صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است ، براساس برنامه هفتم توسعه شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان پایان کار صادر کنند

کد خبر: 020907001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ آذر ۰۲ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است ، براساس برنامه هفتم توسعه شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان پایان کار صادر کنند

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است

صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
صدور پایان کار ساختمان منوط به دارا بودن شناسنامه فنی و ملکی است
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: براساس برنامه هفتم توسعه شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان پایان کار صادر کنند.
حمزه شکیب، شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی با ارکان و پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با دارای بودن ششصد عضو هزار در سراسر کشور، از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار بوده و افراد فرهیخته‌ای در رشته‌های مختلف عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک می‌توانند خدماتی را به جامعه ارائه دهند.
شکیب، کمک به ارتقای کیفیت ساخت و ساز را هدف مهم این سازمان خواند و افزود: خانواده‌های ایرانی عمده درآمد خود را برای مسکن هزینه می‌کنند و ما باید به حفظ این سرمایه‌ها کمک کنیم و طول عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم تا در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله مقاومت کافی را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در شورای مرکزی نظام مهندسی روی دو محور متمرکز شدیم، عنوان داشت: تمرکز یک محور روی افزایش مهارت اعضای سازمان است و در خصوص مسائل روز دنیا ورود کردیم، به عنوان مثال باید طراحی ساختمان‌ها بر اساس عملکرد اتفاق بیفتد و ساختمان‌ها در برابر زلزله حداقل خسارت را متحمل گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: مسئله دوم موضوع شفافیت است و برای مدیریت ارتباط بین اعضا و بدنه سازمان سامانه یکپارچه تعریف کردیم و قرارداد آن منعقد شده است و تا ۲ هفته آینده عضویت در سازمان نظام مهندسی یکپارچه و سراسری می‌شود و در همه خدمات مهندسی سرویس لازم را به مهندسان ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است، ادامه داد: صدور شناسنامه فنی و ملکی به صورت قانون درآمده و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی پایان کار صادر کنند.
شکیب، برگزاری همایش‌ها در حوزه‌هایی مثل مقاوم‌سازی، حریق و سایر موضوعات را از رویکردهای آموزشی شورای مرکزی خواند و گفت: تلاش داریم مجله علمی با امتیاز علمی و پژوهشی برای شورای مرکزی اخذ کنیم.
وی افزود: تلاش داریم به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنیم و تعدادی شرکت توسط مهندسان در استان‌ها دایر کنیم و به دستاوردهایی در حوزه فناوری‌های نوین دست یابیم و آن را تجاری‌سازی کنیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۰۲
132 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0