ریاست پارک علم وفنآوری استان قزوین مطرح کرد:

شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت میکنیم

ریاست پارک علم وفنآوری امام خمینی استان قزوین بیان کرد: با حمایت مادی و معنوی از همه شرکتهای دانش بنیان به ویژه حوزه ساختمان آماده هم کاری با نظام مهندسی برای رونق بخش مسکن در قزوین هستیم.

کد خبر: 960526011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ مرداد ۹۶ - ۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی ریاست پارک علم وفنآوری امام خمینی استان قزوین بیان کرد: با حمایت مادی و معنوی از همه شرکتهای دانش بنیان به ویژه حوزه ساختمان آماده هم کاری با نظام مهندسی برای رونق بخش مسکن در قزوین هستیم.شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت میکنیم

شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت میکنیم

شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت میکنیم

شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت میکنیم

یوسف گرجی در نخستین گرداوری پژوهش و ثروت آفرینی در صنعت ساختمان که روز پنج شنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید گفت:اگر هر نهاد، ارگان و دستگاهی بوظایف خود به خوبی عمل کند بسیاری از چالشها و مشکلات کم می گردد وای چون برخی کوتاهیها صورت میگیرد باید آنرا توسط دیگران برطرف کنیم.

گرجی ادامه داد: مهم ترین وظیفه دانشگاه ها آموزش و تربیت علمی دانشجویان است ولی بکارآفرینی توجه نداریم در حالیکه باید بعد از تحصیل یک دانشجو دنبال میز دولتی نباشد و خودش قادر گردد اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: مشکل اشتغال از مسائل اساسی است که باید با عزم جدی و برنامه ریزی مدون نسبت به حل آن اقدام کرد بر این اساس بنظر میرسد نسل سوم دانشگاه ها حتما باید کارآفرین باشند تا به نیازها پاسخ دهند.

گرجی اظهار داشت: هفتاد درصد دانشگاه ها باید ماموریت کارآفرینی داشته باشند لذا بخش های مهارتی شکل گرفته تا خلاء توان مندی عملی دانشجویان برطرف گردد و دانشگاه های جامع علمی کاربردی در همین راستا راه اندازی گردید.
رییس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین عنوان کرد: در دنیا حدود هفتاد درصد اشتغال توسط تکنسینها ایجاد می گردد ودر ایران حدود ده درصد این افراد فعال هستند و آموزشها به اندازه نیاز جامعه نیست بهمین علت امروز در برخی مشاغل بجای لیسانس از دیپلم بهره میبریم و نیروها جابه جا شده اند که این روش به کیفیت کارها لطمه میزند.
ایده های خلاق میتواند اشتغال آفرین باشد

وی عنوان کرد: در یکی از شرکتهای مطرح جهانی تنها با یک ایده ۲ هزار شرکت ایجاد شده و بیست هزار نفر وارد کار شده اند و ما هم باید طبق روش های جدید جلو برویم و پارکهای علم وفنآوری با همین هدف تاسیس و فعال گردیده که امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

گرجی مطرح کرد: اکنون در سراسر کشور بیست و هشت پارک علم و فنآوری، دویست و شصت و یک مرکز رشد و دو هزار و هشتصد شرکت دانش بنیان راه اندازی گردیده تا حلقه واسط دانش و صنعت باشند و بتوانند کاری کنند تا علم به تولید محصول و ثروت منجر گردد.

وی گفت: باید با علم روز حرکت کنیم تا برنامه ریزی ما نتیجه بدهد ولی به علت محدودیت منابع اعتباری پارکهای علم و فن آوری تنها بیست درصد در اهداف خود موفق بوده اند.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین گفت: در استان قزوین سی و هفت شرکت دانش بنیان داریم که هجده شرکت در پارک علم و فنآوری مستقر هستند و در این پارک صد و چهل و یک شرکت هم داریم که در ۳ حوزه پیش رشد، رشد و پارک فعالیت میکنند.
حمایت مادی و معنوی از شرکتهای دانش بنیان در قزوین جدی ست

وی افزود: برخلاف آن چه در برخی سایت ها مطرح گردیده در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین حمایت معنوی و مادی از شرکتهای دانش بنیان را با جدیت انجام میدهیم و با دادن مکان مناسب، آموزش و مهارت آموزی و کمک به تولید و بازاریابی محصول به تولید ثروت در این شرکت ها کمک میکنیم.
گرجی تصریح کرد: در یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک قزوین هفتاد هزار قطعه خودرو تولید میشود که امسال این میزان به سیصد و پنجاه هزار قطعه خواهد رسید و در یک شرکت دیگر ۲ مدل موتور قطار و توربو ساخته شده که امسال سیصد و پنجاه دستگاه سفارش گرفته و این وضعیت بیان گر توانمندی جوانان خلاق کشور است.

وی اضافه کرد: برای خلق ثروت در بخش ساختمان آماده هم کاری با نظام مهندسی هستیم و از تشکیل شرکتهای دانش بنیان در این عرصه حمایت میکنیم.

گرجی عنوان کرد: استفاده از مصالح مرغوب، افزایش کیفیت ساخت و ساز، توجه به طراحی و معماری جدید و مورد پسند مردم، افزایش عمر مفید ساختمان ها و توجه به نظارت میتواند راه کار برون رفت از رکود در بخش ساختمان و اقتصادی شدن آن باشد.

او ابراز کرد: صندوق نو آوری و شکوفایی نیز با ۶ هزار میلیارد تومان فعال شده ولی فقط چهار هزار میلیارد تومان سرمایه آن در گردش است و از مابقی این اعتبارات استفاده نکرده ایم که باید برای آن برنامه ریزی گردد.

منبع :خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۶
1357 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0