نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار

نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار

نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار ، به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست

کد خبر: 020907005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ آذر ۰۲ - ۳:۵۶ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار ، به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست

نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار

نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار
رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان بیان کرد:
نگه داشت ساختمان امری فراتر از نگهداری و تعمیر| رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایانکار
شیبانی اصل، رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان با بیان اینکه به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست، افزود: نگه‌داشت امری فراتر از نگهداری و تعمیر است.
منوچهر شیبانی اصل کنفرانس ملی «مدیریت نگه‌داشت ساختمان با رویکرد سیستمی» در ساری با تاکید بر اینکه برگزاری این کنفرانس، کلید واژه‌های اساسی دارد و این موضوعات جلوه‌ای از ارتباط صنعت و دانشگاه است، افزود: جرقه اولیه این کنفرانس از یک پایان نامه زده شد و این موضوع جلوه‌ای از ارتباط صنعت و دانشگاه است و پی‌گیری موضوع به دلیل شروع کرونا به تاخیر افتاد، اما با توجه به اهمیت موضوع توسط دانشگاه آزاد واحد ساری به جریان افتاد.
وی افزود: در ادامه این سیاست، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران به این مبحث پیوست و انجمن انبوه سازان مسکن استان مازندران نیز به این جریان ملحق شد. تلاش مجموعه بر این است که نتیجه‌ای از برگزاری این کنفرانس حاصل و در نهایت اجرایی گردد. به همین جهت ۴ پیش نویس تهیه شده که شامل قانون نگهداشت ساختمان و شیوه نامه تشخیص صلاحیت عاملان نگهداشت ساختمان و دروس دوره کارشناسی ارشد نگه داشت ساختمان و همچنین سر فصل‌های بازنگری است.
به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست؛ چراکه نگهداشت امری فراتر از نگه‌داری و تعمیر است.
رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان افزود: ساختمان گران‌ترین دارایی اشخاص است و طبیعتا با افزایش طول عمر ساختمان، سرمایه فرد و منابع ملی حفظ می‌گردد. پس نگه‌داشت ساختمان مجموعه اقداماتی است که برای اطمینان از بقای شرایط بهره دهی در دوره بهره برداری ساختمان لازم است. هم‌چنین به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست؛ چراکه نگهداشت امری فراتر از نگه‌داری و تعمیر است.
اهداف نگه‌داشت ساختمان شامل افزایش عمر ساختمان و تامین ایمنی بهره برداران و اشتغال زایی و حفظ سیمای شهری است
شیبانی گفت: اهداف نگه‌داشت ساختمان شامل افزایش عمر ساختمان و تامین ایمنی بهره برداران و اشتغال زایی و حفظ سیمای شهری و … است.
در بخش حقوقی خلأ‌های قانونی وجود دارد که باعث رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایان کار می‌شود.
وی افزود: در بخش حقوقی خلأ‌های قانونی وجود دارد که باعث رها شدگی ساختمان پس از ساخت و پایان کار می‌شود و این مورد بسیار حائز اهمیت است. در بخش هزینه‌ها با پوشش‌های بیمه‌ای و مالیاتی تشویقی و همچین اعطای وام‌های ترغیب کننده پوششی نسبی ایجاد کرد.
موانع نگه‌داشت ساختمان بسیار است، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمبود مطالعات در این حوزه، چندگانگی نظام‌های ساخت و ساز، کمبود آگاهی عمومی و فقدان تفکر سیستمی و سیستم نگهداشت و روند نادرست دو نقشه‌ای که آسیب جدی در حوزه ساختمان است، اشاره کرد.
دبیر همایش مدیریت نگه‌داشت ساختمان با رویکرد سیستمی افزود: موانع نگه‌داشت ساختمان بسیار است، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمبود مطالعات در این حوزه، چندگانگی نظام‌های ساخت و ساز، کمبود آگاهی عمومی و فقدان تفکر سیستمی و سیستم نگه‌داشت و روند نادرست دو نقشه‌ای که آسیب جدی در حوزه ساختمان است، اشاره و تأکید کرد.
علی اکبری: دانشگاه آزاد علاقه‌مند ورود به فاز اجرا در بخش‌های مهمی مانند صنعت ساختمان است
هم‌چنین محمد علی‌ اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در کنفرانس مدیریت نگه‌داشت ساختمان با رویکرد سیستمی از راه‌اندازی دانشکده صنعت و ساختمان در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد علاقه‌مند ورود به فاز اجرا در بخش‌های مهمی مانند صنعت ساختمان است.
در آینده نزدیک دانشکده صنعت و ساختمان افتتاح خواهد شد و در همین راستا از افرادی که در رشته‌های مرتبط به صعنت ساختمان تحصیلاتی داشته باشند جذب این دانشکده در شهرهای مختلف خواهند شد.
وی گفت: در آینده نزدیک دانشکده صنعت و ساختمان افتتاح خواهد شد و در همین راستا از افرادی که در رشته‌های مرتبط به صعنت ساختمان تحصیلاتی داشته باشند جذب این دانشکده در شهرهای مختلف خواهند شد.
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در درجه اول این افراد برای کار در پروژه‌های دانشگاه آزاد به کار گرفته خواهند شد.
علی اکبری گفت: گزینه هیئت علمی وابسته را برای استفاده از توانایی‌های افراد خارج از دانشگاه فعال کرده ایم. در دانشگاه آزاد ۴۰ درصد دانشجویان در رشته فنی مهندسی شاغل به تحصیل هستند، اما حدود شصت درصد از استادان در رشته‌های مهندسی فعال هستند.
اکبری گفت: هیچ دانشگاهی در کشور توان دانشگاه آزاد اسلامی را ندارد؛ زیرا این دانشگاه شبکه‌ای از دانشگاه‌هاست که در هر شهر و شهرستانی فعال است.
اکبری ادامه داد: دانشگاه آزاد می‌تواند به حل چالش‌های صنعت ساختمان با تکیه بر تحقیقات و همفکری دانشگاهیان جهت‌دهی کند.
کنفرانس ملی مدیریت نگه‌داشت ساختمان با رویکرد سیستمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار گردید. در این کنفرانس علاوه بر برگزاری کارگاه‌های تخصصی و بررسی مباحث مدیریت نگه‌داشت ساختمان، مقامات علمی و اجرایی به ایراد سخن پرداختند.
در خاتمه، اولین روز از کنفرانس ملی مدیریت نگه‌داشت ساختمان با رویکرد سیستمی از دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس با اهدای لوح یادبود تجلیل گردید. از محمدعلی مقدسیان مدیر عامل خبرگزاری آنا نیز به عنوان رئیس کمیته خبر کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی تجلیل گردید.
منبع: بازار
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۰۲
114 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0