واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی

واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی

واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی ، می شود. و از سویی دیگر نیز کاهش هزینه‌های دولت را به همراه دارد

کد خبر: 990511011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ - ۶:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی ، می شود. و از سویی دیگر نیز کاهش هزینه‌های دولت را به همراه دارد

واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی

واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی

رئیس مجمع نمایندگان استان درخانه ملت بیان کرد: پیشرفت کارها با واگذاری امور به مردم صورت می ‌گیرد
به گفته نماینده قزوین، البرز و آبیک در خانه ملت، واگذاری امور به مردم سبب پیشرفت کارها و انجام آنها به صورت تخصصی می‌ شود از سویی دیگر نیز کاهش هزینه‌های دولت را بهمراه دارد.
لطف الله سیاهکلی مرادی در جریان بازدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در جلسه ای با اعضای هیأت مدیره این سازمان، ظرفیت ‌های تخصصی موجود در این مجموعه را بی‌بدیل دانست.
سیاهکلی، در این بازدید گفت: برای آنکه کارها پیشرفت خوبی داشته باشند و بتوانیم در حوزه‌ های تخصصی به دستآوردهای بهتری برسیم باید انجام امور را به مردم واگذار کرد.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در خانه ملت با اشاره به وجود مهندسان باتجربه و دارای تخصص و مهارت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، بیان داشت: این مجموعه بزرگ‌ترین و تنها تشکل مردمی کشور است که تمامی اعضای آن را افرادی متخصص تشکیل می ‌دهند و یک فرصت برای انجام کارها بصورت تخصصی تلقی می‌ گردد.
وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان از افتخارات نظام است، چرا که در آن کارها توسط مردم و بصورت تخصصی پی‌گیری می گردد، گفت: این سازمان باید الگویی برای سایر صنوف قرار گیرد بگونه‌ای که در تمامی صنوف کارها به بخش خصوصی و دارای تخصص واگذار گردد.
سیاهکلی مرادی تصریح کرد: واگذاری کارها به بخش ‌های خصوصی و تخصصی کمک می‌ کند آنها به نیابت از دولت، مسئولیت انجام کارها را عهده‌دار گردند در این صورت کارها طبق قانون و بصورت تخصصی انجام می ‌گردد.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین بویژه درحوزه ساخت و ساز، گفت: با توجه به این که رشد تکنولوژی در دنیا شتاب یافته است و مسیر پیشرفت را دنبال می‌ کند از سویی دیگر نیز سبک زندگی تغییر کرده است، بنابراین قوانین هم باید متناسب با نیازهای روز جامعه تعریف گردند تا از ایجاد برخی چالش‌ها جلوگیری به عمل آید.
این نماینده پارلمان ملی با اشاره به این که در مجلس از اصلاح قوانین مورد نیاز برای حوزه ساخت و ساز و مهندسان حوزه ساختمان حمایت می ‌کنیم، گفت: بطور معمول لوایحی به صحن مجلس یا کمیسیون ‌های تخصصی آن وارد می‌ شوند که بر ایجاد تغییراتی برای برخی امور تاکید دارند؛ ما بطور حتم همراهی خواهیم کرد، چرا که تلاش ما بر این است تا تمامی لوایح متناسب با شرایط زمانه تعریف شوند.
سیاهکلی مرادی ادامه داد: در شرایط امروز که رشد تکنولوژی و تغییر در سلیقه‌ های مصرف کنندگان موجب تغییر در چگونگی تولید مصالح ساختمانی شده است؛ ضرورت دارد، برخی قوانین حوزه ساخت و ساز نیز تغییر کند تا ساخت ساختمان‌ های استاندارد و باکیفیت را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر توجه به تکنولوژی‌ های نوین در اجرای کارها گفت: چنان‌چه در انجام امور مطابق با رشد و پیشرفت تکنولوژی گام برنداریم در اینصورت تکنولوژی فرهنگ خود را بر مصرف کننده قالب می ‌کند و مصرف کننده در معرض یک هجوم فرهنگی قرار می ‌گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در خانه ملت با اشاره به لزوم گرداوری قوانین جدید در کشور بویژه در حوزه ساختمان، گفت: امروزه برای آنکه سطح بهره‌گیری و بهره‎مندی مردم از تکنولوژی ‌ها افزایش یابد، باید طبق مصالح موجود در کشور و متناسب با تکنولوژی ‌های موجود، قوانین مقرراتی جدید وضع گردد؛ در اینصورت می ‌توانیم افزایش سطح رضایت‌مندی مردم را شاهد باشیم.
سیاهکلی مرادی، افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های ساختمانی را فرصتی برای ارتقاء کیفیت ساختمان و اجرای ساخت و سازهای اصولی برشمرد و ادامه داد: در سال ‌های گذشته تعداد نیروهای متخصص در حوزه ساختمان اندک بود و بیشتر ساخت و سازها توسط معماران تجربی انجام می ‌شد که آنها به اصول تخصصی آشنایی نداشتند، اکنون که در حوزه ساخت و ساز مهندسان و فارع التحصیلان زیادی داریم و علم و دانش افزایش یافته است باید از این ظرفیت برای ساخت ساختمان ‌هایی ایمن و طبق مقررات ملی ساختمان استفاده گردد.
وی گفت: با وجود تعداد زیاد متخصصان و مهندسان ساختمانی، شایسته نیست که در حوزه ساخت و ساز خارج از تخصص و اصول علمی گام برداشته شود.
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از تخصص ‌های موجود در سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: مهندسان و ظرفیت ‌های موجود در این سازمان، فرصتی هستند تا امور ساخت و ساز با دقت علمی و نظارت ‌های صحیح دنبال شود بنابراین نباید از این ظرفیت ‌ها غافل شد.
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید فراموش شود، ساختمان محل آرامش است و باید بگونه‌ای ساخته شود که جان و مال افراد در آن در مقابل حوادث غیر مترقبه دارای امنیت باشد؛ در این راستا نیز تنها مهندسان حوزه ساختمان می ‌توانند با ایفای نقش خود مأمن‌های امن برای هموطنانمان تامین کنند.
وی در ادامه اظهاراتش، توجه به تکنولوژی و استفاده از مصالح استاندارد را موجب کاهش هزینه‌های بهره‌برداران و صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست و گفت: چنان‌چه در ساخت و سازها به تکنولوژی‌های روز توجه شود در تامین گرمایش و سرمایش ساختمان نیز صرفه جویی صورت می ‌گیرد؛ در این صورت علاوه بر کاهش هزینه‌ها افزایش بهره‌مندی را شاهد خواهیم بود و این ‌ها ایجاد آسایش و برخورداری از رفاه بیشتر برای بهره‌برداران را به همراه دارد.
وی هم‌چنین ادامه داد: فاصله گرفتن از علم، دانش و حوزه‌های تخصصی هزینه‌ها را افزایش می ‌دهد و سبب طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها و انجام کارها می‌شود، از سویی دیگر نیز اغلب نگرانی ‌هایی برجای می ‌گذارد که موجب سلب آسایش از انسان می‌ شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۹
494 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0