قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان

قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان

قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان ، است. فعالان در حوزه معدن با درهای بسته روبرو می گردند

کد خبر: 991027005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ دی ۹۹ - ۹:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان ، است. فعالان در حوزه معدن با درهای بسته روبرو می گردند

قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان

قوانین و مقررات منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن استان همدان
قوانین منابع طبیعی مانع سرمایه ‌گذاری در بخش معادن همدان است/ ضرورت برداشته شدن پهنه‌ها
یوسفی یگانه، رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان بیان کرد: قانون منابع طبیعی باید اصلاح گردد، چرا که قوانین این بخش روند سرمایه‌گذاری در بخش استخراج از معادن استان همدان را قفل کرده است.
محمدبشیر یوسفی یگانه، یکی از مشکلات پیش روی معدن داران و سرمایه گذاری در این بخش را قوانین منابع طبیعی دانست و ادامه داد: متاسفانه منابع طبیعی قوانینی را سر راه گذاشته که مانع ثبت و اکتشاف معادن است به‌نوعی که در این قانون آمده هر فردی که معدنی می‌ گیرد باید از روستایی که معدن در آنجا وجود دارد، پروانه چرای دام‌دار را حذف کند.
یوسفی یگانه، با تأکید بر ضرورت اصلاح این قانون تصریح کرد: این روند در گذشته وجود نداشت به نحوی که یک معدن دار تنها باید موافقت حذف پروانه ۵ تا ده دامدار را می گرفت اما در حال حاضر باید یک معدن دار کل پروانه چرای یک دامدار را حذف کند.
فعالان در حوزه معدن با درهای بسته روبرو می گردند
یوسفی یگانه عنوان کرد: یک دامدار با این شغل زندگی خود را می گذراند و امکان اینکه موافق باشد که پولی بگیرد و پروانه چرایش حذف گردد، وجود ندارد و به این ترتیب می توان گفت فعالان در حوزه معدن با درهای بسته روبرو می شوند.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان، در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ادامه این روند مشکل زا است، ادامه داد: قانون منابع طبیعی باید اصلاح گردد، چرا که این قانون روند سرمایه‌گذاری در استان همدان را قفل کرده و به‌نوعی از سال گذشته میزان اکتشاف ما نیز قفل است.
یوسفی در پاسخ به این که آیا مشکلات پهنه بندی در استان همدان مرتفع شده است یا خیر؟ بیان داشت: مشکل بعدی سر راه سرمایه‌گذاران این بخش پهنه شدن استان همدان است که هم چنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: وزارت‌خانه دو پهنه بزرگ را در استان همدان مدنظر قرار داده تا مطالعاتی داشته باشد و همین موضوع سبب شده ۱ سال اشخاص حقیقی نتوانند در زمینه معادن استان همدان وارد کار گردند.
متاسفانه هنوز با مشکل این پهنه های مطالعاتی مواجه هستیم و مداوم قول می
دهند که تا چند هفته بعدی این پهنه ها برداشته میشود اما این مهم محقق نمی گردد.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان عنوان کرد: متاسفانه هنوز با مشکل این پهنه های مطالعاتی مواجه هستیم و مداوم قول میدهند که تا چند هفته بعدی این پهنه ها برداشته میشود اما این مهم محقق نمی گردد.
وی ادامه داد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز تاکید کرده هر چه سریع تر این پهنه های مطالعاتی برداشته شود که امیدوار هستیم شاهد اجرای این دستور در اسرع وقت باشیم چرا که این مشکلات سنگهای بزرگی پیش پای سرمایه گذاری در بخش معادن استان همدان محسوب می گردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۹
1430 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0