فریدون بابایی

محدود شدن اراضی از طرف محیط زیست بزرگ ترین عامل مهاجرت در خلخال است

فریدون بابایی روز شنبه در نشست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال بیان کرد: در حالیکه میانگین اراضی تحت مدیریت محیط زیست کشور یازده درصد و میانگین استانی 7.7 درصد است این شاخص در خلخال سی و هفت درصد است.

کد خبر: 960313016 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ خرداد ۹۶ - ۶:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فریدون بابایی روز شنبه در نشست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال استان اردبیل بیان کرد: در حالیکه میانگین اراضی تحت مدیریت محیط زیست کشور یازده درصد و میانگین استانی ۷٫۷ درصد است این شاخص در خلخال سی و هفت درصد است.محدود شدن اراضی از طرف محیط زیست بزرگ ترین عامل مهاجرت

محدود شدن اراضی از طرف محیط زیست بزرگ ترین عامل مهاجرت

محدود شدن اراضی از طرف محیط زیست بزرگ ترین عامل مهاجرت

محدود شدن اراضی از طرف محیط زیست بزرگ ترین عامل مهاجرت

بابایی ادامه داد: تقریبا صد هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان تحت مدیریت محیط زیست قرار گرفته و از انجام هرگونه اقدامات توسعه ای در بخشهای مختلف کشاورزی ، دامی ، صنعت ، خدمات و گردش گری از طرف اداره کل محیط زیست استان اردبیل جلوگیری میشود.
او با اشاره به این که محدودیتهای اعمال شده از طرف محیط زیست استان سرمایه گذاری در منطقه را عقیم کرده افزود: این در حالی است که برغم تعطیل شدن همه پاسگاههای حفاظت محیط زیست خلخال در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع ، حیات وحش منطقه ازطرف غارت گران طبیعت در حال از بین رفتن است.
بابایی گفت: مسوولین محیط زیست بمحض ورود یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در بخش خای مختلف کشاورزی ، صنعت و گردش گری اشکال تراشی کرده و از سرمایه گذاری در این شهرستان به بهانه حفظ محیط زیست و حفاظت از اراضی تحت مدیریت این اداره ممانعت میکنند.
بابایی تصریح کرد: در حالیکه جمعیت این شهرستان در سال هشتادوپنج بیش از صدو چهارده هزار نفر بوده به دلیل نگرش منفی مدیران استانی و شهرستانی به بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال این میزان جمعیت در سرشماری سال نودوپنج به نودوپنج هزار نفر کاهش یافته و درده سال پیش اعمال محدودیتهای مختلف از طرف محیط زیست خلخال منجر به مهاجرت بیست و پنج هزار نفر از این شهرستان بمناطق دیگر کشور و در نتیجه خالی شدن روستاهای مستعد برای کشاورزی و دام داری خلخال شده است.
فرماندار خلخال با انتقاد از عمل کرد نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل در تقلیل درجه شعبه نظام مهندسی کشاورزی خلخال از شعبه به دفتر اذعان کرد: این کار در حالی صورت پذیرفته که هدف دولت از راه اندازی شعبه های نظام مهندسی کشاورزی در شهرستانها کاهش تصدیگری دولت در بخش کشاورزی و واگذاری امور مربوط به کشاورزی و دام داری به تشکل غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی است.
بابایی اظهار داشت: جمع آوری شعبه نظام مهندسی کشاورزی خلخال بعنوان اولین شعبه شهرستانی نظام مهندسی استان در حالی از طرف مرکز استان صورت پذیرفته که دفتر یک شهرستان دیگر به شعبه ارتقا یافته است.


بابایی بیان داشت: در حال حاضر سیصد وبیست و سه مهندس کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست خلخال عضو نظام مهندسی کشاورزی این شهرستان بوده و با توجه به نیاز الزامی کشاورزان ، باغ داران و دام داران شهرستان بخدمات این تشکل غیر دولتی راه اندازی مجدد شعبه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال از طرف مرکز استان خواسته مردم و مسوولین منطقه است.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از نحوه نگرش مدیران اجرایی استان از جمله مسوولین محیط زیست ، منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی به خلخال انتقاد کرد.
وی خواستار راه اندازی مجدد شعبه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال برای جلوگیری از مراجعه کشاورزان منطقه بمرکز استان برای انجام امور مربوط به این سازمان بمرکز استان گردید.
شهرستان خلخال با نودوپنج هزار نفر جمعیت در صدوپانزده کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
حدود صد هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد.
منبع: جماران

 

کانال تلگرام نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۹۶
1425 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0