صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان

صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان

صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان ،خبر داده شد. ده هزار واحد تا پانزده ماه آینده نیاز است

کد خبر: 990323004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان ،خبر داده شد. ده هزار واحد تا پانزده ماه آینده نیاز است

صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان

صدور مجوز هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در استان همدان
صدور هزار و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در همدان/ ده هزار واحد تا پانزده ماه آینده نیاز است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از صدور مجوز ۱ میلیون و پانصد هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در همدان خبر داد و افزود: ده هزار واحد تا پانزده ماه آینده نیاز است.

کامران گردان در هفدهمین صحن علنی شورای شهر که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاون فرماندار، شهردار و مدیران شهری همدان، رؤسای نظام مهندسی ساختمان، انجمن انبوه‌سازان و اتحادیه صنف مشاورین املاک برگزار گردید، محدود بودن اراضی شهر همدان را از دلایل گرانی مسکن دانست و گفت: امیدوار هستیم گسترش این محدوده در طرح جامع جدید و طرح تفصیلی شهر دیده شود.

گردان با عنوان این که ورود دستگاه‌ های اجرایی و نظارتی استان همدان برای سیاست‌گذاری درست و حل معضل گرانی مسکن اساسی است، تصریح کرد: توریستی بودن منطقه، مهاجرت معکوس و صنعتی نبودن استان سبب افزایش قیمت مسکن در همدان شده است.

وی با اشاره به طولانی شدن مدت زمان صدور پروانه برای متقاضیان ساخت مسکن، گفت: این موضوع یکی از علل گرانی مسکن است اما درصد کمی را شامل می ‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با عنوان این که بخشی از گرانی مسکن به شهرداری مربوط می ‌شود و نمی ‌توان آن را منکر شد و باید مشکل را حل کرد، ادامه داد: قیمت کاذب مسکن در سایت ‌ها از دیگر دلایل گرانی مسکن بشمار می ‌رود.

وی با اشاره به این که حوزه نظام مهندسی را هم نباید نادیده گرفت، گفت: در این نشست، قصد ما این نیست که کسی را متهم و یا زیر سوال ببریم بلکه می‌ خواهیم راهکار پیدا کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

گردان ادامه داد: اگر دولت سعی دارد قیمت مصالح را پایین آورد ما نیز باید در این زمینه کاری انجام دهیم باید در حوزه کاهش زمان صدور پروانه و موضوع نظام مهندسی پوشش لازم داشته باشیم.

وی با اشاره به این که اداره راه و شهرسازی به دنبال واگذاری مساکن مهر است و این می ‌تواند تا حدودی مشکل را حل کند، گفت: خوشبختانه در حوزه مسکن کم کار نکرده‌ایم و ۱ ‌میلیون و پانصد هزار متر مربع پروانه صادر شده است.

گردان با عنوان این که اگر این میزان را تقسیم بر صد متر کنیم پانزده هزار واحد مسکونی صد متری را احداث کرده‌ایم، افزود:‌ اداره راه و شهرسازی نیز بدنبال ایجاد پنج هزار مسکن است که تا پانزده ماه آینده به ثمر می‌ نشیند.

وی با اشاره به این که براساس بررسی صورت گرفته ده هزار واحد مسکن تا پانزده ماه آینده نیاز است، افزود: امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شکستی بر نرخ ‌های کاذب داشته باشیم و درصدی به مردم کمک کنیم.

گردان با عنوان این که شورای اسلامی شهر همدان کاهش زمان صدور پروانه و الکترونیکی کردن را قبلا مورد توجه قرار داده بود، گفت: زیرساخت‌ها انجام شده و در برخی از مناطق شهر هزینه پروانه را تا ۲.۵ طبقه رایگان کرده‌ایم که می‌ تواند در کاهش قیمت مسکن موثر باشد و نیازها را تامین کند

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۹
441 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0