معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

ورود ششصد و هفتادو شش دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی استان کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: با ورود ششصدو هفتادو شش دستگاه تراکتور به ادوات کشاورزی استان در راستای کشاورزی حفاظتی و کاهش مصرف سوخت و حفظ بقایا در خاک و انجام آموزشهای لازم از طرف اداره امور فن آوریهای مکانیزه، میتوان افق قابل قبولی را ترسیم کرد.

کد خبر: 960318020 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ خرداد ۹۶ - ۷:۴۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: با ورود ششصدو هفتادو شش دستگاه تراکتور به ادوات کشاورزی استان در راستای کشاورزی حفاظتی و کاهش مصرف سوخت و حفظ بقایا در خاک و انجام آموزشهای لازم از طرف اداره امور فن آوریهای مکانیزه، میتوان افق قابل قبولی را ترسیم کرد.ورود ششصد و هفتادو شش دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی

ورود ششصد و هفتادو شش دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی

ورود ششصد و هفتادو شش دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی

ورود ششصد و هفتادو شش دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی

 

محمد فرید سپری در نشست ستاد برداشت غلات استان کردستان گفت: در راستای معاینه فنی کمباینهای برداشت غلات در جهت کاهش افت و ریزش، باید از ظرفیت کارشناسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان استفاده نمود.
سپری ادامه داد: در بحث معاینه فنی کمباینها، کارشناسین نظام مهندسی میتوانند با ورود به انجام مراحل این مهم در راستای کاهش هزینه‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.
وی ادامه داد: سال پیش سطح برداشت استان توسط یک هزار و هفتصدوپنجاه و چهار دستگاه کمباین انجام شد که از این تعداد ۱۰۰۷ کمباین بومی و مابقی مهاجر بودند و صدو سی و دو دروگر برداشت از سطح را انجام دادند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه افزود: سرمای شدید آبان‌ماه سبب شد پنجاه درصد از اراضی، جوانه نزده و یا جوانه زیرخاک باشد که در ادامه سرماهای شدید موجب بد سبزی شد. از سویی کاهش دما در اسفند و فروردین و پس از آن موجب عقب افتادن رشد گندم در اکثر مناطق شد.


وی با اشاره به پیش بینی برداشت ششصدو پنجاه هزار تُن گندم، تصریح کرد: برای سی و سه هزار و هفتصد و هفده هکتار اراضی آبی و چهارصد و نود و نه هزار هکتار گندم دیم در مجموع پانصد و سی و سه هزار و چهارصد و. چهل و شش هکتار سطح پیش بینی شده برای برداشت گندم است. هم چنین بیست و شش هزار هکتار سطح زیرکشت جو در استان وجود دارد.
سپری عنوان کرد: برای یک هزار و پانصد دستگاه کمباین یازده تا دوازده میلیون لیتر سوخت نفت گاز پیش بینی شده که در سال‌جاری سهم بخش کشاورزی در مقایسه با سال پیش از رشد خوبی برخوردار است.
وی هم چنین مطرح کرد: نرخ برداشتها توافقی است ولی باید نرخ قطعی تعیین و مشخص و منافع کمباین داران و کشاورزان به انصاف رعایت گردد.
معاون بهبود تولیدات گیاهیسازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: با ورود ششصد و هفتاد و شش دستگاه تراکتور به ادوات کشاورزی استان در راستای کشاورزی حفاظتی و کاهش مصرف سوخت و حفظ بقایا در خاک و انجام آموزشهای ضروری از طرف اداره امور فنآوریهای مکانیزه، میتوان افق قابل قبولی را ترسیم کرد.
منبع: ایسنا

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ خرداد ۹۶
1332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0