معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند

معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند

معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند ، این مشکل اساسی زمانی حل می گردد که نماینده سازمان اداری واستخدامی در استان برای استخدام فارغ التحصیلان پی‌گیری و اقدام کند

کد خبر: 020719003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ مهر ۰۲ - ۸:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند ، این مشکل اساسی زمانی حل می گردد که نماینده سازمان اداری واستخدامی در استان برای استخدام فارغ التحصیلان پی‌گیری و اقدام کند

معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند

معرفت آذری: شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اردبیل بیان کرد:
شصت و پنج درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: مجموعا سه هزار و ۴۸۰ تا از فارغ التحصیلان رشته‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیکار هستند که تقریبا ۶۵ درصد تحصیل کنندگان در این رشته‌ها را شامل می‌گردد.
معرفت آذری گفت: مجموعا سه هزار و ۴۸۰ از فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری بیکار هستند که تقریبا ۶۵ درصد تحصیل کنندگان در این رشته ها را شامل می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اردبیل با بیان اینکه در سازمان نظام کشاورزی استان حدود چهار هزار عضو رسمی داریم، ادامه داد: از این تعداد ۵۲۰ در بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند، ۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسما بیکار هستند و ۸۵۰ نفر هم در بخش دولتی به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت هستند.
آذری با بیان اینکه در حالی که این فارغ التحصیلان می‌توانند نقش اصلی را در ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: ۱۹۲ کشور افزایش ثروت ۶۴ درصد ناشی از منابع انسانی است در حالی که منابع انسانی ما بیکار هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طعبیی استان اردبیل افزود: روند کند ایجاد فرصت های شغلی، نامتناسب بودن سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های بخش کشاورزی، مقاومت بدنه اجرایی دستگاه های مختلف در امر بروکراسی امورات به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی، قایم بودن سود بخش کشاورزی، عدم الزام بکارگیری مدیران فنی در بخش تولید و پذیرش بیش ازحد دانشجو در دانشگاه آزاد از عمده علل بیکاری فارغ‌التحصیلان است.
آذری گفت: براساس قانون ۳۲ نظام مهندسی کشاورزی دستگاه‌های اجرایی از جمله دادگستری، منابع طبیعی و غیره می‌توانند به جای کارشناسان رسمی از کارشناسان نظام کشاورزی استفاده کند که در این مورد جز جهاد کشاورزی هیچ دستگاهی از این قانون پیروی نمی‌کند.
وی افزود: طبق تبصره ماده ۳۱ آیین نامه سازمان نظام مهندسی تامین اعتبار باز آموزی و نوآموزی دوره های آموزشی فارغ التحصیلان کشاورزی بر عهده سازمان مدیریت است که بیش از ۲۲ سال از عمر سازمان مدیریت می‌گذرد اما ریالی از بابت پرداخت نکرده است.
وی افزود: ماده ۶ قانون افزایش بهره وری صراحتا قید شده است که دستگاه های اجرای می‌توانند بسیاری از امورات از جمله تنظیم بازار را به سازمان نظام کشاورزی بسپارد درحالی که در سطح استان تنظیم بازار در حوزه طیور به اتحادیه مرغداران سپرده شده است.
آذری با بیان اینکه بسیاری از پست های دستگاه های اجرایی خالی است، ادامه داد: این مشکل اساسی زمانی حل می گردد که نماینده سازمان اداری واستخدامی در استان برای استخدام فارغ التحصیلان پی‌گیری و اقدام کند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مهر ۰۲
1406 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0