نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی ، با محوریت بررسی مسائل پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان مورد بحث قرار گرفت

کد خبر: 000530002 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ مرداد ۰۰ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی ، با محوریت بررسی مسائل پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان مورد بحث قرار گرفت

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی
بررسی مشکلات پارکینگها در تفکیک آپارتمان
۲ شنبه هجدهم مردادماه نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با محوریت بررسی مسائل پارکینگ ها در تفکیک آپارتمان مورد بحث قرار گرفت.
در این نشست، ابتدا نمایندگان محترم اداره ثبت اسناد و املاک به بیان روال موجود تفکیک آپارتمان و مشکلات تامین پارکینگ در سندهای تفکیکی اشاره داشتند. در ادامه نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان به چالشهای پیش روی سازمان درخصوص تهیه نقشه تفکیکی بر اساس ضوابط اداره ثبت و بر اساس پایانکار شهرداری در موضوع تامین پارکینگها پرداختند.
در ادامه راه‌کارهای اصولی حل این مشکلات مورد بحث قرارگرفت نکته مورد تاکید طرفین در این مورد، نیاز به حضور و مشارکت شهرداری در حل این مشکل بود که مقرر شد در جلسات بعدی با حضور نمایندگان شهرداری بیرجند این جلسات برگزار شود.
در نهایت مقرر شد، ناظران هماهنگ کننده ساختمان در پروژه هایی که تخلف دارند ضمن اعلام تخلف به شهرداری برای ادامه کار پروژه حتما علاوه بر تاییدیه استحکام بنا تاییدیه رعایت ضوابط شهرسازی (تامین پارکینگ مطابق طرح تفصیلی در شرایط جدید) را مطالبه نمایند و در زمان تهیه نقشه های چون ساخت این مورد کنترل و تایید شود. هم‌چنین در مرحله تفکیک آپارتمان مهندسان نقشه برداری نظام مهندسی حتما وضعیت موجود را با مقررات ملی ساختمان و طرح تفصیلی شهر بیرجند تطبیق داده و در صورتی که تامین پارکینگ با ضوابط هم‌خوانی نداشت (حتی اگر شهرداری تامین پارکینگ کرده باشد) این ایراد به شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک منتقل شود.
در خاتمه حاضرین اظهار امیدواری کردند تا با همکاری شهرداری، نظام مهندسی و اداره ثبت اسناد و املاک مشکلات مردم در خصوص پارکینگ ها در اسناد تفکیکی به زودی رفع شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۰۰
731 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0