دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه ، و اعضای هیات مدیره بازرسان و پرسنل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت گرفت

کد خبر: 991105001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ - ۹:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه ، و اعضای هیات مدیره بازرسان و پرسنل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت گرفت

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه

رئیس، اعضای هیات مدیره بازرسان و پرسنل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با نماینده ولی فقیه در استان
ایجاد شفافیت و ارتباط صادقانه با اعضای سازمان را از مهم‌ترین شاخصه های هیأت مدیره دوره هشتم تنها راه مقبولیت در بین اعضای سازمان عنوان کرد.
رئیس و اعضای هیات رئیسه سال سوم دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ی ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابراهیم مهرجو رییس سازمان در ابتدا ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که بار دیگرسعادت حضور در محضر پرفیض نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب یاسوج نصیب بنده و همکاران عزیزم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شد.
مهرجو در ادامه گفت: اعضای هیات مدیره سازمان تا کنون همانند دوره های قبل تلاش کرده تا ارتقای جایگاه مهندسی استان و نیز افزایش سطح آگاهی مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و عملکرد سازمان در حوزه فنی و مهندسی و ارایه خدمات در شان مردم استان یکی از اهداف اصلی اعضای هیأت مدیره و هیات رئیسه سازمان بوده و خواهد بود.
وی، موضوع ایجاد شفافیت و ارتباط صادقانه با اعضای سازمان را از مهم‌ترین شاخصه های هیأت مدیره دوره هشتم و تنها راه مقبولیت در بین اعضای سازمان عنوان کرد.
رییس سازمان استان، با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در طول ۲ سال دوره هشتم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۰۰ نفر عضو در رشته های هفتگانه مهندسی (عمران، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی، ترافیک، نقشه برداری، شهرسازی) دارد که حدود دو هزار نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال هستند.
وی هم‌چنین افزود: جهت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان ما نیازمند حمایت معنوی از سوی حضرتعالی و دستگاه های ذیربط از جمله راه و شهرسازی، شوراها و شهرداریها هستیم تا به معنای واقعی ساختمانهایی با زیبایی، استحکام بالا و در خور شان استان ۴ فصل کهگیلویه و بویراحمد احداث شود.
وی ادامه داد: ترغیب و جلب اعتماد مالکان به اجرای مقررات ملی و اخذ پروانه ساختمان میتواند زمینه ساز تولید ابنیه ای مقاوم و به موازات آن ایجاد اشتغال مولد برای مهندسان باشد که سازمان در تحقق این هدف نیز گامهای موثری از جمله ارائه خدمات فنی و مهندسی در ساخت مساجد، اماکن های عمومی، خانواده های جانباز و شهدا را برداشته است.
مهرجو تصریح کرد : در سازمان تلاش بر آن کرده ایم که بروکراسی اداری را حذف و ارائه خدمات بصورت الکترونیکی صورت گیرد و هم‌چنین سیستم نرم افزاری ارجاع نظارت را جهت تقسیم کار عادلانه راه اندازی کردیم. سازمان دارای ده دفتر نمایندگی در سطح استان می باشد که همه این دفاتر نمایندگی مجهز به سیستم اتوماسیون اداری هستند.
وس در خاتمه افزود: سازمان آمادگی خود را جهت حمایت از پژوهش‌گران و کسانی در امر ساخت و ساز توانایی علمی دارند اعلام می کند و هم‌چنین با رایزنی های صورت گرفته با شهرداری و معاونت پیش‌گیری از جرم در پی حذف دونقشه ای بودن هستیم.
بدون تردید رهنمود های ارزشمند حضرتعالی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.
باید به معماری ایرانی – اسلامی توجه ویژه ای صورت گیرد
