عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی

عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی

عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی ،از درخواست یکی از شرکت ‌های خدمات ‌رسان گاز این فاز برای واریز نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان جهت تاییدیه‌های مربوط به انشعاب گاز واحد خبر دادند

کد خبر: 990222002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ - ۷:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی ،از درخواست یکی از شرکت ‌های خدمات ‌رسان گاز این فاز برای واریز نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان جهت تاییدیه‌های مربوط به انشعاب گاز واحد خبر دادند

عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی

عدم ارتباط دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر به سازمان نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی خبر داد: دریافت یک میلیون تومان برای تاییدیه گاز مسکن مهر ارتباطی به ما ندارد

در حالی مدیرعامل شرکت «ب گ» مهندسان ناظر را علت درخواست از متقاضیان مسکن مهر برای واریز نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان به حساب شخصی اعلام کرده که رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران این ادعا را تکذیب نمود.

طی روزهای اخیر تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس (فاز ۱۱) از درخواست یکی از شرکت ‌های خدمات ‌رسان گاز این فاز برای واریز نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان جهت تاییدیه‌های مربوط به انشعاب گاز واحد خبر دادند.

پی‌گیری‌های صورت گرفته به اینجا ختم گردید که مدیرعامل شرکت خدمات‌رسان حوزه گاز پول درخواستی از متقاضیان را برای ناظران نظام مهندسی ساختمان جهت تاییدیه گاز اعلام کرد. پولی که متقاضیان باید به شماره کارت شخصی مدیرعامل شرکت مذکور واریز کنند!

ناصر باقی‌نژاد بخشایش دیروز در این مورد بیان کرد: برای نصب انشعاب و کنتور گاز سیستم رایگان داریم و در صورت حضور تمام ساکنان یک بلوک برای نصب کنتور گاز و مسائل مربوط به آن هیچ پولی از مالکان مسکن مهر دریافت نمی ‌کنیم.

باقی نژاد تصریح کرد: ‌این در حالی است که برخی واحدهای مسکن مهر را سال نود و پنج تحویل داده‌ایم، ولی مالکان این واحدها برای انجام امور مربوط به نصب کنتور گاز مراجعه نکرده‌اند و این مسئله جزو قرارداد ما با شرکت ترکیه‌ای کوزو نبوده است.

باقی نژاد افزود: به همین علت، هم ناظران نظام مهندسی ساختمان بعضا تا سی بار نیز برای تایید کنتور گاز به بلوک ‌ها مراجعه می ‌کنند که این موضوع هزینه‌های بالایی را بدنبال دارد و خارج از تعهد ماست. هزینه نهصد و هشتاد و پنج هزار تومانی نیز بیشتر مربوط به دلالانی و افرادی است که به هر دلیلی برای تحویل واحدهای خود اقدام نکرده‌اند و واحدها را از سال نود و پنج به بعد واحد برای افزایش قیمت خالی گذاشته‌اند.

بنظر می ‌رسد اظهارات بخشایش چندان با واقعیت ‌های اعلام شده از سوی متقاضیان همخوانی ندارد. یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس (فاز ۱۱) با تاکید بر این ‌که موعد تحویل واحد من آذرماه سال گذشته بود، ادامه داد: آذر پارسال برای تحویل واحد مراجعه کردیم ولی، آپارتمان دارای ایراداتی بود که باید رفع می ‌شد.

بخشایش تصریح کرد: این ایرادات بعد از بیش از چهار ماه برطرف شده و طی هفته گذشته برای تحویل واحد مراجعه کردم که عنوان گردید باید نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان جهت تاییدیه گاز پرداخت کنم. این در حالی است که از متقاضیان مسکن مهر پردیس طبق قراردادهای پنج برگی برای انشعاب و کنتور گاز دویست و پنجاه هزار تومان دریافت شده است.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در این‌ مورد ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که سازمان حدود دوازده سال قبل با اداره گاز دارد، کارهای مربوطه را مهندسان ناظر عضو سازمان نظام مهندسی انجام می ‌دهند.

سعید سعیدیان گفت: برای این کار نیز فرم شماره یک از سوی اداره گاز به نظام مهندسی ارسال شده و مهندسان تاسیساتی که در این رابطه آموزش ‌های لازم را دیده‌اند،‌ تاییدیه گاز را انجام می ‌دهند.

سعیدیان در مورد درخواست واریز نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان بنا بر خواسته نظام مهندسی برای تاییدیه گاز نیست، اظهار داشت: مهندسان ما برای انجام امور مربوط به تاییدیه گاز حق‌الزحمه ناچیزی را دریافت می‌ کنند و دریافت مبلغ نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان برای این کار را تکذیب می ‌کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۹
431 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0