عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم

عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم

عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم ، خدمات الکترونیکی یکی از موضوعات جدی در قم بوده و تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است

کد خبر: 991209010 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اسفند ۹۹ - ۸:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم ، خدمات الکترونیکی یکی از موضوعات جدی در قم بوده و تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است

عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم

عدم داشتن شغل ثابت نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌ مهندسی ساختمان قم
نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌مهندسی “شغل ثابتی” ندارند
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم بیان کرد: نیمی از مهندسین فارغ‌التحصیل نظام‌مهندسی، شغل ثابتی ندارند.
امین مقومی در جلسه خبری به‌ صورت مجازی با تبریک روز مهندس، ادامه داد: خدمات الکترونیکی یکی از موضوعات جدی در قم بوده و تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است.
مقومی تصریح کرد: از ظرفیت دفتر پیشخوان در این زمینه استفاده کرده‌ایم و تلاش می ‌کنیم حتی اگر به شرایط عادی بازگردیم با سازمانی الکترونیک به خدمت‌رسانی بپردازیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم افزود: با شکل‌گیری کارتابل کمک زیادی به احراز مالکین خواهد شد و از آغاز سال ۱۴۰۰ کل فرآیند عملیاتی می‌ شود، در این راستا ارتباطات الکترونیکی با شهرهای قم و شهرداری و دستگاه‌های مختلف توسعه‌یافته است.
وی گفت: توسعه خدمات الکترونیک در کاهش ترددها مؤثر است، با افزایش حجم کار بخش بازرسی گاز و آموزش را به مجموعه خانه مهندس منتقل می‌کنیم که کاملاً الکترونیکی است.
مقومی اظهار داشت: شهرداری ‌ها مرجع رسمی ارائه آمار ساخت‌وسازها، به‌ عنوان صادرکننده پروانه است، اما با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها در زمان صدور پایان کار اضافه بنا و کاهش بنا را ثبت می‌کنیم آن‌هم جز متراژ است.
مقومی ادامه داد: بر همین اساس آمار ساخت‌وساز در استان از رشد خوبی برخوردار است و در ساخت‌وساز در قم با رکود روبرو نیستیم.
مقومی بیان کرد: تعرفه بهای خدمات نظام‌مهندسی براساس فرمول محاسبه می ‌شود و درصدی از هزینه ساخت‌وساز را که شورای مرکزی و هم‌چنین وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می ‌کنند به ‌عنوان تعرفه در نظر گرفته می ‌شود.
وی ادامه داد: در حدود ۴٫۱۷ صدم درصد تا پنج درصد از هزینه ساخت‌وساز ابلاغی به‌نظام مهندسی استان باید مبنای تعرفه باشد.
مقومی گفت: هزینه ساختی که معمولاً به ‌نظام مهندسی ابلاغ می‌ گردد از هزینه موجود در بازار کم‌تر است، هرچند تعرفه ساخت‌وسازها واقعی نیست و طبق مسئولیت‌های سنگین نیست.
وی گفت: کم‌تر از بیست درصد تعرفه ساخت‌وساز در قم افزایش‌یافته است و درصدی از تعرفه ساخت‌وسازها با تصمیم‌های استانی مشخص می‌ شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم در باره آمار بالای بیکاری در فارغ‌التحصیلان، گفت: نظام‌مهندسی متولی اشتغال برای مهندسان نیست و اشتغال‌زایی نیز جز وظایف قانونی این سازمان تعریف‌نشده است، اما مجری ذیصلاح ازجمله موضوعاتی است که به اشتغال مهندسان ساختمان کمک می‌کند.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۹
474 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0