صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان

صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان

صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان ، از ابتدای امسال تاکنون انجام شد. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 911 پروانه اشتغال به کار جدید، بیش از 2 هزار و 330 مورد صلاحیت، تمدید و ارتقای پروانه صادر شده است

کد خبر: 021114007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ بهمن ۰۲ - ۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان ، از ابتدای امسال تاکنون انجام شد. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۱۱ پروانه اشتغال به کار جدید، بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ مورد صلاحیت، تمدید و ارتقای پروانه صادر شده است

صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان

صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان
از ابتدای امسال تاکنون انجام شد؛
صدور و تمديد بيش از سه هزار پروانه اشتغال به کار مهندسي در خوزستان
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۱۱ پروانه اشتغال به کار جدید، بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ مورد صلاحیت، تمدید و ارتقای پروانه صادر شده است.
پیمان رحمتی در خصوص اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی در استان گفت: اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره‌وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها بوده که از اهداف نظارت عالیه است.
رحمتی ادامه داد: بر این اساس به ‌منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع بر ۳۶۸ پروژه با متراژ بیش از ۴ میلیون متر مربع زیربنا نظارت عالیه انجام شده است.
وی گفت: این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان می‌شود.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: مطابق با ماده چهار آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند با تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی در زمینه عناوین طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۱۱ پروانه اشتغال به کار جدید، بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ مورد صلاحیت، تمدید و ارتقای پروانه صادر شده است.
رحمتی گفت: هم‌چنین در راستای ارتقاء دانش مهندسی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از صدوهشتاد هزار نفر ساعت دوره آموزشی و سمینار برگزار شده که این مهم منجر به صدور بیش از پانزده هزار گواهینامه آموزشی شده است.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۰۲
222 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0