۀ بیست و چهار آیین‌نامۀ اجرایی مادۀ سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: شیوه نامه قبلی که توسط وزیر سابق راه و شهرسازی ابلاغ گردید، مبارزه با فساد، جلوگیری ایجاد تعارض منافع، شفافیت، ایجاد عدالت و پاسخگویی در حوزه خدمات فنی و مهندسی آیین‌نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی ساختمان که در دولت بالاتر از شأن و قانون نوشته شده بود را اصلاح کرد.
پورحاجت با عنوان این ‌که شیوه‌نامه این آیین‌نامه در مسیر قانون اصلاح گردید، ادامه داد: این کار تبعاتی بدنبال داشت و جنجال‌هایی را بوجود آورد.
وی گفت:‌ این شیوه‌نامه می‌ توانست خیلی به توسعه نظام مهندسی ساختمان، تولید مسکن، بهبود فضای کسب و کار کمک کند.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور، با عنوان این ‌که این شیوه‌نامه اخیرا وتو شده است، تصریح کرد: دستورالعمل جدیدی در این رابطه ابلاغ گردیده که ما به‌ عنوان بخش خصوصی بشدت با آن مخالف هستیم؛ چه به لحاظ شکلی و چه به شکل ماهیتی. معتقد هستیم سلسه مراتب در این ماجرا رعایت نشده است.
پورحاجت افزود: موضوع شیوه‌نامه و عدم اجرای آن مورد اعتراض انبوه‌سازان بوده و در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چندین نشست برگزار گردیده و به صحن اصلی رسیده است. در صحن نیز مورد رسیدگی قرار گرفته و تایید شده است.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور بیان کرد: بالاترین نهاد حقوقی کشور یعنی هیئت عمومی دیوان عالی اداری، به صراحت نظر خود را در مورد شیوه‌نامه وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام کرده است. حتی در ساختار دولت معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری نیز نظرش حقوقی خود را در این مورد، اعلام کرده است.
وی با طرح این سوال که “مشخص نیست چرا یک شبه این شیوه‌نامه را وتو می‌کنیم” گفت: علت این کار را نمی‌دانیم که چرا یک شبه مسیر تغییر می ‌کند. یا این‌ که چه سیاستی پشت این تصمیم‌گیری بوده را هم نمی‌ دانیم.
وی ادامه داد: این کار در تعارض با قانون کسب و کار به خصوص ماده دوم و در تعارض با بخشنامه‌های دولت بخصوص بخشنامه معاونت اول رئیس‌جمهوری است که می‌ گوید حتما در گرداوری دستورالعمل‌ ها نظر بخش خصوصی را بخواهید.

مخالفت انبوه‌سازان در مورد نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور بیان کرد:‌ به صراحت به ما اعلام کردند برای این موضوع از ترکان، ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان و رجبی، ریاست فعلی این سازمان نظرخواهی شده است.
پورحاجت خاطر نشان کرد: متولی بخش خصوصی در حوزه مسکن فقط کانون سراسری انبوه سازان است، اگر دولت این را قبول دارد که از ما برای تصمیم گیریها نظر خواهی کند. اگر هم قبول ندارد تا کرکره کانون انبوه سازان را پایین بکشیم و بصورت انفرادی فعالیت خود را دنبال کنیم.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور بیان کرد: به این که شان بخش خصوصی رعایت نگردد اعتراض داریم. ما پنج سال به دولت در حوزه سیاستگذاری بطور رایگان خوراک و مشاوره رایگان دادیم.
پورحاجت گفت: از این رو انتظار داریم دولت شأن بخش خصوصی را رعایت کرده و از ما نظر خواهی کند.
وی افزود: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به بخشنامه معاونت اول رئیس جمهوری مبنی بر نظر خواهی از بخش خصوصی برای تصمیم گیریها و … عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
516 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0