محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد

محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد

محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد ، محمود محمودزاده در نشست علنی (۳ شنبه بیست و پنجم مردادماه) مجلس شورای اسلامی حضور داشت

کد خبر: 010527003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ مرداد ۰۱ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد ، محمود محمودزاده در نشست علنی (۳ شنبه بیست و پنجم مردادماه) مجلس شورای اسلامی حضور داشت

محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد

محمود محمودزاده: بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:
بارها دستور توقف پروژه متروپل صادر شده بود اما توجهی به آن نشد
محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بارها دستور توقف پروژه متروپل بطور خاص در سال نود و شش و نود و هشت صادر شده بود اما توجهی به آن نشد.
محمود محمودزاده در نشست علنی (۳ شنبه بیست و پنجم مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به حادثه متروپل و علل وقوع آن افزود: طبق قانون نظام مهندسی تکلیفی که برای شهرداری‌ ها و مراجع صدور نظام ساختمانی تعیین شده که نقشه‌هایی را فقط بپذیرد که توسط افراد و اشخاص ذی صلاح و دارای پروانه حقیقی و حقوقی از وزارت‌خانه باشد و در این صورت می‌توانند پروانه ساختمانی را بپذیرند. هم‌چنین در ماده (۴) این قانون نیز وظیفه تعیین صلاحیت برای افراد حقیقی و حقوقی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ساختمان موسوم به متروپل رعایت این مقررات نشده و پروانه صادره توسط مهندسین مشاوری که فاقد صلاحیت هستند ارائه شده و نظارت آن نیز بهمین صورت انجام شده بود در سال نود و شش و تنها چند ماه پس از صدور پروانه ساختمانی، وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از اداره کل استان مکاتبه‌ای را با شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی انجام داد و به استناد قانون نظام مهندسی تقاضای توقف پروژه را داشت تا اشکالات رفع شود اما این درخواست مورد توجه قرار نگرفت.
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: به دنبال این اقدامات در سال نود و هشت، شهرداری و مالک نیز مکلف می‌ شوند از مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی استفاده کنند که تخلفاتی در این راستا صورت گرفت که در گزارشات وجود داشت و در سال نود و هشت، یک بار دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان دستور توقف عملیات عمرانی پروژه به ناظر و هم به شهرداری ابلاغ می‌ گردد که مستندات آن نیز موجود است.
وی گفت: پرونده قضایی این پروژه با پی‌گیری و رونوشت‌ هایی که از دادستان شهرستان روی آن وجود دارد از سال نود و پنج موجود است و بعد از حادثه گروه کارشناسی به دستور قاضی تشکیل می‌ شود و کارگروه ۷ نفره‌ای مسئولیت وقوع حادثه تا هفتاد و پنج درصد متوجه سازنده تشخیص داده شده است. مسئولین شهرداری چهارده درصد مقصر حادثه هستند، مهندسین مشاور سه درصد، مهندسین فنی مقاوم‌سازی ۴.۵ درصد، مسئول نمایندگی نظام مهندسی ۲.۵ درصد و ناظر سازه نیم درصد تقسیم سهم می‌ کند و در این پرونده قضایی مقصرین مشخص شدند.
محمودزاده در خاتمه گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل برای پی‌گیری و همراهی با این موضوع را دارد تا این موضوعات علاوه بر اینکه دیگر تکرار نگردد متخلفین این پروژه که به هر نحوی از وظایف خود کوتاهی کردند نیز مواخذه شوند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مرداد ۰۱
254 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0