جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان ، با هدف باز آفرینی و ساماندهی محلات محروم برگزار شد

کد خبر: 010430014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ تیر ۰۱ - ۶:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان ، با هدف باز آفرینی و ساماندهی محلات محروم برگزار شد

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان
جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان با هدف باز آفرینی و ساماندهی محلات محروم
در جلسه ای که روز شنبه، ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ در سالن جلسات سازمان نظام با هدف بازآفرینی و ساماندهی محلات محروم، حل مشکلات عمرانی مناطق کم‌تر توسعه یافته و هماهنگی بیشتر بین بسیج سازندگی استان و سازمان در جهت انجام پروژه ها مشترک در سطح استان صورت گرفت:
روز شنبه، ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ جلسه ای در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با هدف بازآفرینی و ساماندهی محلات محروم، حل مشکلات عمرانی مناطق کمتر توسعه یافته و هماهنگی بیشتر بین بسیج سازندگی استان و سازمان در جهت انجام پروژه ها مشترک، با حضور علی‌رضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، سرهنگ احسان جهانبخش فرمانده سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل لرستان، کمیسیونهای تخصصی معماری و کمیسیون سیما و منظر شهری، برگزار گردید.
علی‌رضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گوی به حاضرین در جلسه فرارسیدن دهه ی امامت و نزدیک شده به عید سعید غدیر خم را تبریک گفت.
وی با بیان اینکه گروه‌ های جهادی و بسیج سازندگی در راستای تقویت بنیه های نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مناطق محروم همیشه در تمام عرصه ها حاضر بوده اند و کارنامه ی درخشانی به جا گذاشته اند و هر جایی با تفکر بسیجی، انقلابی و روحیه جهادی ورود پیدا کرده ایم به همان نسبت موفق شده ایم، همه ادارات موظف به همکاری با بسیج سازندگی هستند.
وی بیان کرد: هيأت‌ وزيران در جلسه ۳۰ /۲ /۱۳۹۷ به پيشنهاد شماره ۰۲ /۱۰۰ /۱۱۵۹۳ مورخ ۹ /۲ /۱۳۹۷ وزارت راه و شهرسازي و به استناد اصل يك صد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و در اجراي مواد (۵۹)، (۶۱) و (۶۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب ۱۳۹۵ – آيين نامه اجرايي برنامه ملي بازآفريني شهري پايدار را به تصویب رساندن، با اشاره به اینکه با نوسازی بافت‌ های فرسوده علاوه بر ساخت مسکن جدید برای خانوارها، ساخت واحدهای بیشتر و بهبود فضای شهری را هم به دنبال خواهد داشت. دولت و شهرداری‌ ها به تنهایی قادر به انجام همه امور نیستند و باید همه نهادها دست به کار شده و از ظرفیت آن‌ ها و نیز ظرفیت‌ های مردمی استفاده گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، نقش مردم را در این اقدام و تحول بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: باید مردم ساکن در این محلات توسط افراد متخصص، هسته‌های تسهیل‌گری و گروه‌ های جهادی تخصصی توجیه شده و از تسهیلات، مزایا و امتیازات در نظر گرفته شده مطلع گردند و با توجه به محدودیت منابع باید به سمت ساخت پروژه‌ های چند منظوره در این مناطق و بافت های فرسوده حرکت کنیم. پروژه‌های چند منظوره می‌ تواند همزمان پاسخ‌گوی نیازهای فرهنگی، ورزشی و آموزشی محلات هدف بازآفرینی شهری باشد.
وی گفت: طبق برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، اعضای عضو ستاد بازآفرینی شهرستان‌ ها، نیازهای محله را پیش‌بینی و طبق توانمندی دولت اولویت بندی کنند. هم‌چنین پروژه‌هایی که درسال جاری قابلیت اجرایی دارند به ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان معرفی گردد.
در ادامه جناب سرهنگ احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه لرستان بیان کرد: اولویت قرارگاه سازندگی در ساخت خانه مربوط به نیازمندان و تاکید بر محرومیت زدایی است، ما خانه های که سپاه می سازد، نظارت آنها را متقبل شده، علاوه بر نظارت سازمان نظام مهندسی، قرارگاه ناظرینی در بسیج سازندگی و مهندسین عمران و معماری سپاه استان برای همکاری بیشتر و بهتر در ساخت و سازها و طرحهای اجرای را تشکیل خواهیم داد و تلاشمان این است که بتوانیم با تعامل و همکاری لازم با متخصصین سازمان نظام مهندسی ساختمان کیفیت در ساخت و اجرای ساختمان های طرح جهاد سازندگی را بالا ببریم و با این همه هزینه های سنگینی که برای احداث یک واحد ساختمانی صرف می گردد، نظارت دقیق تری داشته باشیم.

