کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان

کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان

کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان ، چالش‌هایی را به‌ وجود آورده است. جامعه مهندسی ساختمان و هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ های بزرگ استان زنجان هستند

کد خبر: 000820008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ آبان ۰۰ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان ، چالش‌هایی را به‌ وجود آورده است. جامعه مهندسی ساختمان و هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ های بزرگ استان زنجان هستند

کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان

کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد:
با چالش ضعف نظارت در پروژه‌های مسکن زنجان روبرو هستیم
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: کمبود مشاوران حقوقی و نبود مهندسان مقیم در پروژه ‌های مسکن‌ استان زنجان، چالش‌هایی را به‌ وجود آورده است.
مسعود بیات‌منش صبح امروز (نوزدهم آبان‌ماه) در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان دوره نهم، با عنوان اینکه جامعه مهندسی ساختمان و هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ های بزرگ استان زنجان هستند، ادامه داد: باید از این ظرفیت خیلی مهم برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز پروژه‌های مسکن در استان استفاده شود.
بیان منش با عنوان اینکه فرآیند ثبت نام برای نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان، اردیبهشت‌ماه امسال انجام گرفت، ادامه داد: در این دوره از انتخابات جامعه مهندسی بیش از ۴۶.۳ درصد مشارکت داشتند که بیش از ۲۸۴۴ مهندس در این انتخابات شرکت کردند.
وی با عنوان اینکه مباحث و خدمات مهندسی در استان زنجان ارتقا یافته است، گفت: در مورد قوانین، آیین‌نامه‌ها و ضوابط ضعف وجود دارد و باید تغییراتی در این قوانین ایجاد شود تا خدمات مهندسی بصورت واقعی ارائه گردد. در بحث طرح اقدام ملی نیز با یک چالش روبرو هستیم و باید در این پروژه‌ها با حضور مهندسان مقیم، نظارت مستمر در قالب یک فرآیند انجام گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه پایش‌ های بازرسان ماده سی و پنج اداره‌کل راه و شهرسازی استان، حاکی از حضور پانزده درصدی ناظر و مجری در محل پروژه‌ها است، ادامه داد: نیاز است با یک مدیریت و فرآیند مناسب و کارشناسی این نقص را برطرف کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به عضویت بیش از ۶۲۳۰ مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان اشاره و عنوان کرد: با هم‌افزایی این تعداد مهندس می ‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم؛ بنابراین باید به مسائل رفاهی و معیشتی جامعه مهندسان توجه گردد تا شاهد سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه مسکن در استان باشیم.
وی درباره اهمیت اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در ارتباط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گفت: استان زنجان در گروه بندی کشور، جزو گروه یک بوده و در این میان نیاز است که حتماً به مسائل مصرف حامل ‌های انرژی از طرف مهندسان توجه جدی گردد.
وی با عنوان اینکه توجه به معماری ایرانی و اسلامی در طراحی‌ها هم مورد تاکید اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان است، گفت: در مورد طراحی و معماری پروژه‌ های اقدام ملی در کمیته‌های فنی و کمیسیون ماده پنج با چالش ‌هایی روبرو هستیم که جامعه نظام مهندسی باید به مباحث آلودگی، فرونشست ‌ها و مسائل زیست‌محیطی به‌ جد ورود کند.
وی، جامعه مهندسی ساختمان را بزرگ ‌ترین سرمایه ‌های کشور دانست و افزود: در مورد اجرای طرح اقدام ملی مسکن، مهندسان باتجربه در ساخت و ساز فعالیت دارند و برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز طرح‌ های اقدام ملی مسکن باید هسته مرکزی و کانون مهندسان تشکیل و ظرفیت‌ها دور هم جمع شوند.
وی با عنوان اینکه نبود مشاوران حقوقی در طرح ‌های اقدام ملی مسکن یک ضعف در استان است، تصریح کرد: ما به لحاظ انتخاب نظارت در پروژه‌های اقدام ملی مسکن در غرب زنجان به اندازه کافی مشاوره حقوقی نداریم تا نظارت را به آن ‌ها بسپاریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان جایگاه خوبی دارد و باید بستری ایجاد شود تا جامعه بتواند از ظرفیت مهندسان نخبه در جهت توسعه ساخت و ساز استان استفاده کند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۰۰
543 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0