تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان وزیر راه و شهرسازی

تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مجموعه مسکن مهر پرند در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف مدیریت سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی برای ۱ سال تعلیق شده بود، پیش از این اعضا نسبت به تشکیل نشست های سازمان نظام مهندسی اقدام نمی‌ کردند ولی توانستیم جلساتی را برگزار کنیم. در این نشست، با حضور اعضا رای گیری شد و تنها ۱ نفر به ادامه مدیریت رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی رای نداد. نظر اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اینست که سازمان با همان روال سابق ادامه کار پیدا کند.

کد خبر: 971021002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ دی ۹۷ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مجموعه مسکن مهر پرند در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف مدیریت سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی برای ۱ سال تعلیق شده بود، پیش از این اعضا نسبت به تشکیل نشست های سازمان نظام مهندسی اقدام نمی‌ کردند ولی توانستیم جلساتی را برگزار کنیم. در این نشست، با حضور اعضا رای گیری شد و تنها ۱ نفر به ادامه مدیریت رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی رای نداد. نظر اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اینست که سازمان با همان روال سابق ادامه کار پیدا کند.

تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله  رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

محمد اسلامی در مورد بازدید خود از مسکن مهر پرند اظهار داشت: امروز با حضور مقامات محلی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر پرند بازدید بعمل آوردیم و در جریان مشکلات و موانع این پروژه قرار گرفتیم.
اسلامی با عنوان این که ۵ دسته مشکل و مانع در پروژه مسکن مهر پرند وجود دارد، ادامه داد: نخستین مشکل نبود طرح جامع شهر جدید پرند است که باید یک چارچوب مشخص برای آن تعریف و براساس اسناد نباید تراکم شهر جدید پرند بیش تر از صد و بیست و پنج هزار واحد گردد و تمام امکانات و دسترسی ‌ها باید برای این میزان تراکم تامین شود.
وی تصریح کرد: متروی پرند نیز در دستور کار است که ایستگاه تبادلی آن باید در تهران ایجاد گردد و اتصال پرند به فرودگاه امام را هم پیگیری می ‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که باید تا پایان سال سیزده هزار واحد تحویل متقاضیان شود، گفت: انشعابات بیست و پنج هزار واحد مسکن مهر باید برقرار گردد تا بتوانیم این میزان واحدها را هرچه سریع ‌تر به متقاضیان تحویل دهیم.
اسلامی با اشاره به ساخت دویست هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط رو به پایین در شهرهای جدید افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که دویست هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث گردد که برخی از پروژه‌ها هم آغاز شده است و شهر جدید پرند هم دویست هزار واحد در یک مجموعه هشتاد و هشت هکتاری است که این واحدها بصورت ویلایی احداث می گردد.
وی همچنین اظهار داشت: مشکل دیگری که در این پروژه با آن روبرو هستیم نبود واحدها و دستگاه‌ های دولتی است که باید تمام دستگاه ‌های خدمات‌رسان در این مجموعه استقرار پیدا کنند و نسبت به ساخت فضاهای عمومی و سرانه‌های آموزشی، درمانی و… اقدام کنند.
وی با تاکید بر این که هیچوقت اعلام نکرده‌ایم مسکن مهر در پایان سال نود و هشت به اتمام می ‌رسد، افزود: بارها گفته‌ام واحدهایی از مسکن مهر که با مشکل فنی و اجرایی روبرو هستند را تا پایان سال نود و هشت به مردم تحویل می‌ دهم ولی تحویل واحدهایی که با مشکل حقوقی مواجه هستند در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست و ابتدا باید مشکلات حقوقی این واحدها برطرف گردد.

تأکید اسلامی بر تداوم ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان

اسلامی همچنین در مورد افزایش سقف وام مسکن مهر گفت: مردم باید در ساخت پروژه‌های مسکن مهر مشارکت داشته باشند و با مشارکت خود مردم نسبت به افزایش سقف وام مسکن مهر تصمیم می‌ گیریم، البته باید قبول کنیم که قیمت ‌های ساخت افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه افزایش توان خرید مردم بحث افزایش سقف وام مسکن نیست، گفت: برنامه ما این است که بتوانیم سازوکاری برای ارائه مصالح ارزان قیمت به انبوه‌سازان تدوین و طراحی کنیم و در جریان این سازوکار، مصالح با تخفیف به سازندگان ارائه شود و جبران هزینه‌ها از محل فعالیت سازندگان مسکن در پهنه‌های تجاری صورت بپذیرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در اینصورت مسکن با قیمت تمام شده کم تری به دست مردم می ‌رسد و سود سازندگان هم جبران خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد سرنوشت مسکن اجتماعی در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ساخت مسکن با پیشوند و پسوند را قبول ندارم و آن چه که قانون مکلف کرده را انجام می‌ دهم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ دی ۹۷
656 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0