داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است

داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است

داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است ، داشتن ساختمان‌ های مقاوم باید تبدیل به مطالبه عمومی گردد

کد خبر: 010331019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ خرداد ۰۱ - ۸:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است ، داشتن ساختمان‌ های مقاوم باید تبدیل به مطالبه عمومی گردد

داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است

داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است

داشتن ساختمان‌ های مقاوم باید تبدیل به مطالبه عمومی گردد

استاندار خراسان‌شمالی بیان کرد: داشتن ساختمان‌ های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی گردد.

محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان‌شمالی، در پنجمین همایش ملی زلزله با محوریت مدیریت بحران، دورنمای آینده، ادامه داد: داشتن ساختمان‌ های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی گردد.

حسین نژاد از نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای ساختمان‌های مقاوم نام برد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کنار وظیفه ذاتی خود سطح آگاهی‌ های مردم را در مورد تقویت ساختمان‌ ها افزایش و ارتقا دهد.

وی یکی از عوامل اصلی در افزایش سطح آگاهی‌ ها و مشارکت مردم را وجود تبلیغات اجتماعی در رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: متاسفانه رسانه‌ های کشور کم تر به مقوله و مباحث فنی می‌پردازند در حالی که موضوع توجه ویژه به مقاوم‌سازی ساختمان‌ ها باید در سطح جامعه نهادینه گردد.

استاندار خراسان‌شمالی، مقاوم‌سازی و زیبا‌سازی را دو رکن جدایی ناپذیر در حوزه ساخت و سازها دانست و افزود: ضروری است مقاوم‌سازی و توجه به زیباسازی و معماری شهری با مشارکت و خواسته مردم انجام پذیرد در غیر اینصورت با ساختمان‌ هایی غیر ایمن در مقابل بروز زلزله روبروخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در نماهای سبک جدید چشم‌نوازی و هارمونی باید اولویت اصلی قرار گیرد، گفت: سازندگان مصالح جدید با کمک طراحان می‌ توانند خاستگاه مردم را نسبت به زیبایی و معماری تغییر دهند، بنابراین تاکید اصلی باید بر روی سبک‌سازی سازه‌ها باشد زیرا بیشترین صرفه جویی انرژی را شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۰۱
994 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0