عدم رشد در کیفیت ساخت‌وساز رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

عدم رشد در کیفیت ساخت‌وساز

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: کیفیت‌ ساخت و ساز در کشور طی چند سال گذشته در حد مطلوب بوده و رشد چشمگیری نداشته است.

کد خبر: 971002008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ دی ۹۷ - ۲:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: کیفیت‌ ساخت و ساز در کشور طی چند سال گذشته در حد مطلوب بوده و رشد چشمگیری نداشته است.

عدم رشد در کیفیت ساخت‌وساز

عدم رشد در کیفیت ساخت‌وساز

​رشد چشمگیری در کیفیت ساخت‌ و  ساز نداشته‌ایم

فرج‌الله رجبی، با عنوان این که نشست ها و نامه‌های متعددی برای بهبود وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور به وزیر راه و شهرسازی ارائه گردیده است، ادامه داد: وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور باید در ۳ محور ادغام و شفافیت مالی، بهبود خدمات مالی و مهندسی، حقوق بهره‌بردار و ارائه خدمات مؤثر به این بخش تغییر کرده و بهبود یابد.

رجبی گفت: در حوزه خدمات مهندسی باید تمهیدات مهمی صورت گیرد و به نفع بهره‌بردار، خدمات بهتری ارائه گردد.

وی عنوان داشت: باید سیستم های نظارتی در این حوزه قوی ‌تر گردد و با استفاده از ظرفیت ‌های مهندسی بتوانیم خدمات با کیفیت ‌تری را ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعلیقاتی که آخوندی در حوزه نظام مهندسی انجام داده بود با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی حل شده است یا خیر؟ بیان کرد: بررسی این موضوع به عهده وزیر راه و شهرسازی است و ما پیگیر آن هستیم که رسیدگی به این بخش در اولویت برنامه ‌های این مقام مسئول قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: ارائه پنج درصدی حقوق ناظران مهندس، ارجاع نظارت و ارائه خدمات فنی و مهندسی از موضوعاتی بود که آخوندی آن را تعلیق کرده بود.

عدم رشد در کیفیت ساخت‌وساز

وی خاطر نشان کرد: کیفیت‌ ساخت و ساز در کشور طی چند سال گذشته در حد مطلوب بوده و رشد چشمگیری نداشته است. ولی برای ارائه فرآیندهای خدمات مهندسی باید در این حوزه بازبینی صورت گیرد.
وی یاد آور شد: ارتقاء خدمات فنی و مهندسی طی چند سال گذشته خوب بوده است و ما باید جنبه‌ های کنترلی خود را در این حوزه تقویت کنیم تا کیفیت ساختمان ‌های کشور به حد مطلوب برسد.
شفافیت مالی از مهمترین اولویتهای نظام مهندسی است.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ دی ۹۷
670 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0