سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مطرح کرد:

صدور و تمدید هزارونهصد و دو فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری در سال نودو پنج

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از صدور و تمدید هزارونهصد ودو فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تاسیس و بهره‌برداری واحدهای آبزی‌پروری در سال نودوپنج خبر داد.

کد خبر: 960224022 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از صدور و تمدید هزارونهصد ودو فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تاسیس و بهره‌برداری واحدهای آبزی‌پروری در سال نودوپنج خبر داد.صدور و تمدید هزارونهصد و دو فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری

صدور و تمدید هزارونهصد و دو فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری

صدور و تمدید هزارونهصد و دو فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری

صدور و تمدید هزارونهصد و دو فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با بیان این که یازده هزار و دویست و هشتادو دو تن ظرفیت جدید به واحدهای پرورش ماهیان سرد‌آبی طبق مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تاسیس و بهره‌برداری اضافه شده است،بیان کرد: از این مقدار ظرفیت، شش هزار و چهل وچهار تن از آن شامل صدوهشتادوشش فقره پروانه به بهره‌برداری رسیده است.
احمد کبیری ادامه داد: در این زمینه استان زنجان با صدور دویست ونود و دو مورد پروانه و مجوز در بین سایر استانها عمل کرد بالاتری را در سال نودوپنج داشته است. هم چنین از تعداد نهصدوهشتاد ودو مجوز و پروانه تمدید شده، میزان هفت هزار و سیصدوشصت وپنج تن شامل سیصدوهفتادو یک فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه ماهیان سردآبی تمدید شده که این رقم برای تمدید پروانه‌های تاسیس این واحدها ۵۸۹۴,۵ تن برآورد میشود.


وی بر اهمیت حوزه پرورش ماهی در قفس تاکید و اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه این نوع فعالیت و هم چنین تاکید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور بر گسترش آن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی با صدور صدوبیست و چهار مورد موافقت اصولی در قالب مجوز پرورش ماهی در قفس بمیزان ظرفیت نودوچهار هزار و هفتصدوده تن بظرفیت واحدهای موجود اضافه کرده است که در این مورد استان بوشهر با صدور بیست و هشت مورد موافقت اصولی با ظرفیت سی و هشت هزار و نهصدوپنجاه تن و استانهای مازندران و گیلان با صدور دوازده مورد پروانه تاسیس بظرفیت هجده هزار تن از استانهای پیشرو در زمینه این فعالیت بوده‌اند.
کبیری افزود: در حوزه پرورش میگوی آب شور تعداد صدوبیست و پنج مورد مجوز و پروانه تحت عناوین موافقت اصولی، تاسیس و بهره‌برداری در استانهای مستعد صادر شده که طبق این اساس مقدار چهارهزاروسیصد و بیست و شش تن از ظرفیت ایجاد شده به بهره‌برداری رسیده است. در این حوزه استان هرمزگان با صدور شصت و نه فقره مجوز و پروانه در میان استانهای مستعد، از استانهای پیشرو محسوب میشود.
وی، تعداد مجوزهای حوزه پرورش ماهیان خاویاری را هفتادوهفت فقره اعلام کرد و اظهار داشت: مقدار پانصدوبیست و دو تن خاویار بظرفیت بهره‌برداری کشور اضافه شده است. در این راستا استان گیلان در میان استانهای صادر کننده مجوز دارای بالاترین نرخ رشد است.
کبیری در ادامه تاکید کرد: در حوزه پرورش ماهیان گرمابی طبق مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تاسیس و بهره‌برداری صادر شده‌، مقدار هفت هزار و نهصد تن بظرفیت بالقوه کشور اضافه شده که طبق این اساس مقدار دو هزار و هفتصد وهشتادوشش تن از آن به بهره‌برداری (تعداد پنجاه و دو فقره پروانه بهره‌برداری) رسیده است.
وی به اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای بهبود فرایندها در حوزه مجوزها و پروانه‌ها اشاره کردوگفت: تشکیل کارگروه مشترک مجوزها و پروانه‌های شیلاتی با محوریت گرداوری و به‌روزرسانی دستورالعملها و ضوابط فنی موجود، گرداوری پیش‌نویس دستورالعمل سامان دهی مسئولین فنی واحدهای آبزی‌پروری، گرداوری پیش‌نویس دستورالعمل صدور کارت شناسایی واحدهای خرد و ۲منظوره، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد مجوزها و پروانه‌ها با هم کاری وزارت جهاد کشاورزی از جمله اقدامات این سازمان بشمار میرود.
منبع: ایانا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اردیبهشت ۹۶
1201 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0