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در این جلسه، بیان کرد: وظیفه نظام مهندسی ساختمان در پایین آوردن خسارات ناشی از بحران‌ها به ساختمان ‌ها مهم بوده و در واقع کشور و استان ما از استحکام پایین ساختمان‌ها کم آسیب و خسارت ندیده است.
حسینی ادامه داد: اگر در ابنیه ما قواعد و مقررات مهندسی به درستی رعایت نشود کم خسارت نخواهیم دید که باید نظام مهندسی ساختمان دقت نظر و نظارت بیشتری بر روند ساخت و سازها در استان داشته باشد.
وی با عنوان اینکه بخشی از کار هم به فرهنگ‌سازی در ساخت و سازها برمی‌‌گردد و نظام مهندسی ساختمان نباید از این امر غافل گردد، گفت: نظام مهندسی در این مورد، باید زحمت کشیده و فرهنگ‌سازی کند تا مردم این مجموعه را بیشتر باور کنند.
امام جمعه شهر یاسوج با ابراز تاسف از اینکه در ساخت و سازهای کشور و استان به معماری ایرانی و اسلامی بها داده نمی‌شود، گفت: معماری غنی اسلامی داریم که کمتر به آن پرداخته‌ایم و در ساخت و سازها از این معماری باشکوه استفاده‌ای نکرده‌ایم.
حسینی با عنوان اینکه در ساخت و ساز منازل مسکونی باید رعایت حیا و حجاب شود و به فرض مثال در تعبیه آشپزخانه‌ها به چنین موضوعی فکر نکرده‌ایم، بیان کرد: به خانه‌ها و ابنیه و مساجد و تکایا و حسینیه‌ های تاریخی که نگاه کنیم شکوه و عظمتی خاص در آن‌ها دیده می ‌شود زیرا معماران قدیم ما همه جوانب امر را در ابنیه‌ها در نظر می‌ گرفتند.
وی، به نمونه‌ای از بافت ‌های تاریخی و معماری باشکوه ایرانی اسلامی در شهر شیراز اشاره کرد و افزود: اگر بافت قدیم دهدشت به تاراج نرفته بود اکنون سبک معماری مخصوص به استان خود داشتیم اما به عللی، در حال حاضر از سایر استان ‌ها در زمینه معماری ایرانی و اسلامی عقب‌تریم.
امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: برای نمونه در یکی از مساجد استان هر چه معماران و مهندسین ما برای طراحی و ساخت یک هلالی تلاش کردند به نتیجه نرسیدند، عنوان کرد: باید این عیب ‌ها را برطرف کرد و با برگزاری کلاس‌ ها و دوره‌های آموزشی استان خود را در مورد معماری ایرانی و اسلامی توانمند کنیم.
خورشیدی، دبیر سازمان نیز در این دیدار با توجه به اظهارات آیت الله حسینی در مورد رعایت اصول معماری و شهرسازی اسلامی و هم‌چنین استحکام ساختمانها، گفت: سخنان حضرتعالی بیانگر این است که در جریان امورات بوده و مسائل را بطور کامل رصد نموده اید و در جریان امورات مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان و جامعه مهندسین استان هستید و این موضوع را به فال نیک گرفته و امیدوار هستیم که با استمرار این نشست ها، موجبات تبیین هر چه بیشتر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و الزام به اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان بعنوان اساسی ترین اصول حاکم بر ساخت و ساز در صنعت ساختمان تاکید و فراهم اید.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی است خصوصی (Ngo ) که نه تنها هیچ‌گونه باری را بر شانه دولت تحمیل نکرده بلکه بعنوان سازمانی موثر و متخصص همواره خود را طبق اهداف قانونی و ذاتی متعهد به تامین رفاه، آسایش وامنیت شهروندان و هم‌وطنان خود می‌داند و در شرایط لزوم، بعنوان همکار و همراه در کنار دستگاه‌های اجرایی و دولتی نقش افرینی کرده است، لذا از آنجایی که نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان سازمانی فنی و تخصصی در تامین رفاه، آسایش و امنیت شهروندان انکارناپذیر بوده لازم است همه مسئولین چه در جایگاه اجرایی و یا نظارتی، بر لزوم رعایت و تمکین به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاکید کنند و زمینه آگاه سازی عمومی از تاثیر این سازمان در دفاع از سرمایه ملی و حقوق شهروندی را به طرق مختلف از جمله رسانه ملی و صدا و سیما فراهم آورند.
منبع: آفتاب دنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۹
515 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0