جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو

جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو

جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید

کد خبر: 000118003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰۰ - ۷:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید

جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو

جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مهرجو
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
رسانه‌ ها بازوی توانمند نظام مهندسی ساختمان هستند
جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.
«ابراهیم مهرجو»، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بیان کرد: رسانه ها را درک می کنم البته هر کاری که زیادهایی دارد.
مهرجو گفت: آمادگی حمایت و همکاری با رئیس خانه مطبوعات استان هستیم چرا که خانه مطبوعات از رسانه‌ها و مطبوعات شده و رسانه ها را بعنوان بازوی توانمند سازمان نظام مهندسی ساختمان قلم‌داد می کنیم.
وی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵۰۰ مهندس است که حدود یک درصد مهندسان کشور را دارد.
مهرجو گفت: این مهندسان در رشته های عمران، معماری شهرسازی، مکانیک تاسیسات مکانیک، تاسیسات برق، ترافیک و نقشه برداری فعالیت دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموعه مهندسان استان حدود دو هزار مهندس دارای پروانه هستند که هفتاد درصد در یاسوج، مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان ها فعالیت دارند.
مهرجو افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دارای یازده نمایندگی در سطح شهرها و بخش ‌های استان است که این دفاتر به سیستم اتوماسیون اداری مجهزند و کاغذ در نظام مهندسی حذف شده است.
وی گفت: نخستین چادری که در شهر زلزله زده سی‌سخت برپا شد توسط نظام مهندسی ساختمان استان بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این سوال که آیا مهندسان در زلزله سی سخت قصور داشتند؟ تصریح کرد: مهندسان در زلزله سیسخت نمره قابل قبول گرفتند چراکه از مجموع واحد مسکونی کامل تخریب شده ششصد و هشتاد واحدمسکونی سه تا چهار دهه از عمر مفید آنها می گذشت و زیر نظر نظام مهندسی ساخته شده بودند.
مهرجو گفت: ۱۱۲۰ واحد مسکونی ساز و آنها مشکل نداشتند بلکه دیواره ها تخریب شدند، در واقع نود درصد واحد های مسکونی تخریب شده مشکل سازه ای نداشتند و ده درصد مابقی مربوط به واحدهای بود که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کردند یا از مصالح غیر استاندارد استفاده کرده بودند و یا به دلیل قصور برخی از ناظران نظام مهندسی بوده است.
وی افزود: تا کنون سیصد و‌ چهارده پروانه ساخت در شهر زلزله زده سی سخت صادر شده، نقشه ها توسط سازمان نظام مهندسی آماده شده، نود درصد نظارت بر ساخت و سازهای شهر زلزله‌زده سی سخت توسط مهندسان بومی و ده درصد نیز از از سوی مهندسان یاسوج صورت می گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا اردی‌بهشت ماه ششصد و هشتاد نقشه مناطق زلزله زده سی سخت آماده به شهرداری این شهر تحویل می شود.
مهرجو در مورد مهرفروشی مهندسان بیان کرد: مهر فروشی دربین مهندسان استان نداریم شاید مهندسی تخلف کند که آن هم در صورت مشاهده، گزارش و ثابت شدن از سوی شورای انتظامی با متخلفان بصورت جدی و قانونی برخورد می گردد و مهر مهندس متخلف باطل خواهد شد.
سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، تصریح کرد: بخش زیادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات مالی روبرو هستند انتظار داریم مسئولان دستگاههای اجرایی دولتی و سازمانها و نهادهای غیردولتی و حاکمیتی از این قشر زحمتکش حمایت کنند.
مهرجو گفت: رسانه و مطبوعات استان با توجه به تاثیر گذاری در جامعه دارند می توانند بازوی توانمندی برای سازمان ‌نظام‌مهندسی، جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در زمینه ساخت سازه های ایمن و طبق اصول فنی و مهندسی باشند.
لازم به ذکر است که در این نشست مقرر گردید که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد جشنواره رسانه ای با محوریت حوزه های مختلف فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ فروردین ۰۰
454 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0