راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر

راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر

راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر ،با هدف تسریع در امور کنترل نقشه و جلوگیری از اتلاف زمان و اتلاف مواد مصرفی و هم‌چنین کمک به حفظ محیط زیست، امکان ارسال نقشه ها از طریق سامانه اقدامات مختلفی صورت گرفت

کد خبر: 990316002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۹۹ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر ،با هدف تسریع در امور کنترل نقشه و جلوگیری از اتلاف زمان و اتلاف مواد مصرفی و هم‌چنین کمک به حفظ محیط زیست، امکان ارسال نقشه ها از طریق سامانه اقدامات مختلفی صورت گرفت

راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر

راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها در بوشهر

راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر از راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداریها خبر داد.
علی‌رضا سنائی دشتی با اشاره به راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی نقشه به شهرداری ها، بیان کرد: نظر به ضرورت کاهش مراجعات حضوری مردم، مهندسین، دفاتر طراحی و شرکتهای حقوقی و … جهت امور مختلف مرتبط با سازمان، در زمینه خدمات طراحی، مواردی توسط این سازمان پی‌گیری و به نتیجه مطلوب رسید.
سنائی ادامه داد: با هدف تسریع در امور کنترل نقشه و جلوگیری از اتلاف زمان و اتلاف مواد مصرفی و هم‌چنین کمک به حفظ محیط زیست، امکان ارسال نقشه ها از طریق سامانه اقدامات مختلفی صورت گرفت.
وی در این مورد، تصریح کرد: در مسیر طراحی و تأئید و کنترل نقشه ها، عللی هم چون لزوم چاپ حداقل سیزده سری از نقشه ها پس از تائید نهایی، اسراف در مصرف کاغذ، عدم وجود یک نظام یک‌پارچه کنترل نقشه فی مابین شهرداری و سازمان نظام مهندسی، الزام انجام سفرهای متعدد درون شهری و مراجعات حضوری جهت اخذ تائیدیه از طراحان نقشه، دفاتر طراحی، شهرداری، سازمان آتش نشانی، فضای سبز و سازمان نظام مهندسی و … منجر به رایزنی ها و برگزاری نشست های متعدد با مسئولان شهرداری در جهت حل موانع و برقراری ارتباط سامانه ای فی مابین سازمان نظام مهندسی و شهرداری طی سال نود و هشت، شد. سرانجام در اردیبهشت ماه سال نود و نه، بعد از پیگیری های متعدد، سامانه کنترل نقشه سازمان نظام مهندسی به شهرداریهای استان متصل و مقرر گردید که کلیه نقشه ها در بستر سامانه فوق ارسال گردد.
به گفته سنائی، در این سامانه نقشه های معماری پس از ارسال از سوی دفاتر به کارشناسان شهرداری ارجاع و در صورت تائید توسط کارشناس شهرداری، نقشه ها بصورت خودکار به واحد آتش نشانی و فضای سبز ارسال می گردد. در صورت تائید نقشه های مذکور جهت بررسی و کنترل به سازمان ارجاع شده و در صورت تائید نقشه معماری در این مرحله، در ادامه نقشه های سازه، برق و مکانیک نیز ارسال خواهند شد.
وی خاطر نشان ساخت: تمامی نقشه ها پس از طی مراحل لازم و اخذ تائیدیه واحد کنترل نقشه و ارجاع به واحدهای ثبت ملک و عقد قرارداد مجدداً به شهرداری ارجاع داده خواهد شد که در این مرحله مالک میتواند با مراجعه به شهرداری جهت اخذ پروانه ساختمانی اقدام کند. از مهمترین دستاوردهای سامانه جدید میتوان به امکان پایش و رصد نقشه های ارجاعی و ایجاد آرشیو اصولی، کارآمد و مشترک مابین شهرداریها و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر افزود: در این سامانه نقشه ها به صورت فایل اتوکد و پی دی اف ارسال شده و همه مهرهای طراح، دفتر طراحی، واحد کنترل نقشه و ثبت قرارداد سازمان نظام مهندسی، شهرداری، آتش نشانی و فضای سبز بصورت الکترونیکی در نقشه ها درج می شود. با توجه به وجود مهرهای الکترونیکی، همه نقشه ها بدون نیاز به مراجعه به سازمان و شهرداری و توسط دفتر قابل چاپ و ارائه و تحویل به مالک است. هم‌چنین نقشه های تائید شده از طریق سامانه به مهندسین ناظر ارجاع خواهد شد و ناظران به نقشه تائید شده و بدون امکان دخل و تصرف دسترسی خواهند داشت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ خرداد ۹۹
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0