نامه کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی فرج الله رجبی

نامه کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی ساختمان

فرج الله رجبی از نامه اعضای این کمیسیون به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان خبر داد

کد خبر: 970618008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ شهریور ۹۷ - ۷:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی از نامه اعضای این کمیسیون به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان خبر داد

نامه کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی

نامه کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی

نامه کمیسیون  عمران به وزیر راه و  شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس، با هشدار نسبت به وضعیت ساختمانهای غیر ایمن در کلانشهرها بویژه تهران، بیان کرد: بر اساس گفته مسئولان وزارت راه و شورای شهر تهران، حدود ده هزار واحد غیر ایمن در پایتخت وجود دارد، که این مسئله نشان میدهد که ما با یک مسئله بسیار جدی در حوزه شهری روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی میطلبد که کلیه دستگاههای اجرایی و نظارتی یک ورود جدی به بحث ایمنی ساختمانها داشته باشند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از نامه اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: در این نامه اعضای کمیسیون، خواستار اجرای جدی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان از طرف وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها و نظام مهندسی شدند.
این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد: طبق قانون، ناظران و بازرسانی باید برای نظارت بر ساختمانهای در حال بهره برداری تعیین گردند تا این افراد بر نحوه تأمین ایمنی، آسایش، ایمنی و پایداری سازه ها، کاهش مصرف انرژی و موارد دیگر در ساختمانها نظارت کنند، بنظر من ساختمان نباید در زمان بهره برداری به حال خود رها گردند و این مسئله یک سیاست و رویکرد پیشگیرانه میطلبد که باید مورد توجه دستگاهها قرار گیرد.

نامه کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی برای اجرای قانون ایمن‌ سازی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها و نظام مهندسی میتوانند در جهت تربیت مهندسانی در جهت بازسازی، بهسازی و نوسازی ساختمانهای غیر ایمن اقدام کنند.
رجبی یاد آور شد: امروز زمان آن است که ترتیبات ویژه ای برای شناسایی ساختمانهای غیر ایمن و ورود برای استحکام سازی و ایمن سازی ساختمان صورت پذیرد.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ شهریور ۹۷
972 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0