صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد

صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد

صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد ، از سال آینده دادن پایان کار بدون برچسب انرژی در استان امکان‌پذیر نیست

کد خبر: 011220021 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ اسفند ۰۱ - ۷:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد ، از سال آینده دادن پایان کار بدون برچسب انرژی در استان امکان‌پذیر نیست

صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد

صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد
مجتبی فرهمند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: از سال آینده دادن پایان کار بدون برچسب انرژی در استان امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر کل کشور با بحران انرژی روبرو شده به همین منظور و برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش ساختمان سازی از سال ۱۴۰۲، دادن پایان کار بدون داشتن برچسب انرژی امکانپذیر نیست.
فرهمند با اشاره به جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود، گفت: در این جلسه بر داشتن برچسب انرژی و رده بندی انرژی تاکید گردید.
وی تصریح کرد: داشتن رده بندی انرژی به این معناست که در یک آپارتمان، واحدها شبیه به هم باشند اما رده بندی انرژی یک واحد ای سی پلاس و یکی ای سی باشد، طبیعتا در این ساختمان نحوه باز شدن پنجره ها و عایق بندی تاثیر خود را بر قبوض نشان می دهد.
وی ادامه داد: وظیفه قانونی ما این است که تا پایان سال موضوع انرژی را در ساختمان‌هایمان به جریان بیاندازیم.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، عمده ساختمان‌ های در حال ساخت در سطح استان و شهر یزد در کنترل نظارت واقعی ما نیست و دلیل این امر دو نقشه ای بودن ساختمانها است یعنی پروانه ساخت با آنچه که ساخته و اجرایی شده، متفاوت است.
فرهمند عنوان کرد: دادستانی اختیار معرفی ساختمان نا ایمن را به نظام مهندسی داده است اما چون ما اطلاعی از وضعیت ساخت و سازهای استان بصورت دقیق نداریم، نمی توانیم شخصی را احضار کنیم.
وی، نسبت به پروژه های بزرگ ابراز خرسندی کرد و افزود: در پروژه های بزرگ استان شرایط خوبی داریم.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۱
647 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0