آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت

آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت

آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت ، خدا را شاکریم که این زلزله خسارات جانی در پی نداشته است

کد خبر: 991203003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت ، خدا را شاکریم که این زلزله خسارات جانی در پی نداشته است

آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سخت

 

آمادگی آمادگی نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی به مردم سی سختسازمان نظام مهندسی برای امدادرسانی به مردم سی سخت
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال وقوع زلزله ۶/۵ ریشتری در شهر سی سخت برای امداد رسانی و هر گونه همکاری اعلام آمادگی کرد.
مهرجو، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی، شب گذشته و بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه در ساعت ۲۲:۰۵، آمادگی سازمان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله شهر سی سخت را اعلام کرد و بسیاری از جامعه مهندسین نیز در همان لحظات اولیه جهت کمک رسانی به شهر سی سخت اعزام شدند و توانستند تاکنون خدمات شایانی را ارائه نمایند که جای تقدیر و تشکر دارد.
مهرجو در ادامه اظهار داشت: خدا را شاکریم که این زلزله خسارات جانی در پی نداشته است و طبق نتایج بازدید میدانی مهندسین محترم عضو سازمان که از همان لحظات اولیه در شهر سی سخت حضور داشتند، تخریب‌ها بیشتر به بافت‌های فرسوده مربوط میباشد و ساخت و سازهای نوساز کم‌تر آسیب دیده اند و این بیانگر این مطلب است که اگر مباحث مقررات ملی ساختمان بعنوان راهکار اصلی و نقشه راه مورد توجه مهندسین و عموم مردم قرار گیرد ساختمان‌های مقاوم و ایمن احداث می گردد.
رئیس سازمان استان ادامه داد: زلزله از جمله بلایای طبیعی است که وقوع آن هیچ‌گاه خبر نمی کند و مهم‌ترین راه کاهش خسارتهای ناشی از آن ساخت واحدهای مسکونی امن، مقاوم و ایمن است. با توجه به اینکه استان ما نیز بر روی گسل قرار دارد هر روز خطر وقوع زلزله در آن وجود دارد.
وی تصریح کرد: برخی کشورهای آسیایی با وجود اینکه زلزله های با ریشتر بالا در آنها رخ میدهد به علت تدابیر انجام شده در آن کشورها از جمله مقاوم سازی و ایمن سازی، سازه های ساختمانی آسیب و خسارتهای بسیار کم‌تری نسبت به ایران در آنها رخ می دهد.
وی تصریح کرد: اگر سازه ها مقاوم باشند زلزله ۸ ریشتری هم نمی‌تواند باعث ایجاد خسارت شود اما متاسفانه در کشور ما زلزله هایی با بزرگی پنج ریشتر هم باعث ایجاد خسارت و خرابی می شود.
رئیس سازمان استان ادامه داد: ایمن سازی و مقاوم سازی تمامی ساخت و سازها اعم از مسکونی، تجاری،آموزشی، درمانی و … در سطح استان ضروری و اجتناب ناپذیر است.
به گفته مهرجو، در ساختمان سازی و به کارگیری نوع مصالح نباید سنتی سازی اقدام گردد. باید پذیرفت که در امر ساختمان سازی باید از کارشناسان هر رشته که تخصص و تجربه داشته و مهندسان ناظر استفاده کرد.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۹
430 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0