دستور لاریجانی و روحانی به وزیر راه و شهرسازی سرنوشت مبهم رییس نظام مهندسی

دستور لاریجانی و روحانی به وزیر راه و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس از نامه نگاری شصت نماینده مجلس به ریاست جمهور برای ورود به موضوع تعلیق پروانه اشتغال به حرفه مهندسی خود از طرف آخوندی خبر داد.

کد خبر: 970716001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۹۷ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس از نامه نگاری شصت نماینده مجلس به ریاست جمهور برای ورود به موضوع تعلیق پروانه اشتغال به حرفه مهندسی خود از طرف آخوندی خبر داد.

دستور لاریجانی و روحانی به وزیر راه و شهرسازی

دستور لاریجانی و روحانی به وزیر راه و شهرسازی

دستور لاریجانی و روحانی به وزیر  راه و شهرسازی/ سرنوشت مبهم رییس نظام مهندسی

اخیرا آخوندی با مطرح کردن رفع تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان، پروانه اشتغال به کار مهندسیِ فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس، عضو هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و عضو و ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را به علت وجود تعارض منافع در این پستها، بمدت ۱ سال و درست چند روز پیش از برگزاری انتخابات هیئت مدیره های دوره هشتم نظام مهندسی ساختمان استانها، تعلیق کرد.
به این ترتیب اگر چه ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی کشور بعد از تأیید سایر اعضای شورای مرکزی این سازمان و معرفی وزیر راه و شهرسازی به ریاست جمهور، از طرف ریاست قوه مجریه حکمش تنفیذ می گردد، ولی با توجه به این که طبق قانون نظام مهندسی ساختمان، وزیر مسکن و شهرسازی (و بعد از ادغام با وزارت راه و ترابری، وزیر راه و شهرسازی) میتواند رأسا پروانه اشتغال به کار مهندسی اعضای نظام مهندسی را تعلیق کند، عملا با این اقدام وزیر راه و شهرسازی، وی از عضویت در هیئت مدیره نظام مهندسی استان فارس، شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و ریاست این شورا خود به خود کنار گذاشته میشود. گفته میشود رجبی نتوانست در انتخابات این دوره از هیئت مدیره استان فارس که هفته گذشته برگزار گردید، شرکت کند.
با این حال رجبی با انتشار جوابیه ای اعلام کرد تعلیق وی از ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در صلاحیت آخوندی نیست و رئیس این سازمان با حکم ریاست جمهور در این سمت حضور دارد.

دستور لاریجانی و روحانی به وزیر راه و شهرسازی

لازم به ذکر است قبل از رجبی نیز اولین بار سید مهدی هاشمی ریاست سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همزمان بر صندلی نمایندگی مجلس و عضویت کمیسیون عمران مجلس و ریاست این شورا تکیه زده بود.
رجبی: دستور لاریجانی و روحانی برای حل مشکل
عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد مشکلات پیش آمده، عنوان کرد: به دنبال تعلیق پروانه اشتغال به حرفه ام از طرف وزیر راه و شهرسازی، شصت نفر از نمایندگان مجلس به ریاست جمهوری نامه نوشته و در آن خواستار اعمال نظر وی شدند که روحانی ذیل این نامه، خطاب به آخوندی پی نوشت کرد: «هیچ ‌گونه اقدام عجولانه‌ای انجام نگردد.»
فرج الله رجبی گفت: نامه ای هم به ریاست مجلس در این زمینه نوشتم که علی لاریجانی در این مورد نامه ای به امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری نوشت با این مضمون : «مسأله را حل کنید؛ بلا وجه مشکل ایجاد میکند.»
با این حال تا به حال وزیر راه و شهرسازی به نامه نگاریهای رؤسای دو قوه مجریه و مقننه واکنشی نداشته و مشخص نیست آیا رجبی در ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان باقی میماند یا خیر؟

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مهر ۹۷
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0