نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن

نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن

نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن ، شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی هستیم

کد خبر: 000220005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۰ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن ، شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی هستیم

نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن

نبود بهداشت و سلامت برای نوزده میلیون ایرانی حاشیه نشین، بحران جدی مسکن
سعید محمد:
نوزده میلیون ایرانی در شرایط بد حاشیه نشینی زندگی می‌ کنند/ با بحران جدی مسکن روبرو هستیم
رییس انجمن مدیریت پروژه ایران بیان کرد: شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی هستیم امروز نوزده میلیون نفر در ایران حاشیه نشین هستند و در بدترین وضعیت زندگی می کنند و به طوری که نه بهداشت دارند و نه سلامت.
سعید محمد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انجمن مدیریت پروژه ایران، گفت: سازمان نظام مهندسی را خانه خودم می‌ دانم و بیست و پنج سال است که پروانه اشتغال به کار دارم هر چند از آن استفاده‌ای نکرده‌ام اما پروانه خود را همواره تمدید می ‌کنم.
وی با اشاره به دوره عضویت در نظام مهندسی استان تهران و ورود به هیات مدیره افزود: از من خواسته شد که وارد هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شوم و همه مدعی بودند که به من رای خواهند داد اما شبیه به ماجرای رای‌دهی به شهید مدرس شد و رای لازم را نیاوردم.
محمد با عنوان اینکه با مسائل و مشکلات نظام مهندسی و مهندسان از نزدیک آشنا هستم و در جریان این مشکلات قرار دارم، تصریح کرد: درد دل مهندسان را می‌شنوم و در جریان مشکلاتی از جمله قیمت تعرفه‌ها، دخالت‌ های وزارت راه و شهرسازی و تقاضا برای راه‌اندازی رشته‌ های جدید مانند راه‌سازی، مدیریت و … هستم البته اخیرا نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی دادیم که رشته مدیریت را اضافه کند اما هنوز پاسخی در این باره داده نشده است.
وی تصریح کرد: می ‌دانم که در استفاده از مهندس ذی‌صلاح نامهربانی‌ هایی می‌شود و شاهد آن هستیم که بعضا صدور پروانه و پایان کار بدون مهندس ذیصلاح انجام می ‌شود و معتقد هستم که باید برخی از قوانین سازمان نظام مهندسی اصلاح گردد.
وی در مورد این انجمن بیان کرد: انجمن مدیریت پروژه رتبه A را دارد و همواره از سوی وزارت علوم مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد و در حال حاضر جایگاه خوبی را بین مدیران از آن خود کرده است هم در مباحث آموزشی و هم در مباحث پژوهشی. این انجمن به جز تهران در استان ‌های خوزستان، خراسان، اصفهان و آذربایجان شرقی شعبه و دفاتری را ایجاد کرده و در حال توسعه است.
مشاور فرمانده سپاه با عنوان اینکه هدف این انجمن ارتقای مدیریت پروژه در کشور است، افزود: افراد فکر می‌کنند وقتی که مهندس شدند مدیر هم هستند اما مدیریت یک علم است و باید چهارچوب‌های آن را آموخت.
رییس انجمن مدیریت پروژه ایران ادامه داد: کم‌تر پروژه‌ای داریم که سر وقت و در موعد مقرر به اجرا برسد و با همان هزینه برآورد شده در ابتدای کار مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و وقتی پروژه‌ای عقب می‌افتد مدیریت در آ‌ن پروژه گم می‌شود.
محمد با عنوان اینکه مشکل اصلی در اجرای پروژه‌ها بحث تامین مالی‌هاست، افزود: یکی از موضوعات مدیریت پروژه بحث تامین مالی و استفاده از بهترین ابزار برای تامین اعتبارات است.
محمد با تاکید بر اینکه متاسفانه در ۸ سال گذشته شاهد غفلت در ساخت و ساز واحدهای مسکونی بودیم، تصریح کرد: ساخت مسکن برای مردم جزو تعهدات دولت است و در سه بند یعنی اصل ۳، اصل ۱۳ و اصل ۴۳ قانون درباره این موضوع به صراحت اشاره شده و تامین مسکن برای مردم را جزو تعهدات دولت اعلام کردند.
رییس انجمن مدیریت پروژه ایران با بیان اینکه تامین سرپناه برای مردم از وظایف دولت است، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته تفکری حاکم بود که دولت که کار به خانه مردم دارد و هر کس خانه می ‌خواهد خودش نسبت به ساخت آن اقدام کند و همین تفکر سبب شد صدور پروانه و ساخت و ساز بسیار کاهش پیدا کند و روند اجرای مسکن مهر به شدت آسیب دید.
وی گفت: بنابراین صدور پروانه و ساخت و ساز در این سال ‌ها به شدت افت پیدا کرد و تقاضا بر روی هم انباشت شد و افزایش یافت و امروز با بحران جدی مسکن مواجه هستیم .
محمد با عنوان اینکه دولت باید خود را مسوول تامین مردم بداند، افزود: در حالی که پیش از این ‌ها رویای مردم این بود سی سال کار کنند و خانه‌دار شوند امروز رویاشان این است که سی سال کار کنند تا بتوانند اجاره خانه بپردازند.
رییس انجمن مدیریت پروژه ایران ادامه داد: به علت همین سیاست‌هاست که شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی هستیم امروز نوزده میلیون نفر در ایران حاشیه نشین هستند و در بدترین وضعیت زندگی می کنند و بطوریکه نه بهداشت دارند و نه سلامت.
محمد گفت: همه ما در برابر تامین سرپناه مردم رسالتی داریم و تلاش می‌کنیم که این فضا را بشکنیم و نسبت ساختمان سازی را آغاز کنیم.
محمد با اشاره به افت صدور پروانه ساخت و ساز طی سال‌های گذشته گفت: در حالی که در سال نود و دو برای پنجاه میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود این عدد در سال گذشته به ده میلیون متر مربع رسید.
وی با عنوان اینکه امروز به پنج میلیون و هفتصد هزار واحد مسکونی نیازمندی، تصریح کرد: تامین این میزان واحد مسکونی کار بسیار بزرگی است که بخشی از آن را می‌توان از خانه‌های خالی تامین کرد.
رییس انجمن مدیریت پروژه ایران تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا بازار مسکن سامان بخشیده شود و باید بتوانیم رصد املاک داشته باشیم و نظم بهتری در عملکرد مشاوران املاک به دست آید.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه می‌ شنویم که چند هزار واحد مسکونی متعلق به یک نفر است. عده‌ای هزاران واحد مسکونی ساخته‌اند و نمی‌خواهند پول خود را از بازار مسکن خارج کنند چراکه نگران هستند ارزش پول آنها کاهش پیدا کند و همین علت است عرضه در بازار مسکن پایین آمده و مردم نگاه سرمایه‌ای به مسکن پیدا کرده‌اند.
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: بطور قطع مهندسان نقش مهمی در این روند دارند و علمدار این جریان باید باشند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۰۰
432 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0