نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس، مطرح کرد:

عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ، متهم نظارت است

محمدرضا ملکشاهی راد با انتقاد از عمر کوتاه برخی سازه ها در کشور، بیان کرد: متاسفانه حاکم نبودن نظارت فنی و هم چنین ضعف نظام مهندسی علت اصلی وجود نوسازهای معیوب در کشور است.

کد خبر: 960911014 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۱۱:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  محمدرضا ملکشاهی راد با انتقاد از عمر کوتاه برخی سازه ها در کشور، بیان کرد: متاسفانه حاکم نبودن نظارت فنی و هم چنین ضعف نظام مهندسی علت اصلی وجود نوسازهای معیوب در کشور است.عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ، متهم نظارت است

عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ، متهم نظارت است

عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ، متهم نظارت است

عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ،  متهم نظارت است

وی، با اشاره به وضعیت ساخت وسازها در کشور، افزود: متهم اصلی در بحث نوسازهای فرسوده نظارت فنی است که باید بر ساخت و سازها حاکم باشد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، با اشاره به این که ارایه هر نوع مجوزی در حوزه ساخت و ساز باید از مراجع قانونی و فنی صورت پذیرد، ادامه داد: برای داشتن سازه های مستحکم و استوار باید نظام مهندسی تقویت شده و ایرادات مربوط به آن بر طرف گردد.
ملکشاهی با تاکید بر این که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بعنوان ۲ دستگاه دخیل در حوزه ساخت و ساز باید قوانین مربوط به استاندارد سازی را رعایت نمایند، اظهار داشت: رعایت قوانین در حوزه ساخت و ساز، استفاده از نقشه و مصالح استاندارد از ملزوماتی است که میتواند کیفیت سازه را افزایش داده عمر آنرا هم بیش تر کند.
کمبود قانون در حوزه ساخت و ساز ایمن نداریم
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که در حوزه ساخت و ساز با کیفیت و با نظارتهای فنی قانون کم نداریم، تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد به کمبود قانون در این حوزه است باید با ارایه لایحه بمجلس در این رابطه این نقص را جبران کند.
ملکشاهی با اعلام این که ایران کشوری زلزله خیز بوده و بسیاری از شهرهای آن در گسلهای مختلف قرار دارد، بیان داشت: با توجه به این که خطر وقوع زلزله همیشه بیخ گوش شهروندان ما قرار دارد یکی از راه حلهای منطقی و مبارزه با آن و کم تر کردن تلفات ناشی از زمین لرزه افزایش استحکام سازه ها است.

عدم کمبود قانون در حوزه ساخت ایمن ، متهم نظارت است


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه مسائل فنی در ساخت وسازها رعایت نگردد استحکام بنا نیز صورت نمیگیرد، از اینرو تشدید نظارتها و برخورد با پیمان کاران متخلف لازم است.
استحکام ساختمانهای قدیمی زیرسوال است
این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این پرسش که چند درصد ساختمانهای کشور فرسوده بوده و از نظر ایمنی قابل اعتماد نیستند، ابراز کرد: آمار دقیقی از این نوع ساختمانها در دست نیست ولی آن چه که مسلم است متناسب با قدمت شهرهای ما استحکام ساختمانها زیرسوال است.
ملکشاهی، یاد آور شد: در ایمن نبودن سازه های فرسوده و قدیمی شهرها شکی وجود ندارد ولی بحث بر سر اینست که سازه های جدید به سرنوشت سازه های قدیمی دچار نگردند از اینرو برای ممانعت از این موضوع باید نظارتها تشدید گردد.
منبع : شما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
748 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0