راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان ،استان البرز انجام شد. با توجه به این که امروزه ارایه خدمات سازمان ها با استفاده از بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری یکی از معیارهای رشد و بلوغ سازمان‌ها محسوب می شود

کد خبر: 990312007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان ،استان البرز انجام شد. با توجه به این که امروزه ارایه خدمات سازمان ها با استفاده از بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری یکی از معیارهای رشد و بلوغ سازمان‌ها محسوب می شود

راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

اطلاعیه مهم/راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان
از روز یک‌شنبه ۹۹/۰۳/۱۱ ارایه تمامی خدمات واحدها تنها در میزهای خدمت مستقر در طبقه همکف سازمان و با دریافت نوبت از طریق کارتابل الکترونیکی، امکانپذیر خواهد بود

اطلاعیه

راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی کلیه خدمات سازمان

با توجه به این که امروزه ارایه خدمات سازمان ها با استفاده از بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری یکی از معیارهای رشد و بلوغ سازمان‌ها محسوب می شود، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، فرصتی مغتنم برای تبدیل این تهدید به فرصت ایجاد کرده است. به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده، سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، تلاش کرده تا در سال جاری گامی بلند در جهت تحقق هدف متعالی ” سازمان الکترونیکی ” برداشته و خدمات غیرحضوری ( الکترونیکی ) را متناسب با شان و منزلت کارفرمایان و اعضای محترم سازمان، با کیفیت مطلوب، ارایه کند.

لازم به ذکر است که در شرایط موجود، اتخاذ و اجرای این رویکرد، نمایانگر مسوولیت پذیری اجتماعی سازمان بوده و مزایای متعددی از جمله: افزایش شفافیت، بهبود سلامت اداری، ارتقای بهره وری و عملکرد کارکنان، کاهش مراجعات غیرضروری، صرفه جویی در زمان ذی نفعان و … را بدنبال خواهد داشت.

در همین راستا، با توجه به بازخوردهای مثبت دریافتی از پیاده سازی آزمایشی سیستم نوبت دهی الکترونیکی در واحد عضویت سازمان و افزایش رضایتمندی اعضای محترم، پس از بررسی و رفع برخی نواقص موجود، تعمیم این سیستم نوبت دهی به کلیه واحدهای سازمان در دستور کار قرار گرفت.

بنابراین از روز یک‌شنبه یازدهم خرداد ماه نود و نه، ارایه تمامی خدمات واحدها تنها در میزهای خدمت مستقر در طبقه همکف سازمان و با دریافت نوبت از طریق کارتابل الکترونیکی، امکان پذیر خواهد بود. قابل ذکر است که از تاریخ فوق، مراجعه و ورود کارفرمایان و اعضای محترم به واحدهای مختلف سازمان با اخذ نوبت، مجاز بوده و محدودیتی نخواهد داشت. ولی با توجه به ارایه تمامی خدمات در میز خدمت طبقه همکف و به منظور حفظ حقوق مراجعانی که از قبل نوبت دریافت کرده اند، امکان ارایه خدمات به کارفرمایان و اعضایی که بدون دریافت نوبت الکترونیکی به واحدهای سازمان مراجعه می کنند، وجود نخواهد داشت.

با توجه به مطالب بالا، توجه کلیه کارفرمایان و اعضای محترم سازمان به نکات زیر ضروری است:

۱ – با در نظر گرفتن این نکته که سیستم نوبت دهی الکترونیکی با این حجم و گستردگی فرآیندها و خدمات، برای نخستین بار در سطح سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها راه اندازی شده است، لذا بروز خطاهای سیستمی، نرم افزاری و یا انسانی، اجتناب ناپذیر بوده و بنابراین از کلیه مراجعان محترم انتظار می‌رود تا ضمن حفظ آرامش و درک اهمیت موضوع، نواقص و مشکلات احتمالی سیستم را از طریق ارسال تیکت به واحد انفورماتیک و یا طرح و برنامه اعلام کنند.

۲ – از روز شنبه مورخ دهم خرداد ماه نود و نه، سیستم نوبت دهی واحدهای سازمان در کارتابل الکترونیکی کلیه کارفرمایان و اعضای سازمان فعال شده و از روز یک‌شنبه مورخ یازدهم خرداد ماه نود و نه، ارایه خدمات واحدهای سازمان، در زمان مقرر و طبق نوبت الکترونیکی انجام می گیرد.

۳ – با توجه به محدودیت ساعات کاری و ظرفیت پذیرش، سیستم نوبت دهی الکترونیکی در هر روز طبق برآورد اولیه، نوبت دهی کرده، ولی در صورت وجود تقاضای مازاد بر ظرفیت کاربران، قابلیت افزایش ظرفیت ارایه خدمات سازمان در اسرع وقت وجود دارد. لذا مراجعان محترم با برنامه ریزی دقیق، ابتدا واحد مرتبط ارائه دهنده خدمات مورد نیاز خود را شناسایی نموده و سپس نسبت به دریافت نوبت الکترونیکی اقدام کنند.

۴ – با برنامه ریزی انجام گرفته، تمام ظرفیت و ساعات کاری کارکنان سازمان، از قبل براساس برنامه زمان بندی، به متقاضیان تخصیص داده شده است. لذا اکیدا توصیه می شود، از مراجعه حضوری به سازمان جهت دریافت خدمات جدا خودداری کنند. عمل به این توصیه، مبین ایفای مسوولیت حرفه ای بوده و از تضییع حقوق مراجعانی که از قبل نوبت دریافت کرده اند، جلوگیری خواهد کرد.

قابل ذکر است که با توجه به حجم بالای امور و تنوع فرآیندها، اولویت ارائه خدمات به مراجعان با دارندگان نوبت الکترونیکی است.

۵ – لازم به یادآوری است که افزایش اطلاعات و آگاهی ذینفعان از قوانین، فرآیندها و دستورالعمل های سازمان، مکمل ارائه خدمات غیرحضوری بوده و با علم به این موضوع، استراتژی اطلاع رسانی سازمان با پیاده سازی رویکردهای متنوعی از قبیل: ارسال تیکت، نمایش فلوچارت فرآیندها، پرسش های متداول، راهنمای تصویری ارائه خدمات و … کم کم دچار تحول عظیمی شده، که نتایج و تاثیرات مثبت آن ، به مرور برای کارفرمایان و اعضای سازمان، ملموس خواهد شد.

۶ – با توجه به دامنه وسیع ارایه خدمات سازمان، پایش و اندازه گیری مستمر عملکرد و نتایج این سیستم به منظور شناخت نواقص و خطاهای احتمالی، ضروری بوده و این بازنگری توسط واحدهای مرتبط انجام گرفته و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در خاتمه ضمن تاکید مجدد بر ضرورت ارایه بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات سازنده، از طریق ارسال تیکت و یا سایر روش های ارتباطی سازمان، به اطلاع می‌رساند که توسعه و تکمیل خدمات غیرحضوری در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب، مهم‌ترین اولویت سازمان در شرایط حاضر است. لذا به تمامی کاربران محترم کارتابل الکترونیکی سانما توصیه می شود، ضمن مطالعه دقیق راهنمای آموزشی و اطلاعیه هایی که از این پس منتشر می شوند، سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز را در تحقق هدف ارزشمند سازمان تمام الکترونیکی همراهی کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۹۹
613 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0