خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند

خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند

خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند ، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین دارای اشکالاتی است

کد خبر: 010430002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ تیر ۰۱ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند ، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین دارای اشکالاتی است

خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند

خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به بالا بودن اقساط تسهیلات مسکن ملی بیان کرد: خانواده‌ های کم درآمد توان پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی را ندارند.
لطف‌الله سیاهکلی در نشست با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین که در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید، گفت: با توجه به مطالبات جدی شکل‌گرفته در مردم بعد از حادثه متروپل آبادان سازمان نظام مهندسی باید ساخت‌وسازهای نا ایمن و غیرمهندسی را بصورت شفاف به مردم معرفی کند.
سیاهکلی با اشاره به مشکلات ایمنی مطرح‌شده در مورد برج خلیج فارس قزوین بیان کرد: با توجه به اختلاف نظرهای موجود در مورد ایمنی سازه‌ای این ساختمان بلندمرتبه از سازمان نظام مهندسی می‌ خواهیم نظر کارشناسی و قطعی خود را درباره اشکالات و نقص‌ های ایمنی و فنی برج خلیج فارس بصورت رسمی مطرح کند و سایر دستگاه‌ ها هم باید نظر تخصصی نظام مهندسی بعنوان فصل‌الخطاب بپذیرند.
وی، هم‌چنین با بیان اینکه اهالی بافت فرسوده و تاریخی قزوین با کمبود واحدهای مسکونی نوساز مواجه هستند، گفت: اولین اشکالی که در این حوزه وجود دارد، این است که محدوده بافت فرسوده و تاریخی و مرز بین آنها مشخص نیست. به همین خاطر سکنه بافت فرسوده هم برای نوسازی بنای خود مجبور به پیروی از قواعد بافت تاریخی هستند که آنها را متضرر می‌کند.
سیاهکلی افزود: سازمان میراث فرهنگی بر مبنای قوانین اظهار می‌ کند که اهالی بافت تاریخی اجازه‌ ندارند بیشتر از دو طبقه در این بافت احداث کنند، در حالی که نظر شهرداری قزوین در این حوزه متفاوت است. به نظر می‌ رسد باید کارگروهی ویژه متشکل از شهرداری، میراث فرهنگی و نظام مهندسی به اختلاف نظر‌ها در حوزه ساخت‌وساز در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر قزوین پایان دهد.
پرداخت اقساط چهل میلیون تومانی مسکن ملی در توان خانواده‌های کم‌درآمد نیست
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اشکالات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین تصریح کرد: اجرای این طرح برای خانه‌‌دار شدن افراد کم‌درآمد پیش‌بینی شده و در عین حال از مردم خواسته می‌شود هر سه ماه چهل میلیون تومان و در مجموع چهارصد میلیون تومان به حساب طرح واریز کنند که در توان خانواده‌های کم‌د‌رآمد نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خانواده‌ های متقاضی دریافت مسکن ملی اجاره‌نشین هستند و قادر نیستند در کنار پرداخت اجاره‌بهای سنگین ده قسط چهل میلیون تومانی هم تهیه کرده و به بانک واریز کنند. بنابراین این طرح می‌ تواند خانواده‌های بالای خط فقر را خانه‌دار کند و به درد خانواده‌های محروم و زیر خط فقر نمی‌ خورد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی شرایط واگذاری مسکن ملی گفت: آنچه تحت عنوان فرم ج برای احراز شرایط ثبت‌ نام‌شدگان در نظر گرفته شده، ناعادلانه است و برای نمونه شخصی که همسر او یک زمین ارزان‌قیمت دارد از طرح ملی مسکن حذف می‌ گردد. به همین خاطر مقررات فرم ج مقررات پرایراد و ناکارآمدی است که باید تغییر کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۰۱
323 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0