فعالیت بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمانقوانین مخل سازمان نظام مهندسی، مانع توسعه بخش مسکن اسماعیل اسدی

صدور دستور توقف بیست و چهار عملیات ساختمانی به علت تخلف در قم 

ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به حال، بیست و چهار مورد دستور توقف عملیات ساختمانی به علت تخلف صادر و پرونده سی و پنج تن از اعضای نظام مهندسی ساختمان برای بررسی تخلفات به شورای انتظامی نظام مهندسی استان ارجاع شده است.

کد خبر: 190916007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ شهریور ۹۸ - ۴:۱۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به حال، بیست و چهار مورد دستور توقف عملیات ساختمانی به علت تخلف صادر و پرونده سی و پنج تن از اعضای نظام مهندسی ساختمان برای بررسی تخلفات به شورای انتظامی نظام مهندسی استان ارجاع شده است.

صدور دستور توقف بیست و چهار عملیات ساختمانی به علت تخلف در قم 

صدور دستور توقف بیست و چهار عملیات ساختمانی به علت تخلف در قم

دستور توقف بیست و چهار  عملیات ساختمانی علت تخلف در قم صادر شد

 

اسماعیل اسدی تصریح کرد: این اقدام در راستای اعمال نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان در استان صورت گرفته و کارشناسان مربوطه  در مدت مذکور دویست و پنجاه و هفت پروژه  با متراژ صد و نود و هشت هزار مترمربع را مورد بازرسی قرار دادند.

اسدی ادامه داد: این نظارت و بازرسیها، کاهش قابل ملاحظه تخلفات ساختمانی را به دنبال داشته است.

اسدی گفت: اقدامات گسترده ای در بازنگری و اصلاح در نحوه ارائه خدمات مهندسی ساختمان با هدف ارتقای کیفیت و در راستای رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازهای استان از ابتدای سال‌جاری تا به حال صورت پذیرفته است.

ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا به حال، هم‌چنین مجوز فعالیت در قالب صدور پروانه اشتغال به کار در حرفه های مرتبط با ساختمان شامل اشخاص حقیقی در رده های مهندسی، کاردانی و معماران تجربی، شرکتهای طراح، ناظر و یا مجری حقوقی، شرکتهای آزمایشگاه ساختمانی ( ژئوتکنیک، بتن و جوش)، سازندگان مسکن و ساختمان و انبوه سازان (حقیقی و حقوقی) به تعداد هشتصد و هفتاد پروانه اشتغال به کار شخص حقیقی و هشت پروانه اشتغال به کار شرکت حقوقی صادر شده است.

صدور دستور توقف بیست و چهار عملیات ساختمانی به علت تخلف در قم 

وی با عنوان اینکه عملکرد مراجع صدور پروانه ساختمان، مهندسان و شرکتهای حقوقی شاغل در بخش طراحی، نظارت و اجرای ساختمان و هم‌چنین آزمایشگاههای مرتبط مورد بررسی و پایش مداوم قرار میگیرد، عنوان کرد: در هر مرحله از بررسی این مراکز و شرکتها، در صورت محرز شدن تخلفات، براساس قانون دستور توقف پروژه به مرجع صدور پروانه داده می گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۸
497 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0