عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، تاکنون شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در یزد نتوانسته اند به توافق نسبی در حل تعارض ساخت و سازها برسند

کد خبر: 990804003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ آبان ۹۹ - ۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، تاکنون شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در یزد نتوانسته اند به توافق نسبی در حل تعارض ساخت و سازها برسند

عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

عدم وجود توافق کافی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد بیان کرد:
توافق کافی بین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان یزد وجود ندارد
محسن عباسی افزود: تاکنون شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در یزد نتوانسته اند به توافق نسبی در حل تعارض ساخت و سازها برسند.
وی در جلسه کانون تفکر شهر هوشمند دانشگاه یزد با پیچیده خواندن مسائل بین نظام مهندسی ساختمان و شهرداری در کشور، بیان کرد: تعارض ساختاری در ماهیت این رابطه سبب شده که شهرداری ‌ها خود را متولی شهر از جمله ساخت و سازها بدانند در حالی که وجوه دریافتی آنها از ساخت و سازها و عوارض به نسبت نظام مهندسی ساختمان کم‌تر است.
عباسی، دو حوزه اقتصاد و اختیارات در تولیت شهر را از جمله عوامل پدید آورنده مشکلات بین شهرداری و نظام مهندسی برشمرد و گفت: اگر قرار است توافقی بین آنها صورت گیرد باید به این دو حوزه توجه خاصی شود که بهمین علت، تاکنون شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در یزد نتوانسته اند به توافق نسبی برسند.
برخی اختلافات میان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و راه و شهرسازی طبق سو ظن‌های سنواتی است
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این نشست یکی از راه‌کارهای برون رفت سازمان‌های دولتی و تشکل‌ های مردم نهاد را توجه به حوزه نوآوری و فناوری دانست و افزود: با افزایش و واقعی شدن قیمت‌ ها سازمان‌ هایی نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان که وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند، موفقیت، رشد و بقای خود را در رضایت مشتریان و مردم می‌ دانند، باید به مباحث هوشمند سازی و افزایش سرعت خدمات توجه خاصی داشته باشند.
مهدی سالاری با عنوان این که در سال ‌های اخیر شبکه گسترده‌ای از مهندسان در اختیار سازمان نظام مهندسی بوده است، تصریح کرد: بسیاری از سازمان ‌های خدمت رسان از جمله ثبت اسناد و املاک کشور، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق نسبت به واگذاری بخشی از خدمات کنترلی و نظارتی خود به سازمان علاقه مند بوده اند.
سالاری ادامه داد: قانون‌گذار در تقسیم کاری که بین سازمان ‌های متعدد در حوزه ساخت و ساز انجام داده، بخشی از خدمات را بر عهده شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان و بخش دیگر آن را به اداره کل راه و شهرسازی که یک دستگاه حاکمیتی و نهاد نظارتی است، قرار داده است.
وی گفت: در حوزه ساخت و ساز اگر این سه سازمان بتوانند در قالب ظرفیت ‌های هوشمندسازی به راحتی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند، خیلی از مسائل و مشکلات مردم که روزانه به شهرداری و نظام مهندسی مراجعه می‌کنند، قابل حل است.
سالاری، برخی ناهماهنگی ‌ها بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی را طبق سو ظن‌های سنواتی دانست که از سال‌ های گذشته برجای مانده است.
وی گفت: به علت عملکردهای ناموفق گذشته هنوز نتوانسته ایم اعتماد همکارانمان را در شهرداری جلب کنیم اما تمام ظرفیت ‌های اطلاعاتی و سامانه‌ های خود را به راحتی در اختیار شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی قرار می‌دهیم و متقابلاً انتظار داریم به بخشی از اطلاعات شهرداری که می‌ تواند در فرآیند کار سازمان، افزایش سرعت و سو استفاده کم‌تر را موجب گردد، دسترسی پیدا کنیم.
سالاری تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد طبق جمع بندی‌های شورای اسلامی شهر تا آنجا که در اختیار رئیس و هیئت مدیره سازمان است، نظرات شهرداری و شورای شهر را تمکین کند حتی با وجود این که قوانین و بخشنامه‌های متعدد و متناقضی در این بخش وجود دارد که اختیار رئیس و هیئت مدیره را محدود می ‌کند، در قالب تعاملات استانی، بخشی از این مسائل قابل رفع و حل است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۹۹
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0