عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید

عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید

عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید ، از جمله اثرات این ناهماهنگی، می ‌توان به اختلافات خانوادگی، کمرنگ شدن عواطف و .... اشاره کرد

کد خبر: 000414005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ تیر ۰۰ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید ، از جمله اثرات این ناهماهنگی، می ‌توان به اختلافات خانوادگی، کمرنگ شدن عواطف و …. اشاره کرد

عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید

عدم رعایت نکات منطبق با روح و روان انسان در معماری و ساختمان‌سازی جدید
بررسی پیامدهای منفی معماری نوین
رئیس نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه در معماری و ساختمان‌سازی جدید نکات، منطبق با روح و روان انسان رعایت نمی‌ گردد، افزود: از جمله اثرات این ناهماهنگی، می ‌توان به اختلافات خانوادگی، کمرنگ شدن عواطف، احساس خستگی زندگی در یک خانه پس از مدت اندک و جابجایی‌های مکرر اشاره کرد.
مهران کوهی کمالی با عنوان اینکه در مسئله فرهنگ ایرانی- اسلامی در بحث ساخت و ساز کم‌کاری صورت گرفته است، ادامه داد: آسیب ‌های این مسئله در حوزه ساختمان‌سازی نیز وارد شده است، به ‌طوری که امروزه معماری اروپایی در ساختمان ‌های کشور حاکم شده و قطعا سبک غربی مطابق با خلق و خو و روحیات اهالی مغرب زمین است، امروز معماری اسلامی در ساختمان‌سازی ‌های جدید رعایت نمی‌ گردد.
کوهی کمالی با عنوان اینکه معماری اسلامی مطابق با فطرت و فرهنگ ایرانیان در ساختمان‌سازی اعمال می‌شود، ادامه داد: همین مسئله باعث ایجاد حس آرامش میشود و باید گفت که معماران در فراهم کردن آرامش اعضای خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی ادامه داد: دو واژه آرامش و آسایش با هم تفاوت دارند، درست است که ابزار و لوازم خانگی، موجبات آسایش اهالی خانه را فراهم می‌ کند، اما نوع طراحی در ورودی‌ها، ابعاد فضا، رعایت نکات معماری ایرانی- اسلامی در آرامش خانواده‌ها نیز نقش کلیدی دارد.
رئیس نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری افزود: در معماری و ساختمان‌ سازی جدید یکسری نکات، منطبق با روح و فطرت انسان رعایت نمی‌ گردد که از جمله اثرات آن می ‌توان به اختلافات خانوادگی، کم‌رنگ شدن عواطف، احساس خستگی زندگی در یک خانه پس از مدت اندک و جابجایی‌های مکرر اشاره کرد.
کوهی کمالی گفت: از آن‌ جا که معماری اسلامی مطابق با فرهنگ ایرانیان است، زمانی ‌که در خانه‌ های قدیمی حضور پیدا می‌ کنیم، تجدید خاطره شده و آرامش نصیب افراد می ‌شود، حتی رعایت نکات معماری ایرانی اسلامی باعث درآمدزایی از طریق بسیاری از خانه‌های قدیمی و رستوران‌های سنتی شده است.
وی با عنوان اینکه معماران قدیمی به ۳ مسئله انسان، طبیعت و طرح توجه داشته‌اند، تصریح کرد: طرح منازل برگرفته از نیازهای روحی و روانی انسان و طبیعت شامل نوع به کارگیری مصالح مطابق با شرایط آب و هوایی است.
وی با اشاره به این‌که معماری اسلامی نه تنها در اماکن دینی مانند مساجد مورد استفاده قرار می ‌گرفته است، گفت: هم‌چنین این نوع معماری در مدارس، قصرها، خانه‌ها و حمام ‌ها نیز کاربردی بود و مقیاس‌ های ریاضیات و هندسه یکی‌ از ارکان اصلی معماری اسلامی بوده است.
رئیس نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه میانسرا، حیاط یا صحن، از ویژگیهای معماری اسلامی است، گفت: این اماکن، معمولا به شکل مربع و مستطیل بودند که نیاز مسلمانان را به وضوخانه و محل تطهیر در مساجد و مدارس و نیاز مسافران را به استراحت، بارگیری و باربندی در حیاط کاروانسرا تامین می کردند.
وی در مورد اصول اصلی در ساختمان‌سازی، گفت: توجه به مقررات ملی ساختمان، ایمن‌سازی جان انسان‌ ها، شناسنامه‌دار بودن ساختمان‌ ها و استفاده از مصالح استاندارد از جمله اولویت ‌های سازمان نظام مهندسی در بحث ساختمان‌سازی است.
رئیس نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری در خاتمه در مورد ایمن‌تر بودن بناهای قدیمی، بیان داشت: ساختمان‌ های قدیمی تنها در برابر بارهای ثقلی و وزنی دوام داشتند، اما نمی‌توان گفت ساختمان‌ های قدیمی مستحکم‌تر از ساختمان‌ های جدید هستند، زیرا اصول مهندسی بیشتری در ساختمان ‌های امروزی رعایت می‌گردد.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ تیر ۰۰
413 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0