عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد

عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد

عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد ، پروژه‌ های بزرگ در مرکز استان تا به حال مورد نظارت مهندسان این سازمان قرار نگرفته است

کد خبر: 990806001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آبان ۹۹ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد ، پروژه‌ های بزرگ در مرکز استان تا به حال مورد نظارت مهندسان این سازمان قرار نگرفته است

عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد

عدم وجود نظارت کافی سازمان نظام مهندسی در برخی پروژه‌های بجنورد
برخی پروژه‌های بجنورد، نظارت نظام مهندسی ساختمان را ندارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان کرد: پروژه‌ های بزرگ در مرکز استان از جمله هماگ، طلای سفید، بانک ملت و یا بافت فرسوده تا به حال مورد نظارت مهندسان این سازمان قرار نگرفته است.
علی اکبر رمضانی تصریح کرد: طبق قانون، مهندسان دارای صلاحیت باید بر اجرای پروژه های بخش خصوصی نظارت داشته باشند و وضعیت رعایت مقررات ملی ساختمان باید در این پروژه ها مشخص و شفاف باشد اما نظام اداری و مسائل فنی در پروژه های مزبور، برای ما با ابهام مواجه است.
رمضانی ادامه داد: طبق قانون باید نظارتهای مهندسان وجود داشته باشد اما تاکنون از آن تخطی شده است؛ خراسان شمالی استان لرزه خیز است و شرایط بگونه ای است که انجام آزمایشهای فنی ضروری است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: تا به حال چند بار با استانداری و شهرداری مرکز استان در این زمینه مکاتبه شده است ولی سازندگان این پروژه ها تاکنون مراجعه ای به نظام مهندسی ساختمان نداشته اند.
وی تصریح کرد: مراجع صدور پروانه های ساختمانی باید مجریان ساخت و ساز در بخش خصوصی را مجاب کنند که ساخت و سازها با نظارت مهندسان انجام گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم پیش از این از نبود نظارت نظام مهندسی ساختمان بر ساخت پروژه های هماگ و طلای سفید انتقاد کرده بود.
غلام‌رضا هوایی گفت: پروژه هماگ و طلای سفید پرونده نظارت ناظران نظام مهندسی ساختمان را ندارد در نشستی با شهرداری و مدیر پروژه موضوع را بررسی می کنیم و اگر علت منطقی نیابیم باید این دو پروژه متوقف گردد.
هوایی ادامه داد: هر جا پروانه ساختمانی صادر می گردد، باید اسم مهندس ساختمان نیز در آن باشد، وجود نظارت نظام مهندسی ساختمان به نفع مردم است و اگر ساختمانی چنین نظارتی نداشته باشد مورد تایید نخواهد بود.
مجتمع گردشگری، تجاری، اقامتی و پزشکی هماگ در بجنورد بوسیله سرمایه گذار هرمزگانی در حال اجرا است و برای آن ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می گردد.
عملیات اجرایی ساخت مجتمع هماگ در گستره صد و بیست و پنج هزار مترمربع در دست اجرا است.
این طرح در ۳ مرحله ساخت واحدهای گردشگری، هتل و دی کلینیک اجرایی می گردد.
پروژه طلای سفید در بجنورد هم حدود صد هزار متر مربع مساحت دارد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، بیش از ۴ هزار نفر عضو دارد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۹
487 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0