سرهنگ احسان جهانبخش، بسیج سازندگی به دنبال حل مشکل حاشیه نشینی است و با کمک دیگر دستگاه‌ها و هم‌چنین با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های متخصصین این امر گام موثری در بازسازی بافتهای فرسوده بر خواهد داشت.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که ساکنان این محلات در موضوعاتی نظیر معیشت، بهداشت، اشتغال و آموزش با مشکل روبرو هستند. بنابراین نیاز است سازمان‌‌ های حمایتی نظیر کمیته امداد امام (ره)، ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و جانبازان باید به این محلات ورود پیدا کرده و در جهت رفع این مسایل و مشکلات نقش‌آفرینی کنند.
فرمانده بسیج سازندگی سپاه استان افزود: بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل گردید، ماهیت تشکیل بسیج سازندگی به عملکرد جهاد سازندگی بر می شود که در ابتدای انقلاب اسلامی ساختار آن برگرفته از نیروهای انقلابی و متدین با روحیه جهادی بوده است. نیروهای مومن، انقلابی و جهادی بصورت جهادگونه هر وظیفه‌ای که به آنها محول شده پای کار بوده‌اند، روحیه جهادی و تفکر بسیجی می‌تواند پایه‌ های استوار نظام و انقلاب اسلامی را تقویت و مستحکم کند.
وی گفت: امروز در همه حوزه‌ها، در حوادث مترقبه و غیرمترقبه و به طور کلی هر جایی که نیاز به کمک و امدادرسانی بوده است یک پای ثابت و تاثیرگذار در این برنامه ها بسیج سازندگی بوده است، افزود: بسیج سازندگی و گروه جهادی در استان ظرفیت بزرگی هستند که میتوان از این ظرفیت در راستای توسعه استان و محرومیت زدایی استفاده کرد و به تمام ادارات ابلاغ شده است که از ظرفیت بسیج در تمام حوزه ها استفاده شود.
در خاتمه این جلسه و با توجه به بخشنامه ی وزارت راه شهرسازی به شماره ۴۰۰/۱۲۵۹۹۹ تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ اشخاص متقاضی استفاده از خدمات ریگان در موارد مذکور اعم از حقیقی یا حقوقی، می بایست تقاضای خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان تسلیم نمایند.بر همین اساس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با اعلام فراخوان عمومی از مهندسانی که مایل هستند بصورت رایگان به اقشار کم درآمد، مصلی، مسجد، حسینه، مدارس، درمانگاه، اماکن خیریه و مسکن محرومان (مشمولین کمیته امداد یا سازمان بهزیستی) خدمت رسانی کنند،طی نامه ی کتبی درخواست خود را به دبیرخانه سازمان اعلام نموده و سازمان بعد از شناسایی لیست مهندسان ثبت نامی را به سازمان بسیج سازندگی استان معرفی کند. هم‌چنین عدم محاسبه موارد خدمت رسانی مهندسی در ظرفیت اشتغال آنان (اعم از زیربنا و تعداد کار) لحاظ نمی شود، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مهندسان ناظر و تهیه و ارسال فهرست پروژه هایی که خواستار موارد فوق هستند به صورت مشترک اعلام و با همکاری های لازمه انجام پذیرند.
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۰۱
286 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0