کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه

کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه

کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه ، یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی درباره وضعیت سازه به مالک و مراجع مربوطه داد، ولی توجه نکردند

کد خبر: 010304004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ خرداد ۰۱ - ۹:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه ، یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی درباره وضعیت سازه به مالک و مراجع مربوطه داد، ولی توجه نکردند

کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه

کوروش خواجوی: بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه
بی ‌توجهی مالک متروپل آبادان به اخطار مهندس ناظر پروژه/ پنج هزار ساختمان در خوزستان مشکل دارند!
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی درباره وضعیت سازه به مالک و مراجع مربوطه داد، ولی توجه نکردند.
کوروش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان گفت: ۱ ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه ‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.
خواجوی ادامه داد: متاسفانه سازمان ‌های نظام مهندسی تنها اختیار اعلام وضعیت، هشدار و تذکر از نظر فنی را دارند و ضمانت اجرایی توقف پروژه را ندارند.
وی تصریح کرد: اکنون هدف و تمرکز کار بر امداد و نجات است و در حال تلاش هستیم تا مشاوره ‌های فنی برای کمک به عوامل امداد و نجات ارائه دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: در فرصت مناسب باید همه اشکالات سیستمی در این زمینه بررسی گردد. از نظر ساختاری وظیفه مهندس ناظر و مجموعه نظام مهندسی اعلام اشکالات فنی است و ما مسئول توقف پروژه نیستیم.
خواجوی گفت: حتما پروژه‌ های دیگری نیز داریم که از طرف ناظران و سازمان نظام مهندسی نامه‌های متعددی در مورد این پروژه‌ها نوشته شده است.
وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود پنج هزار تذکر فنی جدی به شهرداری‌ های خوزستان اعلام شده است که این آمار یعنی پنج هزار ساختمان دارای مشکل هستند.
خواجوی ادامه داد: البته قسمت عمده‌ای از این تذکرات منجر به توقف پروژه می ‌شود و در اکثر موارد شهرداری ‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: اما موارد استثنایی نیز وجود دارد که حتی وقتی شهرداری هم در مورد توقف پروژه اقدام می‌کند، مالک در اطراف پروژه حصار می ‌کشد و بصورت نامحسوس به کار خود ادامه می ‌دهد که آمار دقیقی از این بخش نداریم.
منبع: قدس آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ خرداد ۰۱
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0